93 proc. lietuvių važiuotų pavojingomis padangomis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9567
  • IMGP9569
  • IMGP9572
  • IMGP9573
  • IMGP9576
  • IMGP9581
  • IMGP9584
  • IMGP9587
  • IMGP9591

Padangų gamintojos „Goodyear" iniciatyva atlikto tyrimo duomenys rodo, kad 93 proc. Lietuvos vairuotojų mano, kad nustatytas mažiausias leidžiamas padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei oficialiai leistinas.

Tyrimas, kurį „Goodyear" užsakymu atliko tyrimų kompanija „GfK" Skandinavijos ir Baltijos šalyse, parodė, kad dauguma lietuvių nežino, koks yra oficialus mažiausias leidžiamas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis. Tik 18 proc. lietuvių žinojo, kad reikalaujamas minimalus padangų protektoriaus gylis vasarinėms padangoms yra 1,6 mm. Net 75 proc. tyrime dalyvavusių Lietuvos vairuotojų tvirtino, kad galima naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalaujamo minimumo.

Duomenys parodė, kad apie žiemos padangas vairuotojai žino dar mažiau: net 93 proc. lietuvių sakė manantys, kad įstatymas leidžia žiemą naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 3 mm.

„Goodyear" iniciatyva atliktas tyrimas parodė, kad žinios apie tinkamą padangų naudojimą Lietuvoje yra labai skurdžios. „Goodyear Dunlop"vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas sakė: „Švelniai tariant, tyrimo duomenys šokiruoja. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Padangos sukibimo su keliu plotas, kuris jau ir taip yra vos vieno delno dydžio, priklauso nuo protektoriaus gylio. Jei automobilis važiuoja padangomis, kurių protektoriaus gylis netgi nesiekia oficialaus leidžiamo minimumo, tuomet nei naujausias automobilis, nei labiausiai patyręs vairuotojas negali apsaugoti nuo pavojų eismo saugumui".

E. Latkauskas priminė, kad įstatymas nustato patį mažiausią galimą protektoriaus gylį, kuris suteikia tik bazinį saugumą. „Atsakingas vairuotojas turėtų atsižvelgti į tai ir pasirūpinti padangomis su saugiu protektoriaus gyliu", - pridūrė „Goodyear Dunlop" pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

„Pasak saugaus eismo specialistų, net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų. Vairuotojai turėtų pasirūpinti savo ir savo artimųjų saugumu, nes eismo sąlygos šiuo metų laiku yra žymiai sudėtingesnės nei vasarą. Lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm, - priminė Susisiekimo ministerijos atstovas saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. - Saugaus eismo specialistai pataria vengti įsigyti naudotas ir restauruotas padangas, nors kartais jos būna gerokai pigesnės. Šiuo metu šalyje galima įsigyti net kelių dešimčių skirtingų gamintojų padangų. Specialistai pataria rinktis jas pagal finansines galimybes, bet naujas. Naujų padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi, taigi jos yra saugesnės."

Važiuojant mašina kelią liečia vos keturios detalės iš dešimčių tūkstančių, sudarančių automobilį - padangos. Padangų sukibimo su keliu plotas priklauso nuo protektoriaus gylio. Svarbu nepamiršti, kad įprastas sukibimo plotas yra ne didesnis nei vienas delnas. Kuo labiau padangos nudėvėtos, tuo labiau šis plotas sumažėja. Lietuvoje mažiausias leidžiamas protektoriaus gylis žieminėms padangoms yra 3 mm, vasarinėms - 1,6 mm. Pavyzdžiui, Latvijoje reikalaujamas mažiausias žieminių padangų protektoriaus gylis yra didesnis: 4 mm.

Siekdami pagerinti eismo saugumo situaciją ir informuoti vairuotojus apie padangų protektoriaus gylio reikšmę „Goodyear" visose Baltijos šalyse organizuoja kampaniją „Saugios padangos - apsimoka" spalio 10 -14 dienomis Vilniuje ir Kaune prie tam tikrų „Statoil" degalinių įsikūrusiose „Goodyear" palapinėse vairuotojai galės nemokamai pasitikrinti savo automobilių padangų protektoriaus gylį bei gauti profesionalų konsultacijas apie tai, kaip teisingai pasirinkti, prižiūrėti ir naudoti padangas.

„Jau ne pirmus metus prisidedame prie šios „Goodyear" akcijos ir matome, kad ji pasiteisina - vairuotojai naudojasi galimybe nemokamai patikrinti, ar jų padangos paruoštos šaltajam ir slidžiajam sezonui, - sakė „Lietuva Statoil" degalinių tinklo departamento direktorius Skirmantas Mačiukas. - Taip pat norime vairuotojus paraginti sekti ne tik protektoriaus gylį, bet ir padangų slėgį, kuris svarbus saugumui ir ekonomiškui. „Statoil" degalinėse galima bet kuriuo paros metu patikrinti slėgį padangose".

Siekdami atkreipti vairuotojų dėmesį į kampanijos žinią, „Goodyear" kiekvieną dieną rengia specialią akciją, trunkančią vieną valandą. Jos metu vairuotojai, kurių padangas patikrinę „Goodyear" specialistai nustatys, kad jos atitinka minimalius reikalavimus, gaus specialų prizą: nemokamų „Statoil" degalų. Dovanojamų degalų kiekis litrais lygus visų keturių padangų protektorių gylių sumai milimetrais. Nes važiuoti saugiomis padangomis apsimoka.

Apie „Goodyear"

„Goodyear" yra viena iš didžiausių pasaulio padangų bendrovių. Bendrovės gamyklose, kurių yra daugiau nei šešiasdešimt net 26-iose šalyse visame pasaulyje, dirba apie 70 000 žmonių.

„Goodyear Dunlop Nordic" yra bendrovės padalinys, kuris veikia aštuoniose Šiaurės ir Baltijos regiono valstybėse ir kurio pagrindinė būstinė įsikūrusi Stokholme. „Goodyear Dunlop Nordic" padalinyje dirba apie 160 darbuotojų, o dalis produktų bandymo vietų yra šiaurinėse Suomijos ir Švedijos srityse. Daugiau informacijos apie „Goodyear" produktus galite rasti www.goodyear.com.

Apie „Lietuva Statoil"

Tarptautinei naftos ir dujų kompanijai „Statoil" priklausanti bendrovė „Lietuva Statoil" yra viena iš mažmeninės prekybos naftos produktais lyderių Lietuvoje, valdanti 72 degalinių tinklą. Šiuo metu 24-juose Lietuvos miestuose veikia 66 pilno aptarnavimo „Statoil" degalinės ir 6 bendrovės Lietuva Statoil" valdomos automatinės „1-2-3" degalinės. Kompanija „Lietuva Statoil" yra viena pagrindinių investuotojų Lietuvoje.


Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija primena

Susisiekimo ministerija primena šalies vairuotojams, kad nuo lapkričio šalies keliuose draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis, o automagistralėse reikia sumažinti greitį. Daugiau dėmesio saugumui turėtų skirti ir pėstieji - tamsiuoju paros metu būtina užsisegti atšvaitus.

Nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. šalies keliuose draudžiama su vasarinėmis padangomis eksploatuoti tas transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos. Dygliuotas padangas leidžiama naudoti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d.

Susisiekimo ministerija taip pat primena, kad lengviesiems automobiliams automagistralėse nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/h greičiu, greitkeliuose - ne didesniu kaip 100 km/h greičiu. Reikalavimas keisti vasarines padangas šaltuoju metų periodu ir mažinti greitį magistralėse nustatytos Kelių eismo taisyklėse (KET).

Dygliuotos padangos važinėjant mieste nėra būtinos. Naudojant tokias padangas ant automobilio būtina prisiklijuoti skiriamąjį ženklą, informuojantį apie tai.

Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiuoju paros metu, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių prisisegti atšvaitą.

Važiuojant dviračiu tamsiuoju paros metu, jo priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale - raudonos šviesos žibintas. Dviratininkas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prisisegęs šviesą atspindinčius elementus.

Susisiekimo ministerija ragina vairuotojus ir kitus eismo dalyvius tamsiuoju paros metu keliuose būti ypač atidžius.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.