Per pastaruosius 8 metus Europoje 26 proc. sumažėjo žemės ūkio produkcijos ūkių, bet vidutinis ūkio dydis padidėjo 10 proc. 65 proc. ūkių yra didesni nei 50 ha. Tuo pat metu dalis žemės ūkio produkcijos kainų linkusios mažėti. Tad didėjant ūkių plotams, auga efektyvios ir ekonomiškai dirbančios technikos poreikis. Viena iš dažniausiai ūkiuose naudojamų mašinų yra teleskopiniai krautuvai. Jais kraunami grūdai ir kitos birios medžiagos, šieno rulonai, valomas mėšlas ir atliekama daugybė kitų kasdienių ūkio darbų.
Teleskopinių krautuvų rinka
Teleskopinių krautuvų poreikis auga. Europoje nuo 2000 iki 2015 metų teleskopinių krautuvų rinka išaugo 72 proc. Konkurencija taip pat išaugo nuo buvusių 12 gamintojų iki 19. Lyderio pozicijas tarp teleskopinių krautuvų gamintojų Europoje išlaikė „Manitou", per 15 metų laikotarpį išauginęs pardavimus 70 proc.
Krautuvų poreikis augo ir Lietuvoje. Pasak „Manitou" atstovų Lietuvoje - „INTRAC Lietuva" pardavimų vadovo Sigito Ašmono, krautuvų pardavimai 2016 metais lyginant su 2015 išaugo apie 20 proc. Apie 30 proc. pardavimų sudarė „INTRAC Lietuva" parduodami Manitou krautuvai. Beveik 80 proc. krautuvų pirkti darbams žemės ūkyje. Sąlygas pardavimų augimui labai pagerino geri pastarųjų metų derliai, gera grūdų kokybė ir skiriama parama žemė ūkiui.
2016 metų rudenį „Manitou" pristatė naują teleskopinių krautuvų grupę nauju pavadinimu NewAG - jie skirti žemės ūkiui ir tiems darbams, kuriems atlikti naudojamas kaušas. Buvo pristatyti net 9 nauji teleskopinių krautuvų modeliai. Teleskopinių krautuvų atnaujinime „Manitou" padarė rimtus patobulinimus: vairuotojo darbo vietos ergonomikoje ir saugume, komplektuojami galingesni varikliai, atitinkantys griežčiausius aplinkosauginius reikalvimus bei didinant technikos našumą padidinti hidraulinių siurblių našumai.
Dėmesys komfortui
Teleskopinis krautuvas ūkyje naudojamas ištisus metus, skirtingai nei kombainiui ar traktoriui jam nėra sezoniškumo. Lyginant su kita technika, per metus laikas, praleistas dirbant teleskopiniame krautuve, daugeliui ūkininkų yra ilgiausias. Todėl be darbo efektyvumo labai svarbios komfortiškos darbo sąlygos. Patogi darbo vieta ir valdymo paprastumas dirbant padeda ilgiau išlaikyti koncentraciją, žmogus mažiau pavargsta. Daugelio patobulinimų, kurie yra patentuoti, nėra kitų teleskopinių krautuvų gamintojų technikoje.
Garso izoliacija naujuosiuose krautuvuose
Speciali kabinos konstrukcija leidžia pasiekti viduje tik 73 DB triukšmo lygį. Pakeista langų atidarymo sistema, kuri dabar bus kaip lengvuosiuose automobiliuose - nusileis žemyn, variklis visiškai atskirtas nuo kabinos.
Naujojo Manitou teleskopinio krautuvo darbo vieta.
Naujajame Manitou krautuve yra prie vairuotojo svorio pristaikanti sėdynė, kuri Elite versijoje slopina ir horizontalius judesius. Darbinė įranga išdėstyta maksimaliai patogiai pasiekiamoje zonoje. Prietaisų skydelis nuliestas dar žemiau, padaryta papildomas išėma - tai pagerina priekyje vykstančių operacijų matomumą.
Valdymas vienu paspaudimu - veiksmų rodymas ekrane leidžia paprasčiau ir suprantamiau valdyti mašiną.
Valdymas vienu paspaudimu stipriai prisideda ir prie darbo našumo bei tikslumo didinimo, sumažina klaidų tikimybę. Naudojami mygtukai šviečia ir gamykliškai užprogramuoti konkrečioms operacijoms atlikti. Skirtingų operacijų grupių mygtukai yra skirtingų spalvų pagal funkcijas: mėlyna spalva žymi operacijas susijusias su hidrauline sistema, raudona - variklio ir transmisijos, juoda - kitos operacijos.
Nuo viršaus iki apačios vientisas kabinos stiklas.
Specialios konstrukcijos grotelės apsaugo vairuotoją nuo sužalojimo nukritus kroviniui ir atitinka greižčiausius ROPS/FOPS reikalavimus, tuo pačiu ši konstrukcija leidžia matyti didesnę darbo erdvę. Naujoji kabina užtikrina 360 laipsnių matomumą.
Platus kabinos laiptelis.
Teleskopinio krautuvo kabinos laiptelis padarytas platesnis, kad būtų galima pastatyti visą pėdą, kas aktualu išlipant iš kabinos. Papildomai yra sumontuotos dvi renkenos, už kurių galima įsitverti įlipant.
Darbo našumo didinimas
Augant darbo jėgos kainai, investicijos į našiau dirbantį teleskopinį krautuvą labai greitai atsiperka. Darbo našumas priklauso ne tik nuo techninių charakteristikų, bet ir, atrodytų, tokios smulkmenos kaip valdymo įrangos konstrukcija ar galimybė darbus atlikti su mažiau veiksmų, stebėti aplinką.
Valdymo rankena.
Unikalaus dizaino valdymo rankena patentuota „Manitou". Dešine ranka valdoma strėlė ir keičiama važiavimo kryptis. Kaire ranka tik vairuojamas teleskopinis krautuvas. Taip beveik visos operacijos atliekamos nepaleidžiant vairo ir valdymo rankenos.
Krautuvo kablys.
Traktorinis kablys išlaiko 28 tonų apkrovą. Ar tiksliai privažiuojama prie prikabinimo, galima stebėti per gale sumontuotą kamerą, kuri užsakoma papildomai.
LED žibintai.
Papildomi LED žibintai leidžia geriau matyti aplinką tamsiuoju paros metu ar patalpos viduje. Elite komplektacijoje LED žibintai yra standartinėje komplektacijoje. Apšvietimo intensyvumas labai svarbus dirbant sandėlio viduje ar tamsiuoju paros laiku.
Oro filtro dangtis lengvai nusiima ir pakeičiamas filtras.
Paprastas ir lengvas priėjimas atliekant variklio aptarnavimą. Visi filtrai lengvai pasiekiami.Oro filtro keitimo intervalas prailgintas nuo 500 iki 2000 darbo valandų. Prie keičiamos įrangos lengva prieiti ir ją pakeisti.
Teleskopinio krautuvo darbo efektyvumas
Naujuosiuose NewAg modeliuose įrengti 3 nauji „inteligentiškosios" hidraulikos principai.
Quisklift leidžia greitai išstumti arba sutraukti teleskopą tuo pat metu keliant strėlę. Kaušo purtymas - nauja funkcija, leidžianti nupurtyti prilipusias žemes ar kitą kraunamą masę, kuri prilimpa prie kaušo sienelių.
Grįžimo į krovą funkcija leidžia vienu mygtuko paspaudimu grąžinti strėlę į užduotą aukštį ir kaušo pavertimą, kas padeda išvengti pastovaus strėlės aukščio bei kaušo kampo reguliavimo dirbant lygiose aikštelėse - kraunant grūdus, pjuvenas ar kitas birias medžiagas.
Naujosios NewAG linijos mašinos darbui atlikti naudoja mažiau degalų netgi lyginant ir su ankstesniais Manitou modeliais. Degalų sąnaudos vidutiniškai sumažėja apie 5 proc., eksploataciniai mašinos kaštai - 15 proc. lyginant su ankstesniais modeliais. Hidraulikos tepalai keičiami kas 2000 darbo valandų, kai buvo kas 1000. Jei skaičiuojamos visos išlaidos, susijusios su mašinos eksplotavimo sąnaudomis, šiuo metu tai mažiausių eksploatacinių sąnaudų technika rinkoje!
NewAG serijos teleskopiniuose krautuvuose naudojami 3,6 litro darbinio tūrio DEUTZ TCD3.6L4 varikliai, kurių galingumas nuo 101 iki 136 AG. Varikliai atitinka griežčiausius TierFinal IV reikalavimus. Visuose NewAG krautuvuose (išskyrus MLT733, bet galima užsakyti kaip papildomą įrangą) yra sumontuotas aušinimo ventiliatoriaus reversas, tai leidžia reversuoti ventiliatorių ir išpūsti susikaupusius dulkes ar šiaudų likučius kas 3 minutes nemažinant variklio sūkių. Visa tai atliekama automatiškai. Tai labai aktualu dirbant dulkėtoje aplinkoje. Šitą funkciją, jei nereikia, galima atjungti vieno mygtuko paspaudimu.
Manitou krautuvas su siloso „atkandėju".
Manitou turi plačiausią priedų pasiūlą. Prie krautuvų galima pasirinkti reikalingą įrangą iš daugiau kaip 100 priedų ir jų modifikacijų asortimento. Susipažinti su visu asortimentu galima UAB „INTRAC Lietuva".
Mėšlo kaušo talpa padidinta iki 1700 litrų. Ankstesnio seno tipo kaušo talpa buvo 1270 - 1370 litrų.
Manitou teleskopinių krautuvų tipai
Naujosios NewAG linijos teleskopiniai krautuvai skiriasi pagal kėlimo svorį, kėlimo aukštį ir pavarų dėžę. Šios charakteristikos atsispindi modelio numeracijoje. MLT - modelis, kuris parodo, kad krautuvas yra skirtas darbui su kaušu, krovai. Trys skaičiai rodo kėlimo aukštį ir keliamą svorį. Pirmas skaičius rodo kėlimo aukštį metrais, du antrieji - keliamą svorį. Papildomas skaičius rodo variklio galingumą AG ir gale esančios raidės - pavarų dėžės tipą .
Devyni naujos kartos krautuvai skirstomi pagal 4 skirtingus transmisijos tipus.
Rankinė transmisija Powershuttle turi 4 pavaras. Tai patikimas ir ekonomiškas sprendimas naudojamas MLT 630 - 105 ir MLT 733 - 105 krautuvuose. Pirmojo krautuvo maksimalus greitis yra 40 km/h, antrojo - 32 km/ h.
Pagrindinės krautuvų su Powershuttle transmisija charakteristikos
|
MLT 630 -105 |
MLT 733 - 105 |
Galia |
101 AG |
101 AG |
Kėlimo aukštis |
6 m |
6,9 m |
Maksimalus kėlimo svoris |
3000 kg |
3300 kg |
Siekis į priekį |
3,34 m |
3,9 m |
Hidraulinio siurblio našumas |
104 l/min |
104 l/min |
Mažesniuose ir vidutiniuose augalininkystės bei mišriuose ekonominės klasės ūkiuose itin naudingas teleskopinis krautuvas MLT 733 - 105. Naujajame teleskopinio krautuvo modelyje padidintas krovos galingumas. Atstovas Lietuvoje - „INTRAC Lietuva".
MLT 630 - 105 VCP - kompaktiškas krautuvas, kuris naudojamas ankštesnėse erdvėse, seno tipo fermose, kur siauresni ir žemesni pravažiavimai.
Rankinio ir automatinio režimo transmisiją Powershift Plus labai paprasta naudoti. Rankinio valdymo atveju pavaros keičiamos naudojant +/- JSM® mygtukus. Yra šeši greičiai pirmyn ir trys greičiai atgal. Į automatinį režimą perkeliama mygtuko paspaudimu. Ši transmisija naudojama MLT 635 - 130 PS+ ir MLT 737 - 130 PS+ modeliuose, galinčiuose išvystyti 40 km/h greitį.
Pagrindinės krautuvų su Powershift Plus transmisija charakteristikos
|
MLT 635-130PS+ |
MLT 737-130PS+ |
Galia |
130 AG |
130 AG |
Kėlimo aukštis |
6,08 m |
6,9 m |
Maksimalus kėlimo svoris |
3500 kg |
3700 kg |
Siekis į priekį |
3,2 m |
3,9 m |
Hidraulinio siurblio našumas |
150 l/min |
150 l/min |
Vienas iš populiariausių teleskopinių krautuvų MLT 737 - 130PS. Lyginant su senesniais modeliais išaugo krovumas ir galingumas, apie 5 proc. sumažėjo kuro sanaudos. Tokie krautuvai dažniausiai perkami augalininkystės ūkiuose grūdų krovai ir katilinėse biokurui. Galima įsigyti pas „Manitou" atstovus Lietuvoje - UAB" „INTRAC Lietuva".
Hidrostatinė M-Varioshift transmisija leidžia atlikti įvairaus sudėtingumo veiksmus. JSM® leidžia leidžia dirbti su dviem pavaromis. Darbinis greitis - nuo 0 iki 18 km/h, naudojamas dirbant krovos darbus. Transportinė pavara nuo 0 iki 40 km/h. Kintant greičiui sistema leidžia bėgius perjungti labai tolygiai Optimalesnis įrangos darbas užtikrinamas dėl Eco Mode režimo. Ši transmisija naudojama MLT 630 - 105 V CP ir MLT 630 -105 V modeliuose.
Pagrindinės teleskopinių krautuvų su M - Varioshift transmisija charakteristikos
|
MLT 630 - 105 V CP |
MLT 630 - 105 V |
Galia |
101 AG |
101 AG |
Kėlimo aukštis |
5,85 m |
6 m |
Maksimalus kėlimo svoris |
3000 kg |
3000 kg |
Siekis į priekį |
3,44 m |
3,34 m |
Hidraulinio siurblio našumas |
104 l/min |
104 l/min |
Naujos kartos nuolat kintamo perdavimo transmisija M - Vario Plus turi vieną pavarą tarp 0 ir 40 km/h. Ši transmisija užtikrina optimalų sukimo momentą esant žemoms ir aukštoms apsukoms. 2 hidrauliniai varikliai ir Eco režimas užtikrina sumažintą variklio ir pavarų dėžės keliamą triukšmą. Ši transmisija leidžia sutaupyti apie 5 proc. degalų. M - Vario Plus transmisija naudojama MLT 635-140 V +, MLT 741-140 V + ir MLT 940-140 V + teleskopinių krautuvų modeliuose.
Pagrindinės teleskopinių krautuvų su M - Vario Plus transmisija charakteristikos
|
MLT 635-140 V + |
MLT 741-140 V + |
MLT 940-140 V + |
Galia |
136 AG |
136 AG |
136 AG |
Kėlimo aukštis |
6,08 m |
6,9 m |
9 m |
Maksimalus kėlimo svoris |
3500 kg |
4100 kg |
4000 kg |
Siekis į priekį |
3,2 m |
4,9 m |
3,9 m |
Hidraulinio siurblio našumas |
170 l/min |
170 l/min |
170 l/min |
Manitou teleskopinis krautuvas MLT 741 - 140 V populiarus darbams dideliuose ūkiuose. Dažniausiai naudojamas augalininkystės produktams ir biokurui krauti Gamintojo atstovasi Lietuvoje - UAB „INTRAC Lietuva".
Sergejus Jeriomenko
Autoriaus ir gamintojų nuotraukos
18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo
Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas
Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai
Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...
Diskiniai sunkvežimių, krovinio transporto stabdžiai
Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...
Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai
Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...
Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė
Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...
Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®
Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...
Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas
Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...
Klasikiniai miškovežiai
Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...
„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje
Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...
Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse
Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...