Automobilio dujinė įranga: hermetiškumo patikra.
Atnaujinta: 2020-03-09
  • duju_iranga

Merfio dėsnis byloja: „Bet koks hermetiškas sujungimas ką nors būtinai praleidžia". Bet viena - kai bėga vandentiekio čiaupas, ir visai kas kita, kai šnypščia dujos. Su jom menki juokai. Kiekvienas žino: pajutus bute jų kvapą, reikia skambinti „04".
Atvažiuos meistras ir visiškai nemokamai sureguliuos seną dujinę viryklę. Automobilių su dujų balionais savininkai tokio aptarnavimo nė nesapnavo. Jiems tenka pasikliauti savo jėgomis ir važiuoti su savo bėda į techninio aptarnavimo stotį.

PASAKĖLĖS IŠ KAPŲ RŪSIO

Dujos toksiškai neveikia žmogaus organizmo, nes nelabai gerai tirpsta kraujyje, tačiau mažina deguonies kiekį jame. Atsiranda deguonies trūkumas, kurį, beje, nesunkiai galima pašalinti, palaksčius gryname ore. Sunkiau uždarose patalpose: dvi minutes įkvepiant orą su 10 procentų dujų, ima svaigti galva, o propilenas ir butilenas, esantys metane ir propano butane, iš viso turi narkotinių savybių. Bet koks dujų nuotėkis gali būti pavojingas. Tarkime, nuodija vamzdelio sujungimas prie baliono multi-vožtuvų bloko. Judant kvapo galima ir nepajusti: dujos pro ventiliacijos žarnas pateks po mašina ir vėliau - į orą. Bet stovėjimo metu ant žemės atsiranda bespalvis propano butano debesis. (Propano butanas sunkesnis už orą maždaug 1,8 kartų.) Kai nėra vėjo, pakanka mažiausios kibirkšties, kad jis užsiliepsnotų. Patalpoje sąlygos susidaryti sprogstamam mišiniui dar palankesnės, o pasekmes dažniausiai tragiškos. Geležinis garažas suskyla į detales, o plytinis virsta griuvėsiais. Vienintelė paguoda - savininkas to jau nebepamatys. Nedžiugina perspektyva važiuoti su sugedusiais vožtuvais dujų balione. Paprastai, atsukę ventilį balione, žmonės ilgam apie jį pamiršta - išjungus uždegimą dujų tiekimą nutraukia magistralinis elektromagnetinis vožtuvas. Jis apkrautas darbu žymiai daugiau už ventilį, todėl ir susidėvi greičiau, bet jį apsaugo vožtuvai reduktoriuje - iškraunamojo įrengimo, pirmos ir antros pakopos. Dėl jų dujos, kai variklis neveikia, neturi skverbtis į karbiuratoriaus maišytuvą.

ŽIŪRĖK, IŠ KUR VĖJAI PUČIA

Pirmas signalas, kad reikia tikrinti - kvapas, bet jis apgaulingas ir gali sklisti iš slopintuvo esant riebiam mišiniui. Jo sudėtį įtakoja purvas oro filtre, ir keisti jį geriau du kartus dažniau. Būna, kad vos tik užgesta slopintuvo priėmimo vamzdžio tarpiklis, o odorantas su naudotosiomis dujomis jau salone. Kartais suklaidina suplyšęs bagažinės dangčio sandarinimo įtaisas ir trumpas išmetimo vamzdis - taip buvo taksi - „Volgose". Tiksliausiai nutekėjimo vieta randama muilinimu, padengiant įtartinas vietas muilo skiediniu. Beje, tiks ir šampūnas. Žiemą, kai vanduo sušąla, skiedinį gamina su degtine, kokia nors trauktine su spiritu, ir, žinoma, su „Tosolu". Radus skylę, galima pabandyti ją pašalinti savarankiškai. Lengviausia susitvarkyti su flanšinėmis sandūromis, tokiomis, kaip multi-vožtuvų bloko sandūra su balionu, reduktoriaus dangčių sujungimas arba filtro gaubtelis elektromagnetiniame vožtuve. Šiuo atveju pakanka kryžmiškai suveržti susilpnėjusį dėl tarpiklio suslėgimo sutvirtinimą, ir burbulai dings. Jeigu ne - reikia keisti šį tarpiklį, tik nepamirškite panaudoti dujų iš baliono keičiant multi-vožtuvų bloko tarpiklį arba užsukti ventilį remontuojant elektromagnetinį vožtuvą ir reduktorių. Saugumo sumetimais geriau dirbti lauke. Dujotiekio vamzdeliai prijungti prie aparatūros labai patikimomis kūgiškomis sankabomis. Hermetiškumas tokiame sujungime pasiekiamas dėl to, kad sankaba įsirėžia į vamzdelį ir deformuojasi užsukant veržles. Nors tokia konstrukcija leidžia daug kartų išmontuoti sujungimus, retai, bet vis dėlto atsitinka, kas dujos sklinda būtent iš jų. Paprastai padeda, jeigu iš naujo užveržiama sankabos užmetamoji veržlė. Kartais hermetiškumui atstatyti naudojama santechninė juosta: keli jos sluoksniai apvyniojami ant sankabos kūgio ir tvarkingai užveržiama užmetamoji veržlė. Po tokios operacijos hermetiškumas paprastai atstatomas. Bet nepasiliaukite klausa - įjunkite dujų tiekimo sistemą (atsukite ventilį, įjunkite uždegimą) ir užpilkite muilo skiedinio ant savo darbo vaisių. Be abejo, burbulų neturi būti. Muilo burbulai - vaikų žaidimas, bet ieškant dujų nutekėjimo, jie nepakeičiami.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.

Naujausi skelbimai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: