„Audi“, tiesiog „Audi“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • audi_sport_car

„Audi" pradžia

1909 m. pradžioje, po teisinio konflikto su pirmosiomis „Horch-Werke" gamyklomis, Augustas Chorchas pervadino savo antrąją automobilių gamyklą į „Audi Automobil-Werke". 1910 m. viduryje pasaulį pamatė pirmasis „Audi" automobilis. Jis turėjo 2,6 l, keturių cilindrų ir 22 AG variklį.

1920 m. „Audi Automobil-Werke AG" pirkėjams pristatė naują „Audi" prekės ženklą. Laikantis tuo metu madingo verslo stiliaus, Liusiano Bernchardo brūkštelėjimas pakeitė vinjetėmis išpuoštą „Audi" emblemą. Nuo tada ilgą laiką „Audi" modelių radiatorius puošė naujoji emblema -mėlyname fone ovale įrėmintos auksinės raidės.

1965 m., pasirodžius pirmajam pokariniam „Audi" modeliui, emblema buvo ant priekinio dešiniojo sparno ir užpakalinės kėbulo dalies.

Nuo 1982 m. firminis ovalas puošė ir šoninius modelių sparnus.

1994 m. spalį ovalųjį „Audi" logotipą pakeitė keturi žiedai ir raudonos spalvos užrašas.

Pokario istorija

Vokietija per karą smarkiai nukentėjo, bet 1949 m. Ingolštate buvo įkurta bendrovė „Auto Union GmbH", kuri gamino motociklus ir nedidelius komercinius automobilius. 1950 m. vasarą prasidėjo „DKW" automobilių gamyba. Tai buvo pirmieji plačiajai visuomenei skirti „Auto Union" modeliai. Iki 1961 m. lengvieji „DKW" automobiliai buvo gaminami Diuseldorfe esančioje „Rheinmetall-B or sing AG" gamykloje.

Maždaug nuo 1970 m. „Audi" „atrado" Naująjį pasaulį. Tai buvo šio prekės ženklo ekspansija į JAV. Iš pradžių į JAV buvo eksportuojami tik „Audi Super 90", tiek su sedano, tiek ir su universalo kėbulu, ir naujieji „Audi 100". Nuo 1973 m. į valstijas vokiečiai pradėjo siųsti ir „Audi 80". Skirtingai nuo Europai skirtų modelių, amerikiečiai galėjo rinktis ir automobilį su universalo kėbulu. Įdomu tai, kad vėliau JAV rinkoje „Audi" modeliai gavo savitus pavadinimus „Audi 80" tapo „Audi 4 000", „Audi 100" - „Audi 5 000".

Prestižinėje Ženevos automobilių parodoje 1980 m. „Audi" stendas sukėlė tikrą sensaciją, nes jame pristatytas visais keturiais ratais varomas sportinis kupė. Pirmą kartą rinkai buvo siūlomas lengvasis automobilis, gavęs anksčiau tik visureigių ir sunkvežimių turėtą pakabą. Tokio lengvojo automobilio idėja atsirado 1977 m. žiemą bandant kariškiams skirtą visureigį „VW Iltis". Kadangi šis automobilis puikiai pasirodė tiek sniegu, tiek ir ledu dengtame kelyje, kilo mintis visus keturis varančius ratus sumontuoti ir serijinėje „Audi 80". Tais pačiais metais buvo atlikti bandymai, kurių rezultatas - sportinis kupė „Audi quattro". Jis debiutavo 1981 m. Austrijos ralyje. Visi keturi varantys „quattro" ratai tapo perversmu tarptautinės ralio varžybose. 1982 m. gruodį pradėta serijinė šio „Audi 80" modelio gamyba. Pamažu visi keturi varantys ratai pradėti montuoti ir daugiau „Audi" modelių.

Artėjant mūsų dienų link

„Audi AG" 1990 m. pirmą kartą dalyvavo Vokietijos serijinių automobilių „DTM" čempionate. Tais metais nugalėjo Hansas Joachimas Štukas, važiavęs „Audi V8". Kitais metais Frienkas Biela, vairuodamas to paties modelio „Audi" automobilį, apgynė čempiono titulą.

Beje, tais pačiais 1990 m. buvo pristatytas naujas „Audi 100", pirmą kartą koncerno istorijoje gavęs šešių cilindrų V tipo variklį. 2,8 l darbinio tūrio 174 AG variklis buvo kompaktiškiausias ir lengviausias savo klasėje. Jis gavo naują kuro įpurškimo sistemą, kuri užtikrino reikiamą aukštą trauką, esant mažoms apsukoms, ir didelę galią, esant aukštoms apsukoms.

Įdomu tai, kad tais pačiais 1990 m. Ženevos automobilių parodoje „Audi" pristatė „Audi duo", serijinį „Audi 100 Avant quattro", kuris turėjo ne tik įprastą benzininį variklį, bet ir užpakalinius ratus variusį elektros variklį. Prireikus vairuotojas galėjo pats pasirinkti, kurie ratai bus varantieji. Šis automobilis buvo sukurtas specialiai komunalininkams, bet taip ir neprigijo.

Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje 2005 m. rugsėjį „Audi AG" pristatė dar vieną naujadarą - visureigį „Audi Q7 hybrid". Jis buvo unikalus, nes turėjo du moderniųjų technologijų prikimštus variklius: ne tik 4,2 l benzininį FSI V8, bet ir elektros variklį, kuris pagerino sukimo momento charakteristikas 200 Nma ir galią 32 kW (44 AG).

 

Nebegaminami modeliai

Tipas

Gamybos metai

Straipsnis

Audi 80 Vidutinis sedanas 1986-1991

„Audi 80“ B3 (1986-1991)

Audi 90 Vidutinis sedanas

1987-1991

Trumpai apie „Audi 90"

Audi 100 Prestižinis didelis automobilis 1968-1996 "Audi 100"
Audi 200 Prestižinis didelis automobilis 1983-1991

Reta, bet pasitaikanti Audi 200

Gaminami modeliai

Audi A3

Prestižinis mažas automobilis

1996-dabar

Kodėl „Audi A3" lėtai pinga?

Audi A4

Prestižinis vidutinis automobilis

1994-dabar

„Audi A4" - ką slepia šis pavadinimas?

Audi A5

Prestižinis vidutinis automobilis

2007-dabar

 

Audi A6

Prestižinis didelis automobilis

1994-dabar

„Audi A6" (1997-2004 m.)

Audi A8

Reprezentacinis automobilis

1994-dabar

Flagmanas Audi A8

Audi TT

Prestižinis rodsteris

1998-dabar

Sportiškoji „Audi TT"

Audi R8

Prestižinis sportinis automobilis

2006-dabar

Audi R8

Audi Q5

Prestižinis vidutinis visureigis

2008-dabar

 

Audi Q7

Prestižinis didelis visureigis

2006-dabar

Audi Q7

Audi TTS

Prestižinis rodsteris

2008-dabar

 

Audi S3

Prestižinis mažas automobilis

2006-dabar

 

Audi S4

Prestižinis vidutinis automobilis

2003-dabar

 

Audi S5

Prestižinis sportinis automobilis

2006-dabar

 

Audi S6

Reprezentacinis automobilis

2006-dabar

 

Audi S8

Išskirtinis sportinis automobilis

2006-dabar

 

Audi TT RS

Prestižinis rodsteris

2008-dabar

 

Audi RS6

Prestižinis didelis automobilis

2009-dabar

 

Audi Allroad

Prestižinis krosroveris

2000-dabar

Prestižinis „Audi Allroad"

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: