5 000 km Europos ir Skandinavijos keliais
Atnaujinta: 2020-03-09

Nuolatinė mūsų skaitytoja ir straipsnių herojė Lapė ką tik grįžo iš įspūdingos kelionės motociklu po Europą ir Skandinaviją ir iškart atskubėjo pas mus pasidalyti įspūdžiais.

Keliese važiavote?

Iš Vilniaus pajudėjo 6 motociklai ir 8 žmonės.

Savo aukų pareikalavo vis dar prasti ir nelabai prižiūrėti Lenkijos keliai. Varšuvoje įvyko pora incidentų. Tiesa, jie nebuvo tragiški, bet... Vienai keliautojai kelionė čia ir baigėsi, o kitas keliautojas, ant purvino kelio nesuvaldęs motociklo, atsipirko išgąsčiu, suplėšyta striuke ir kelnėmis.

Grupė pasiekė Slovakiją ir tada 2 motociklai su trimis žmonėmis pasuko Švedijos link. Švedijoje kiekvienas motociklas pasuko savo keliais - vienas į Norvegiją, kitas - per Pabaltijo šalis atgal į Vilnių.

Tiesa, Stokholme prie kelto susitikome su baikeriais iš Maskvos ir kartu su jais pasiekėme Narvą, kur tuo metu vyko baikerių suvažiavimas. Ten mūsų keliai išsiskyrė.

Ar buvo gedimų?

Prie Varėnos teko neplanuotai remontuoti vieną motociklą. Laimė, gedimas nebuvo rimtas, tad vėliau jis tęsė kelionę.

Dar vienas motociklas „pavargo" Čekijoje. Nuo šalies sienos iki Brno motociklas važiavo tik su priekiniais stabdžiais. Brno buvo susisiekta su vietiniais baikeriais, kurie paaiškino, kaip rasti reikiamą dalių parduotuvę. Prie parduotuvės dar kartą buvo proga įsitikinti, kad „baikeris baikerį visada supras" - vietinis baikeris draugiškai nušlifavo probleminį stabdžių diską ir surinko stabdžius. Po poros valandų motociklas buvo sutvarkytas.

Kokie keliai kitose šalyse?

Slovakijoje keliai geri, patogūs ir švarūs. Čekijoje keliai geri, bet vingiuoti, tad motociklu greitai važiuoti pavojinga. Vokietijoje, Danijoje, Švedijoje keliai tarsi nutiesti motociklams. Estijoje motociklu važiuoti dar nieko, Latvijoje kelių norėtųsi geresnių. Rekomenduočiau kitiems, prieš leidžiantis į kelionę, pažiūrėti, kokie keliai šalyse, per kurias važiuos, nes toje pačioje šalyje yra ir gerų, ir prastokų kelių.

Kaip kitur žiūrima į motociklininkus?

Dauguma vairuotojų buvo draugiški ir mandagūs. Suprasdami, kad motociklo vairavimas skiriasi nuo automobilio, jie stengdavosi mus praleisi, kad nereiktų sustoti. Matyt pasireiškia tai, kad, tarkim Čekijoje ir Slovakijoje labai daug baikerių. Mandagūs buvo ir Skandinavijos vairuotojai, bet Švedijoje pasitaikė nemalonus momentas, kai sunkvežimį vairuojantis švedas pamėgino užspausti vieną iš motociklų. Laimė, viskas baigėsi laimingai.

Maistas ir nakvynė - pigiau negu pas mus?

Jei važiuoja didelė kompanija, geriausia kempinge imti namuką. Važiuojant su savo palapine, gali tekti mokėti už motociklo įvažiavimą, jo laikymą, už vietą palapinei ir dar už žmones, kurie toje palapinėje miegos. Suma susidaro nemaža. Kita vertus, galima rizikuoti ir nakčiai pasistatyti palapinę miške. Švedijoje taip vieną naktį ir praleidome.

Maistą geriausia pirkti didelėse parduotuvėse, nes mažytės ar degalinės užsideda nemažus antkainius. Be to, didelėse parduotuvėse galima atsiskaityti banko kortele, taip taupant „brangius" grynus pinigus. Maisto kainos visur panašios į mūsų, bet įvertinus aplankytų šalių gyventojų perkamąją galią ir atlyginimus, galima padaryti išvadą, kad jie už maistą moka pigiau.


Žiūrėti didesnį žemėlapio vaizdą

Teko susidurti su papildomomis išlaidomis?

Už kelius privaloma tvarka mokėti teko Lenkijoje. Palyginus nedaug - du kartus po 8 zlotus (už motociklą), bet vis tiek keista. Dar kartą teko mokėti važiuojant tiltu iš Danijos į Švediją. Tada skandinavams teko palikti 22 eurus (už motociklą). Tiesa, Danijoje pasirinkimo nelabai yra - ar važiuoju tiltu, ar keliesi keltu, vis tiek reikia mokėti. Slovakijoje, Čekijoje ir Vokietijoje yra daug nemokamų kelių, tad rinktis tikrai yra iš ko. Kita vertus, jei jaučiate norą paremti tų šalių biudžetus, galite rinktis mokamus kelius.

Taip pat dar namuose reikia pasirūpinti visais galimais draudimais nuo nelaimingų atsitikimų.

Kiek dienų truko ir kiek buvo nuvažiuota?

Kelionė truko 14 dienų. Nuvažiuota buvo apie 5 000 km. Kadangi motociklu važiavo du žmonės, 100 km kelio reikėjo 5,5-6 l kuro. Iš anksto tiksliai apskaičiuoti kurui reikiamos pinigų sumos sunkoka, nes visose šalyse kainos buvo labai skirtingos. Varšuvoje kuras (A-95) buvo pigesnis negu Lietuvoje, Slovakijoje ir Čekijoje kainos siekė apie 4,80 Lt. Vokietijoje kuras brango iki 5 Lt. Nemaloniai pradžiugino kuro kainos Danijoje - ten teko už litrą mokėti po 6 Lt, Švedijoje jis kainavo „tik" 5,5 Lt. Tradiciškai pigesnis negu Lietuvoje kuras buvo Estijoje - 4,3 Lt, Latvijoje - 4,50Llt. Kaip matome, pagal kuro kainas Lietuva beveik nenusileidžia kitoms Europos šalims, tačiau pagal atlyginimus ir žmonių perkamąją galią...

Prieš leidžiantis į kelionę verta pasižiūrėti, kokia valiuta kokioje šalyje funkcionuoja. Teoriškai daugumoje vietų priima banko korteles, bet, kad būtų ramiau, reiktų turėti ir grynųjų kiekvienos šalies pinigų. Mažos pakelės kavinės arba kempingai, tikėtina, kortelių skaitytuvo neturės. Žinoma, galima skubėti ieškoti bankomato, bet tam bus gaištamas papildomas laikas ir tai papildomai kainuos.

Planai ateičiai?

Keliauti ir dar kartą keliauti. Tą patį raginčiau daryti ir kitus. Keliaujant motociklu atsiveria didesnės galimybės, platesnis kelių ar važiavimo maršrutų pasirinkimas, palyginti nedidelės kuro sąnaudos. Tiesa, reikia pasirūpinti patogiais krepšiais, kuriuose telpa gera palapinė, virdulys, rimti miegmaišiai ir būtinai - neperšlampami drabužiai. Tokiu atveju kelionėje reiks rūpintis tik maistu ir kuru.

Nuotraukos - kelionės dalyvių

Kalbėjosi V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: