Autobusų ir sunkvežimių dažymas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • autobusu_dazymas__10_
  • autobusu_dazymas__2_
  • autobusu_dazymas
  • autobusu_dazymas__1_
  • autobusu_dazymas__3_
  • autobusu_dazymas__4_
  • autobusu_dazymas__5_
  • autobusu_dazymas__7_
  • autobusu_dazymas__8_
  • autobusu_dazymas__9_

Tai, kad eksploatuojamus automobilius kartkartėmis tenka dažyti, žino kiekvienas vairuotojas. Lengvąjį automobilį dažyti galima tiek specializuotame, tiek ir „garažo" servise. Situacija radikaliai keičiasi, kai tenka dažyti autobusą ar sunkvežimį. Tokios transporto priemonės į paprastą garažą neįvarysi, tad šiuo atveju gali padėti tik specializuotas servisas, turintis atitinkamo dydžio patalpas ir dažymo kamerą.

Viena įmonių, galinčių nudažyti ir autobusą, ir sunkvežimį, yra šalia Kauno įsikūrusi „Autojuvera".

Kaip autoreviu.lt sakė „Autojuveros" direktorius Julius Mažeika, steigdami įmonę jie pasirūpino, kad tai būtų visas dažymo paslaugas teikiantis centras. Sumontuota itališka dažymo kamera yra 16,28 m ilgio, 5 m pločio ir 5,51 m aukščio. Joje telpa bet kokio dydžio autobusai, sunkvežimiai, vilkikai. Žinoma, kameroje galima dažyti ir lengvuosius automobilius ar net motociklus. Kameros viduryje sumontuoti nuleidžiami vartai, todėl prireikus kamerą galima padalyti į dvi dalis ir naudoti kaip dvi atskiras kameras dažyti mažesnes transporto priemones.

Beje, čia pat vietoje yra ir didžiulės dirbtuvės, kuriuose ir automobiliai, ir autobusai prieš dažymą tvarkomi.

Pats automobilių ir autobusų paruošimas dažymui skiriasi nedaug - reikia nuvalyti senus dažus, pašalinti rūdis, jei reikia - užlopyti skyles.

Žinoma, autobusų parengimas turi tam tikrų skirtumų.

Daugelio automobilių kėbulai plieniniai. Autobusų kėbulai dažnai turi ir plieninių, ir stiklo pluošto detalių.

Ruošiant naudotą autobusą, meistrams tenka sutvarkyti ir prarūdijusias vietas, ir įlaužtas stiklo pluošto audinio detales.

Šie darbai atliekami vietoje. Prireikus serviso meistrai gali išimti ir autobuso ar sunkvežimio stiklą, išvalyti aplink jį esančią erdvę, pašalinti rūdis ir nudažius kėbulą įstatyti stiklą atgal. Senesnėse transporto priemonėse tai tenka daryti palyginti dažnai.

Siekiant užtikrinti dažymo kokybę, yra sumontuoti du degiklio blokai, tiekiantys į kamerą šiltą orą. Juos naudojant aukščiausia džiovinimo temperatūra pasiekiama per 5 minutes. Automatinė džiovinimo sistema garantuoja, kad visą laiką bus palaikoma reikiama dažymo ar džiovinimo temperatūra.

Kamera sumontuota taip, kad į ją patenkantis oras pereina dvi filtravimo sistemas, tad pašalinamos visos didesnės negu 10 mikronų dalelės. Rūpinantis aplinka, iš dažyklos išeinantis oras taip pat pereina dvi filtravimo sistemas, tad dažų likučių jame nelieka.

Tiek automobilių, tiek autobusų dažymui naudojami tik kokybiški dažai ir lakai. Standartiniam autobusui paruošti reikia apie 10 l grunto, 2-3 l glaisto, apie 10 l dažų ir, jei reikia, 11-12 l lako.

Kita vertus, turint omenyje dabartinę situaciją, su klientu visada aptariama, kiek darbų ir už kokią kainą bus atliekama.

Paprastai autobusą ar sunkvežimį dažo du darbininkai. Kaip ir dažant lengvuosius automobilius, dažomas tik išorinis autobusų paviršius. Jeigu naudojami metaliko dažai, paviršius lakuojamas. Jei dažoma akriliniais dažais, lakuoti nereikia. Dažant transporto priemonę visos vietos, kurių dažyti nereikia, sandariai uždengiamos. Jeigu autobusą reikia tik nudažyti, tai parengimas, dažymas ir dažų džiovinimas užtrunka apie savaitę. Jeigu kai kurioms vietoms reikia skirti daugiau laiko - atstatyti geometriją, suvirinti prarūdijusias ertmes, restauruoti sparnus - darbai gali trukti beveik mėnesį. Bandant kažkurį procesą praleist arba skubant, gali nukentėti darbų kokybė. Taigi, jei turite autobusą, kuriam reikia rimto remonto, nusiteikite, kad jį atidavus teks palaukti mėnesį, bet „Autojuveros" specialistai garantuoja, kad po mėnesio jis blizgės kaip naujas.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo

Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai

Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...

Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė

Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse

Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: