Automobilio Chip tuning. Griauname mitus
Atnaujinta: 2020-03-09

Automobilio Chip tuning. Griauname mitusMasinėje automobilių gamyboje gamintojai neturi galimybės pasiekti maksimalų variklio efektyvumą. Vienas pagrindinių būdų pakelti variklio galią bei sumažinti kuro sąnaudas yra Chip tuning - vadinamasis čipavimas.

Panaršius internete ir paieškojus atsakymų, radome nemažai informacijos, kuri ne visada teisinga. Automobilių mėgėjai šia tema dažnai diskutuoja forumuose, sklando daugybė gandų, todėl nusprendėme tiesą sužinoti iš specialistų. Ačiū UAB „Nelita" vadovui bei darbuotojams, kurie profesionaliai atsakė į dažniausiai iškylančius klausimus.

Kas yra čipavimas?

Tai variklio galios didinimas, modifikuojant variklio elektroninę valdymo programą. Papildoma galia bei didesnis sukimo momentas leidžia savininkui pajusti automobilį kitokį - geitesnį, manevringesnį ir, kas ne mažiau svarbu, naudojantį mažiau kuro.

Mūsų prioritetas yra su mažiau kuro nuvažiuoti didesnius atstumus.

Chip-tiuningas suteikia galimybę išnaudoti variklio resursus, kurie buvo nepanaudoti gamintojo.

 

Kaip tai daroma?

Sąvoka Chip tuning reiškia variklio valdymo programos modifikavimą. Programa įrašoma į integralinę schemą, vadinamą Eprom arba Flash. Šiuolaikiniuose automobiliuose elektroninės atminties perprogramavimas dažniausiai vykdomas per diagnostinę jungtį OBD, naudojant specialią programavimo įrangą. Kai kada tenka išlituoti atminties mikroschemą, kad būtų galima ją perprogramuoti. Bet, nepriklausomai nuo metodo, rezultatas bus tas pat - galios ir sukimo momento padidėjimas!

Pagal  automobilių variklius, programas galima suskirstyti į dvi pagrindines kategorijas:

  • varikliams su turbina
  • atmosferiniams varikliams

Turbininiams varikliams efektas buna 3-4 kartus didesnis, nei atmosferiniams varikliams.

 

Kaip tai veikia?

Modernėjant automobiliams, ECU pagalba galima valdyti vis daugiau variklio parametrų - kuro įpurškimą, oro srautą, vožtuvų darbo laiką, turbinos slėgį ir t. t.. Geresni galios ir ekonomijos rezultatai pasiekiami būtent koreguojant variklio darbinius parametrus, kitaip tariant - perprogramuojant ECU. Tai paprastai vykdoma vienu iš trijų būdų: pirmas ir dažniausias - nuskaitant, modifikuojant ir įrašant ECU duomenis per OBD (automobilio diagnostikos) jungtį; antras būdas - nuskaitant, modifikuojant ir įrašant automobilio kompiuterio duomenis jį išėmus iš automobilio su specialiu prietaisu; trečias - atskiriant nuo kompiuterio ir nuskaitant, modifikuojant ir įrašant atskiros mikroschemos duomenis su specialiu prietaisu.

 

Kiek maksimaliai/minimaliai padidės variklio galia?

Nors Chip tuning gali būti atliekamas ir benzininiams varikliams, tačiau mes specializuojamės dyzelinių (dažniausiai turbininių) variklių modifikavime, nes jie po šios „operacijos" pasiekia geriausių rezultatų. Kol kas savo paslaugas siūlome Kaune ir jo apskrityje. Profesionaliai atliktas Chip tuning'as tikrai nekenkia automobilio varikliui ir jo ilgaamžiškumui, nes atsižvelgiama į gamintojo paliktus rezervus. Kaip jau minėta, perprogramuojant ECU paprastai pasiekiamas apie 20-30 proc. galios padidėjimas ir apie 10 proc. kuro sąnaudų sumažėjimas. Galimas ir agresyvesnis modifikavimas, bet tuomet derėtų atsižvelgti į kitų automobilio mazgų (turbina, intercooleris, purkštukai, išmetimo sistema ir kt.) būseną ir parametrus.

Benzininių variklių čipuoti nelabai apsimoka, nes jų galia ir kuro sąnaudos padidėja nedaug, rezultatas ne toks apčiuopiamas. Todėl įmonė ir specializuojasi dyzelininių variklių galios didinime.

 

Nuo ko priklauso kuro sąnaudų mažėjimas?

Daug priklauso nuo vairavimo stiliaus. Nepakeitus vairavimo stiliaus, kuro sanaudos išlieka to pačios arba sumažėja vos 2-3 proc. Suprantama,  atlikus Chip tuning ir pakitus mašinos dinamikai, vairavimo stilių dažnai norisi keisti savaime, norisi paspausti akseleratorių. Šiuo atveju didesnes kuro sąnaudas dėl dinamiškesnio važiavimo kompensuoja mažesnė manevrų trukmė. Be to, variklio su pagerinta valdymo programa kuro sudegimas pasidaro efektyvesnis (tai pagrindinis gero Chip tuning'o rodiklis), taigi trasoje kuro sunaudojimas sumažeja.

 

Ar nesutrumpės turbinos veikimo laikas?

Čipavimas padidina galią, galia didina apkrovas, apkrovos mažina tam  tikrų automobilio dalių gyvavimo trukmę. Tačiau tai tik mikro ar net nano dalykai, kurie didelės įtakos neturi.

 

Taigi, čipavimas didina apsukas. Ar tai automobiliui nepakenks?

