2013 metais lizingu daugiau automobilių pirko ir gyventojai, ir įmonės
Atnaujinta: 2020-03-09

Nors pastaruosius trejus metus Lietuvoje parduodamų naujų automobilių skaičius beveik nesikeičia ir kasmet jų nuperkama apie 14 tūkst., automobilių lizingo rinka pastebimai auga. 2012 m. automobilių lizingo rinka Lietuvoje augo 7 procentais, praėjusiais metais - beveik 20 procentų.

ト2012 metais mūsų bendrovė suteikė 162 milijonų litų finansavimą automobiliams įsigyti, o praėjusiais metais lizingo sutarčių sudarėme už dar didesnę - daugiau nei 200 milijonų litų sumą. Beveik trečdalį lizingu perkamų automobilių įsigyja gyventojai, likusius perka verslo įmonės", - tendencijas komentuoja Mindaugas Stasionis, トSwedbank" lizingo skyriaus vadovas.

トRinka augo dėl lizingo skvarbos didėjimo, kuri, įvertinus automobilių reeksportą, 2013 m. beveik pasiekė iki krizės buvusį lygį, tai yra, 60 procentų. Didelę įtaką rinkos augimui turėjo ir naudotų automobilių lizingo augimas. 2012 m. rinkoje lizingu finansuota 3,1 tūkst., o 2013 m. jau 4,1 tūkst. naudotų automobilių", - automobilių lizingo rinkos augimo priežastis įvardija トSwedbank" lizingo skyriaus vadovas.

M. Stasionio teigimu, praėjusiais metais kiek paaugo ir automobilių veiklos nuomos sutarčių. Jų 2013-aisiais トSwedbank" sudarė daugiau nei tūkstantį.

トSwedbank" duomenimis, vidutinė finansuojama gyventojų perkamo automobilio kaina 2013 m. šiek tiek viršijo 52 tūkstančius litų, o vidutinis paskolos mokėjimo laikotarpis buvo daugiau nei ketveri metai. Įmonės rinkosi automobilius, kurių kainų vidurkis siekė 88 tūkstančius litų, o finansavimo terminas buvo treji metai.

Tuo tarpu 2012 m. gyventojai pirko šiek tiek brangesnius automobilius, už juos mokėdami vidutiniškai 54 tūkstančius litų, ir  lizingo sutartis sudarydavo ketverių metų laikotarpiui. Įmonės 2012-aisiais metais pirko gerokai pigesnius automobilius, jų kaina vidutiniškai siekė 71 tūkst. litų, ir sudarinėjo kiek ilgesnes nei trijų metų lizingo sutartis.

Populiariausi - vokiški ir japoniški automobiliai

Automobilių pirkimo tendencijos atskleidžia, kad rinkdamiesi automobilį lietuviai yra praktiški ir ištikimi pamėgtiems prekių ženklams -  jau kelerius metus iš eilės pirmasis gyventojų pasirinkimas yra トToyota" automobiliai, o įmonės prioritetą teikia トVolkswagen" modeliams.

トJei palygintume lietuvių pasirinkimą iki krizės ir dabar, akivaizdus vienas skirtumas. 2007 m. populiariuosius トOpel", トHonda", トMercedes Benz" ir トFord" automobilius gerokai žemyn stumtelėjo praktiškoji トŠkoda". Kaip rodo トSwedbank" duomenys, トŠkoda" automobilius rinkosi ir įmonės, ir verslas. Populiariausių finansuotų automobilių sąraše šio prekės ženklo automobiliai įsitvirtino trečioje vietoje", - sako トSwedbank" lizingo skyriaus vadovas.

Tokį pasirinkimą M. Stasionis aiškina tuo, kad ir juridiniai, ir privatūs asmenys vadovaujasi tais pačiais kriterijais - svarbiausia automobilio kokybė ir patikimumas, taip pat panaudoto automobilio pardavimo galimybės. Dėl to gyventojai ir įmonės dažniau linkę rinktis didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų (トToyota", トVolkswagen") produkciją.

Lietuviai ir latviai vis dar siekia prabangos, estai - praktiškumo

トSwedbank" duomenimis, Lietuvos ir Latvijos gyventojai lizingu labiausiai nori įsigyti visureigius ir sportinius automobilius (2013 m. trečią ketvirtį jie sudarė daugiau nei pusę visų lizingo būdu įsigytų automobilių), Estijoje - mažos klasės automobilius (atitinkamai 40 proc. perkamų naujų automobilių). Lietuviai apskritai dažniau nei naują, nedidelį ir ekonomišką automobilį renkasi naują kompaktinės arba vidutinės klasės arba naudotą, bet aukštesnės klasės ir prabangesnį automobilį.

トSwedbank" lizingo skyriaus vadovo teigimu, Lietuvoje ir Latvijoje daugiausiai automobilių lizingo būdu įsigyja gyventojai, per mėnesį uždirbantys 1,7-3,5 tūkst. litų, tuo tarpu Estijoje transporto priemones lizingu dažniausiai perka žmonės, gaunantys dvigubai daugiau pajamų - 5-6,9 tūkts. litų per mėnesį.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: