Automobilio elektros įranga, gedimų diagnostika.
Atnaujinta: 2020-03-10
  • automobilio elektros gedimu diagnostika

Sukti veržles moka daugelis žmonių, bet kai kalba eina apie elektrą - net patyrę automobilių mėgėjai dažnokai pasuoja. Tuo tarpu, jei gerai pasikrapštysime gudriame laidų labirinte, nemažai gedimų galėsime surasti patys. Reikia tik kantrybės, ampervoltmetro (kitaip vadinamo testeriu) ir minimaliausių žinių. Štai pavyzdys... Neseniai mums teko ieškoti gedimų „mazda 626" elektros instaliacijoje. Mašina tik porą dienų pastovėjo lauke, ir visiškai naujas akumuliatorius išsikrovė visiškai. Teko lįsti po kapotu...

Visų pirma, pastatome visiškai gerą, pakrautą bateriją ir prijungiame prie jos ampermetrą (tarp akumuliatoriaus ir bet kurio gnybto). Uždegimas išjungtas, visi klavišai, jungikliai ir t.t. - taip pat išjungti. Ant testerio tablo pasirodė 10,19 A Srovė nemaža - nieko keisto, kad baterija išsikrovė. Nutekėjimo vietų gali būti be galo daug - nuo generatoriaus iki signalizacijos. Ką gi, ieškokime. Iš pradžių ištraukime saugiklius po vieną. Štai! Pakako ištraukti Nr. 2, ir ampermetras sustingo ties nuliu Taigi, ką turime ant antro? Stiklų valytuvų prijungimas. Gali būti trumpas sujungimas varikliuke arba dar kas nors...

Atmeskime galimus gedimus perjungiklyje po vairu, relėse ir laiduose. Tam reikia išardyti elektrovariklio perskyrą Įdedame į vietą saugiklį, žiūrime į ampermetro skalę. Nulis! Vadinasi, grandinė iki varikliuko sveikutėlė, o jis pats „valgo" elektros srovę. Toliau jau paprasčiau. Patikriname testeriu varikliuką ir slystančius kontaktus. Viskas tvarkoj...

Veikiausiai, įstrigo viena iš stiklo valytuvų ašių, o varikliukas mėgina ją prasukti ir „sodina" bateriją. Termorelė laikas nuo laiko jį atjungia ir vėl pajungia. Gatvėje triukšmas, ir spragsėjimo tiesiog nesigirdi. Truputį pasikankinę (juk nepatogu!), ištraukiame visą trapeciją kartu su varikliu ir tikriname ašių paslankumą. Žinoma, dešinioji ašis įstrigo įvorėje. Įpylę prasiskverbiančio skysčio (tiks WD-40), bandome išmontuoti . Reikia pasakyti, kad pavyko atitaisyti ašį ne iš karto, ir tik nemažo dydžio rakto pagalba. Pamažu pajudėjo. Atsargiais judesiais pirmyn ir atgal pavyko ją išjudinti taip, kad ašis ėmė slankioti. Papylę grafitiniu tepalu, surenkame mazgą. Štai ir viskas

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio Chip tuning. Griauname mitus

Vienas pagrindinių būdų pakelti variklio galią bei sumažinti kuro sąnaudas yra Chip tuning – vadinamasis čipavimas.

Žvakės, priverčiančios veikti variklius

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės skiriasi, tačiau be kokybiško jų darbo sunku būtų užkurti ar eksploatuoti automobilį. \ \

Automobilių vidaus degimo varikliai – benzininiai ir dyzeliniai

Dažniausiai automobiliuose vis dar sutinkami benzininiai arba dyzeliniai varikliai...

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

Automobilinės antenos – tik puošia ar ir naudingos?

Vieni automobilių antenas montuojasi, nes jos, esą, puošia automobilį. Kiti jų nepastebi, kol kur nors neužkabina.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai - greitos ir patikimos automobilių diagnostikos prietaisai \

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.