Ne, nepakenks, kadangi apsukų nesukelia, o padidina kuro įpurškimo efektyvumą.

 

Girdėjau, jog daug kam po čipavimo tenka keisti sankabą...

Sankaba niekaip nepriklauso nuo variklio galios didinimo - čipavimo. Sankabą anksčiau ar vėliau tenka keisti, tačiau, jeigu vairuotojo kvalifikacija tinkama, ją reiks keisti, tarkime, nuvažiavus 150 000 km, jei ne, gali tekti keisti ir po 20 000 km.

 

Girdėjau, kad po čipavimo padidėja dujų išmetamumas. Ar neturėsiu bėdų techninėje apžiūroje?

Jeigu Chip tuning metu didinamos kuro normos, dujų išmetamumas didėja. Tačiau reikia rinktis: didesnis galingumas ar mažesnės kuro sąnaudos.

Kokią įtaką tai gali padaryti katalizatoriui?

Jeigu dirba neprofesionalai, yra pavojus, kad užsikimš mikrodalelių filtras.

 

Kokiomis „ligomis" sergančio automobilio negalima čipuoti?

Automobilis turi būti tvarkingas, prižiūrėtas. Tik tokius automboilius galima čipuoti.

 

Ar yra skirtumas tarp pavarų dėžių - mechaninė ji, ar automatinė?

Skirtumo nėra, tik esant mechaninei greičių dežei reikia atsižvelgti į jos parametrus.

Į ką reikia atsižvelgti prieš čipuojant?

Į kliento poreikius. Ko jis nori? Sportinės mašinos ar taupaus važiavimo?

 

Kodėl tokios skirtingos kainos?

Kainos skirtingos, priklauso nuo paslaugos teikėjo. Didelė pasiūla, kainos taip pat skirtingos. Tačiau visada išlieka kainos ir kokybės santykis. Jei čipuosit už 300 litų, tai ir rezultatas bus už 300 litų.

 

Kokios yra alternatyvos, jei automobilio variklio visgi negalima čipuoti?

Varikliams, kurių negalima programuoti, įmanomas alternatyvus galios didinimo būdas, tačiau gerokai atsiliekantis nuo pilno variklio valdymo programos koregavimo tiek efektu, tiek įtaka variklio ilgaamžiškumui: tuning box'ai (diesel-box, chip-box ir t.t.).

Box'ai niekada neprilygs tikram Chip tuning'ui (perprogramavimui), nes veikia kitokiu, primityviu principu ( box'as veikia tik kuro tiekimo sistemą ir ją stipriai apkrauna).

 

Ar tai veiksminga didesnės masės automobiliams?

Taip. Kuo didesniu apkrovimu dirba variklis, tuo didesnis efektas. Pavyzdžiui,  lengvasis automobilis, kuriuo važinėjama gerais keliais, ir traktorius, su kuriuo dirbama miške - pastarajam ir efektas bus didesnis, nes galios reikia didesnės.

Parengė

Karina Bžemovskaitė

 

UAB "NELITA"

Mūsų pasiūlymas skirtas ne tik individualiems klientams, bet ir profesionaliems tiuninguotojams bei automobilių sistemų programuotojams.

Individualiems klientams

Mes galime perprogramuoti Jūsų automobilio variklio valdymo programą, suteikdami pageidaujamą galią ir sukimo momentą. Perprogramuoti įmanoma praktiškai visų gamintojų automobilius, kuriuose sumontuota elektroninė kuro padavimo (inžektoriais) sistema, prisijungiant prie diagnostikos jungties (OBD ir CANBUS) arba tiesiogiai perprogramuojant valdymo bloko atminties mikroschemą.

Profesionaliems tiuninguotojams ir programuotojams

Mes siūlome greitą (trunkantį apie valandą) ir efektyvų Jūsų atsiųstų valdymo programų perprogramavimą. Pas mus Jūs galite įsigyti pilną įrangos komplektą, kuris Jums bus reikalingas kaip programuotojui (programavimo sistemos per diagnostines jungtis OBD ir CANBUS, variklio draiverių programuotojai, atminties programuotojai ir t.t.).  Bendravimas ir pasikeitimas informacija vykdomas on-line režimu, interneto pagalba, todėl galima greitai išsiųsti ir gauti modifikuotas programas iš bet kurio kompiuterio, turinčio interneto ryšį. Norime pažymėti, kad visos atsiunčiamos mums programos modifikuojamos tik individualiai (!),pagal kliento pageidavimus esant galimybei. Naują programą išsiųsime Jums per valandą nuo gavimo momento. Netgi šeštadieniai ar vėlyvas laikas nėra kliūtis klientų lūkesčiams patenkinti!

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio Chip tuning. Griauname mitus

Vienas pagrindinių būdų pakelti variklio galią bei sumažinti kuro sąnaudas yra Chip tuning – vadinamasis čipavimas.

Žvakės, priverčiančios veikti variklius

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės skiriasi, tačiau be kokybiško jų darbo sunku būtų užkurti ar eksploatuoti automobilį. \ \

Automobilių vidaus degimo varikliai – benzininiai ir dyzeliniai

Dažniausiai automobiliuose vis dar sutinkami benzininiai arba dyzeliniai varikliai...

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

Automobilinės antenos – tik puošia ar ir naudingos?

Vieni automobilių antenas montuojasi, nes jos, esą, puošia automobilį. Kiti jų nepastebi, kol kur nors neužkabina.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai - greitos ir patikimos automobilių diagnostikos prietaisai \

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.