„Arenacross“ – motociklų varžybos, kuriose daugiau laiko praleidžiama ore nei ant žemės
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Arunas_Gelazninkas_motokroso_trasoje_Simono_Raudeliuno_foto
  • Arenacross_varzybos_UK_1
  • Arenacross_varzybos_UK_2
  • Arenacross_varzybos_UK_3
  • Arenacross_varzybos_UK_4
  • Arenacross_varzybu_UK_trasa_1
  • Arunas_Gelazninkas_motokroso_trasoje_Simono_Raudeliuno_foto__2_

Iki pirmųjų Lietuvos istorijoje „Arenacross" varžybų lieka vos kiek daugiau nei mėnuo. Jau spalio 19 d. Kauno „Žalgirio" arenoje specialiai įrengtoje motociklų kroso trasoje 30 geriausių Lietuvos ir užsienio lenktynininkų susikaus dėl vietų ant nugalėtojų pakylos.

Apie tai, kuo unikalios „Arenacross" varžybos ir kuo jos skiriasi nuo motokroso bei superkroso pasakoja vienas varžybų dalyvių Arūnas Gelažninkas, daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių motociklų kroso čempionas ir prizininkas, Pasaulio MX1, MX2 ir MX3 čempionatų dalyvis:

Motokroso varžybos vyksta atvirose teritorijose (t.y. lauke ar pamiškėje) įrengtose plačiose trasose, kurių ilgis siekia nuo 1 iki 2 km. Lenktynininkai jose išvysto gana didelį greitį - iki 100 km/h ir daugiau. Motokroso trasose gali būti įrengtų tramplinų šuoliams, tačiau ne itin daug. Motokroso varžybos vyksta skirtingais lygiais - nuo mėgėjų iki profesionalų.

Superkroso trasos įrengiamos mažesnėse, uždarose teritorijose, dažniausiai stadionuose. Superkroso trasa nuo motokroso skiriasi posūkių kiekiu - jų čia daugiau - ir daugybe sudėtingų šuolių, kuriuos atlikti reikia pakankamai nedidelėje erdvėje. Superkroso varžybose dalyvauja tik labai aukšto profesionalumo lenktynininkai. Šio tipo varžybos labai populiarios JAV, kur vyksta ir Pasaulio superkroso čempionatas.

Jei superkroso trasos dažniausiai įrengiamos beisbolo stadionuose, tai „Arenacross" - uždarose patalpose po stogu. „Arenacross" varžybos - labai panašios į superkroso, trasa, kurioje varžosi lenktynininkai yra kelis kartus trumpesnė nei motokrose, taigi lenktynininkai visus sudėtingus posūkius ir tramplinus turi įveikti per trumpesnį laiką. Kaip ir superkrose, taip ir „Arenacross" lenktyniauja aukšto profesionalumo lygio sportininkai. Europoje iki šiol „Arenacross" tipo varžybos vykdavo tik Jungtinėje Karalystėje.

Tiek „Arenacross", tiek ir motokroso ar superkroso varžybose sportininkai varžosi tokio pat tipo krosiniais motociklais, kurie skirstomi į klases pagal variklio galingumą. Motociklų paruošimas kiekvienoms iš skirtingų varžybų šiek tiek skiriasi dėl skirtingų šuolių elementų - svarbiausia tinkamai sureguliuota pakaba.

Krosinių motociklų sporte labai svarbus fizinis pasiruošimas - tai varžybos, kuriose daugiau laiko praleidi ore nei ant žemės, o suvaldyti daugiau nei 100 kg sveriantį motociklą reikalinga didelė fizinė ištvermė. Kuo trumpesnė trasa - tuo didesnis tempas ir mažiau galimybių pailsėti.

Spalio 19 d. Kaune vyksiančiose „Arenacross" varžybose lenktynininkų lauks 310 m ilgio trasa, kuriai įrengti prireiks bemaž 4 000 tonų smėlio. Trumpos atkarpos, arčiau išdėstytos kliūtys, mažiau erdvės įsibėgėjimui - sportininkai varžybose turės atskleisti visą savo meistriškumą. Trisdešimt kvalifikacijos etapą įveikusių sportininkų susirungs asmeninėje įskaitoje trijose klasėse: jaunimo klasėje varžysis lenktynininkai su 85 kubinių centimetrų galingumo motociklais, „MX 2" klasėje - su dvitakčiais 125 ir keturtakčiais 250 cm ³ motociklais,  „Open Pro" klasėje dalyvaus pačius galingiausius motociklus, kurių darbinis variklio tūris - 450 kubinių centimetrų, vairuojantys meistrai. Superfinale susirungs aštuoni greičiausi sportininkai. Varžybas organizuoja „Bravo Events" bendradarbiaujant su „Vaikų motoklubu".

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: