Daugelis automobilių gamintojų stengiasi turėti bent po vieną modelį kiekviename rinkos segmente. Kai kurie turi ir daugiau. Vienas tokių - „Volkswagen", kuris turi didelį vienatūrį „VW Sharan" ir kiek mažesnį modelį „VW Touran".
„VW Touran" išvaizda primena panašius kitų gamintojųmodelius, bet, matyt, tai auka dabartinei madai. Bet kokiu atveju atrodo automobilis maloniai ir iškart aišku, kad prieš akis - šeimyninis variantas.
„Touran Comfortline" kaip ir kiti bandyti „VW" modeliai turi konservatyvios išvaizdos, bet iš kokybiškų medžiagų surinktą prietaisų skydelį ir gerai pažįstamą rodyklinį spidometrą. Dar norėtųsi, kad kompiuteris „bendrautų" lietuviškai. Tai tikrai nėra sunku, nes jis jau tai daro čekiškai, rusiškai ir net kiniškai. Vairuotojo vieta erdvi, patogi, visi reikiami mygtukai lengvai pasiekiami ranka, nudžiugino nuo grindų kylanti akceleratoriaus pamina.
Šoninio vaizdo veidrodėliai galėtų būti didesni. Ir tokiam automobiliui praverstų parkavimosi davikliai.
Kompiuterio valdymas iškeltas ant vairo, tačiau, kol automobilis juda, leidžiama tik stebėti informaciją - kalbos keitimas, ratų daviklių nustatymas ir kt. atliekama tik automobiliui stovint. Įdomi detalė, kurios kažkaip nepastebėjau kituose automobiliuose - važiuojant rodomos kuro sąnaudos 100 km kelio, stovint - kuro sąnaudos per valandą.
Kita detalė - bako įpylimo dangtelis sumontuotas vairuotojo durelėse. Pirmą kartą pilant kuro teko jo paišekoti.
Jeigu priekinis šoninis skydelis nuo saulės būtų ilgesnis ir visiškai uždengtų vairuotojo vietą, būtų idealu.
Taip pat norėtųsi, kad apie degančius priekinius žibintus informuotų kokia nors lemputė šalia spidometro. Šiaip jie įsijungia automatiškai, bet gera žinoti, kad viskas veikia taip, kaip priklauso.
Patiko, kad centrinis prietaisų skydelis neperkrautas mygtukų - iškart aišku kas kokią funkciją atlieka.
Kiek mažoka priekinė „standartinė" daiktadėžė.
Jos erdvės trūkumą kompensuoja centrinis porankis dėžutė ir dvi lubose sumontuotos dėžutės, į kurias galima susidėti ne tik akinius ar dokumentus, bet ir kelių žemėlapius, informacinius žinynus ir panašius didesnius daiktus.
Gal tik jas reikėjo daryti tamsesnes, nes dabar paviršius palyginti greitai nusitepa.
Dėžutės įrengtos taip, kad visiškai netrukdo vairuotojui, o iš didesnės daiktus gali pasiimti ir užpakalinių sėdynių keleiviai. Beje, jų patogumu, bent jau dalimi, taip pat pasirūpinta - prie priekinių sėdynių pritvirtinti atlenkiami staliukai, išvestas atskiras užpakalinių sėdynių šildymas ir apšvietimas.
Užpakalinės sėdynės - tai trys atskiros sekcijos. Prireikus kiekvieną iš jų atskirai galima tiek pastumti į priekį, tiek sulenkti. Tokiu atveju gerokai padidėja bagažinės talpa.
Deja, sėdynes sulenkus bagažinės dugnas su jomis nesudaro vienos lygios plokštumos; sėdynės vis tiek lieka iškilusios, tad krauti didelius daiktus nėra labai patogu.
Jei planuojate vežti labai didelius daiktus, yra prasmė sėdynes išimti. Laimė, tai padaryti lengva.
Pagal atskirą užsakymą keleivių salone gali būti sumontuota dvi atskiras sėdynes sudaranti antroji keleivių sėdynių eilė, tačiau ten patogiai jaustųsi tik vaikai.
Beje, pačios užpakalinės sėdynės, palyginus su priekinėmis, nelabai patogios. Jeigu keliausite iš Vilniaus į Palangą sustodami Kryžkalnyje, tai dar nieko, bet ilgesnėje kelionėje jos gali pradėti varginti. Šiuo atveju džiugina tai, kad vaikui galima nemontuoti specialios kėdutės - vidurinei sėdynei skirtas diržas prisegamas dvejose vietose, tad vaikas sėdi ganėtinai saugiai.
Kalbant apie saugumą - jau bazinis variantas turi galvos oro pagalves keleiviams priekyje ir užpakalyje bei šonines oro pagalves priekyje. Jeigu nuspręsite montuoti kėdutę ir sodinti vaiką į ją, tai padaryti bus lengva, nes užpakalinės durys atsidaro labai plačiai.
Bandytas modelis turėjo 6 pavarų MPD ir 1,6 l 105 AG TDI variklį. Tiesa, nepažiūrėjus į automobilio dokumentus, sunkoka patikėti, kad variklis - dyzelinis; dirba jis tyliai, garso izoliacija puiki. Paskutiniu metu „VW" tikrai gali didžiuotis garso izoliaciją: važiuojant nesigirdi nei variklio, nei kelio. Aerodinaminis triukšmas girdimas tik gerokai viršijus 100 km/val. greitį.
Vairuoti automobilį paprasta - gabaritai jaučiami gerai, vairuotojas sėdi palyginti aukštai, tad matomumas geras, vairas informatyvus ir „klauso komandų", stabdžiai veikia be jokių staigmenų, o apie esamą ir optimalią važiavimo pavarą informuoja automobilio kompiuteris. Pastarasis dalykas ypač vertingas, nes, kiek pastebėjau, daugelyje naujų automobilių kompiuteris 6 pavarą rekomenduoja įjungti pasiekus 60-65 km/val. greitį. Be to, atstumai tarp pavarų griovelių maži, tad, kol pripranti, galima vietoj 3 įjungti 5.
„VW Touran" - šeimyninis vienatūris, bet dinamikos ir galios jam užtenka. Ištrūkus iš miesto galima drąsiai lėkti maksimaliu leistinu greičiu ir aplenkti daugelį sutiktųjų pakeliui. Tiesa, šiuo atveju reikia įvertinti tai, kad padidinus greitį padidėja ir kuro sąnaudos. Kita vertus, važiuojant 100-110 km/val. greičiu jos sukosi apie 5 litrus. Turint omenyje kuro kainas, tokie skaičiai džiugina. Deja, priverčia nusivilti kiti. Automobilis geras, tačiau jo kaina, esant dabartinei situacijai, daugumai Lietuvos gyventojų neįkandama. Jeigu situacija nesikeis ir valdžia nesiims gyventojų perkamąją galią didinančių priemonių, tokie ekonomiški ir patogūs automobiliai dar ilgai bus tik svajonės.
„VW Touran 105 AG 1,6 TDI" techninės charakteristikos
Variklis, pavarų dėžė, automobilio elektra |
|
Variklio tipas |
4 cilindrų dyzelinis variklis |
Darbinis tūris, litrai/cm³ |
1,6 / 1598 |
Maksimali galia, kW 1/min. |
77 (105) / 4400 |
Maksimalus sukimo momentas, Nm 1/min. |
250 / 1500-2500 |
Suspaudimo laipsnis |
10,5 |
Išmetamųjų teršalų norma |
EURO 4 |
Pavarų dėžė |
6 pakopų mechaninė pavarų dėžė |
Generatorius, A / akumuliatorius A (Ah) |
140 / 330 (61) |
Masė, kg |
|
Masė be krovinio |
1539 |
Leidžiama maksimali masė |
2180 |
Krovumas |
716 |
Maksimalus ašies krūvis priekyje/gale |
1140 / 1100 |
stabdant prie 12% / 8% |
1500 / 1800 |
nestabdant |
750 |
Maksimalus atramos krūvis/stogo krūvis |
75 / 100 |
Maksimalus greitis, km/h |
|
su mechanine pavarų dėže |
183 |
su automatine pavarų dėže |
./. |
Pagreitis nuo 0-80/0-100 km/h, sek. |
|
su mechanine pavarų dėže |
8.4 / 12.8 |
su automatine pavarų dėže |
./. |
Kuro sąnaudos, l/100 km ir išmetamo CO2 kiekis g/km |
|
Kuro tipas |
Dyzelis |
Mieste |
6.3 |
Užmiestyje |
4.5 |
Mišrus |
5.1 |
Išmetamo CO2 kiekis. Mišrus ciklas. |
134 |
Išorė |
|
Ilgis, mm |
4397 |
Plotis, mm |
1794 |
Aukštis, mm |
1674 |
Ratų išilginis atstumas, mm |
2678 |
Ratų skersinis atstumas priekyje/gale, mm |
1541 / 1514 |
Apsisukimo kampas, m |
11.2 |
Salonas |
|
Įlipimas priekyje, 4 durų plotis/aukštis, mm |
838 / 1458 |
Įlipimas gale, plotis/aukštis, mm |
887 / 1489 |
Efektyvus plotas virš galvos priekyje, mm |
1016 |
Efektyvus plotas virš galvos gale, mm |
1458 |
Salono priekinės dalies plotis, mm |
1484 |
Salono galinės dalies plotis, mm |
1297 |
Bagažo skyrius |
|
Ilgis, galinė sėdynė pakelta/nulenkta, mm |
1142 - 1794 |
Maksimalus plotis, mm |
1050 |
Plotis tarp arkų, mm |
1050 |
Aukštis, mm |
572 |
Bagažo skyriaus aukštis, mm |
1098 |
Bagažo skyriaus talpa |
695 / 1989 |
Garažo matmenys |
|
Ilgis, su traukiama priekaba, mm |
4494 |
Aukštis, atidarytas variklio dangtis/grindys, mm |
1865 |
Aukštis, atidarytas bagažinės dangtis/grindys, mm |
2060 |
Plotis, atidarytos priekinės/galinės durelės, 4 durų, mm |
3590 / 3584 |
Transporto priemonės vidiniai/išoriniai veidrodėliai dešinysis/kairysis, mm |
2081 |
Lentelė iš http://www.volkswagen.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"