Keturračiai, palyginti neseniai mūsų krašte pasirodę, sparčiai išpopuliarėjo. Rengiamos jų varžybos, jais važinėjasi naujų pojūčių trokštantys asmenys. Pasirodo, keturračius savo kasdieniame darbe naudoja ir Valstybės sienos apsaugos pareigūnai.
Pasak Padvaronių užkardos vado Giedriaus Matkevičiaus, keturratis - labai patogi, greita ir efektyvi transporto priemonė, vienu metu galinti vežti du žmones. Be to, jis ne tik greitas ir pasižymi dideliu pravažumu, bet ir ganėtinai lengvas. Jeigu įklimpsta arba kelyje pasitaiko per aukšta kliūtis, jį nesunku per ją perkelti.
Tiesa, sėsti prie keturračio vairo gali ne bet kas. G. Matkevičius paaiškino, kad B kategorijos vairuotojo pažymėjimus turintys pasieniečiai pirmiausia išklauso keturračių vairavimo kursus, gauna atitinkamą pažymėjimą ir tik tada jiems leidžiama naudotis šia transporto priemone.
Tam pritarė ir Medininkų pasieniečių mokyklos Logistikos valdybos viršininkas Artūras Navickas. Daugumas jaunuolių į pasieniečių mokyklą ateina vos baigę vidurinę, tad daugumas jų vairuotojų pažymėjimų neturi, apie transporto priemonių vairavimą turi tik paviršutiniškas žinias. Leisti juos prie keturračių ar visureigių vairo būtų pavojinga. Taigi, pirmiausia būsimi pasieniečiai turi pasiruošti ir išlaikyti egzaminus B kategorijos pažymėjimams gauti.
Tai nėra sunku, nes pasieniečių mokykla turi savo mokymo bazę, kur mokomi kursantai. Beje, būsimi pasieniečiai mokomi ne tik KET ir elementarių vairavimo taisyklių. Jie taip pat mokomi tinkamai eksploatuoti jų žinioje esančias transporto priemones: prieš kiekvieną kelionę patikrinti tepalo ir aušinimo skysčio kiekį, prieš įjungiant variklį patikrinti, ar išjungta pavara, grįžus iš užduoties varikliams su turbina leisti dar šiek tiek dirbti ir, galiausiai, nepamiršti nuvalyti automobilį. Pasieniečių, kaip ir kitų spec. tarnybų, technika turi būti prižiūrima ir nuolat parengta darbui, nes bet kurią akimirką jos gali prisireikti.
Beje, pasieniečių vairavimo mokykloje mokoma dar vieno, kitose mokyklose nesutinkamo, dalyko. Būsimieji pasieniečiai turi ne tik išmokti KET ar išsiaiškinti variklio mechanizmų veikimo principus, bet ir išmokti apžiūrėti ir tikrinti automobilius, ieškant galimos kontrabandos. Patirtis rodo, kad kontrabandininkams fantazijos netrūksta: slėptuvės įrengiamos ne tik atsarginiuose ratuose, bet ir kuro bakuose, suskystintų dujų balionuose ir kitose, atrodytų, neįtikėtinose, vietose.
Tik išklausę kursą, išlaikę egzaminą ir gavę B kategorijos vairuotojo pažymėjimą pasieniečiai gali mokytis vairuoti keturratį. G. Matkevičius apgailestavo, kad šiuo metu jie turi tik vieną, bet tikisi, kad užkarda gaus daugiau, nes ši transporto priemonė naudojama ir žiemą ir vasarą. Tiesa, ji turi vieną minusą - 100 km kelio sunaudoja apie 18 l kuro, tačiau jos praktiškumas šį trūkumą su kaupu atperka. Juk visi tie keliai ir bekelės, kurias sunkiai įveiktų net visureigiai, keturračiui nėra kliūtis, o saugant sieną tai labai svarbu. Beje, Padvarionių užkarda turi keturratį „Polaris", todėl jo technines charakteristikas ir pateiksime. Dauguma kitų užkardų pasieniečių važinėja „Arctic Cat" keturračiais.
Keturračio „Polaris" techninės charakteristikos
Matmenys |
|
Ilgis/plotis/aukštis |
210,8 X 121,9 X 121,9 cm. |
Kuro bakas |
15,6 l talpa |
Priekinė bagažinė |
Talpa iki 40,8 kg. |
Spalvos |
Juoda matinė, raudonas perlamutras, mėlynas perlamutras |
Variklis, pavara, pakaba |
|
Variklis |
Keturtaktis Twin 760cc, elektroninis įpurškimas (EFI), benzinas, aušinamas skysčiu |
Pavara |
AWD / 2WD. TURF/ADC automatinė PVT P/R/L/H (atbuline eiga galima įjungti AWD, perjungimui tarp AWD ir 2WD nereikia sustoti) |
Priekinė pakaba |
„MacPherson" su 20,8 cm eiga |
Užpakalinė pakaba |
Visiškai nepriklausoma su 22,2 cm eiga, 28,6 cm prošvaisa reguliuojami amortizatoriai |
Stabdymo sistemos |
ESB, ADS, priekyje ir užpakalyje hidraulika valdomi diskiniai stabdžiai, papildoma stabdžio pamina užpakaliniams hidrauliniams stabdžiams |
Prietaisai ir kita |
|
Standartiniai prietaisai |
Priekinė bagažinė, stop žibintai, ADS, lengvo lydinio ratai |
Prietaisų skydelis |
Elektroninės greičio, apsukų, kelionės, kuro, pavarų, odometro matuoklės, laikrodis |
Diagnostika |
Elektroninė diagnostika |
Ratai |
Lengvo lydinio |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Baikerių sezono uždarymas 2012
Sezono uždarymas - vienas...
„Baikerių blūds 2012“
Telšiai, Varniai, Lūksto ežeras...
„Mototurnyras 2012“
Tradicija, kuri, panašu, artimiausius metus nesikeis
Antroji baikeriška vaikų stovykla
Įspūdžiai iš antrosios "Vėjų Laumių" stovyklos vaikams...
„Bike show millennium 2012“
Jau esame įpratę, kad birželio pradžioje...
Tarptautinė motociklų paroda „IMIS 2012“
Sankt Peterburge vyko tradicinė tarptautinė motociklų ir ...
Moto sezono atidarymas Naujojoje Akmenėje
Mūsų skaitytojai jau galėjo pastebėti, kad
Motociklininkų sezono atidarymas 2012
Kaip ir kasmet, pirmąjį gegužės savaitgalį...
Baikerių viduržiemis 2012
Prabėgusį savaitgalį, tradiciškai, netoli Vilniaus ...
Baikerių paplūdimio tinklinis 2011
Foto reportažas