Automobilių dažymas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • paintingcar
  • autoreviu_prenumerata
  • IMGP1103__Large_
Dažymo darbai tikriausiai bus patikėti šios srities meistrams, tačiau papildomos žinios, mūsų manymu, tikrai pravers. Paruošimas Jei supratote, kad laikas dažyti savo automobilį, problema bus ne kaip tai padaryti, o ką pasirinkti, nes rinkoje gausu įvairiausių dažymui skirtų medžiagų: emalių, gruntų, lakų ir pan. Dažymas – tęstinis darbas, paprastai prasidedantis nuo suvirinimo ir išlyginimo darbų. Kitas etapas – paviršių šlifavimas ir valymas, rūdžių, tepalų, riebalų ir panašių dalelių šalinimas. Glaistymas. Pirmiausiai nuglaistoma grubiai, vėliau – tiksliau. Tepamo glaisto sluoksnių skaičius priklauso nuo glaisto tipo ir paviršiui išlyginti reikiamo glaisto kiekio. Paprastai glaistas sukietėja per 15–20 minučių, jei temperatūra yra +20°С. Glaistui sutvirtėjus paviršius šlifuojamas. Vėliau dažomas paviršius padengiamas grunto porų užpildu, kuris ne tik uždengia poras, bet ir galimus šlifuojant likusius nelygumus. Paruošus pagrindą, ant kurio bus purškiami dažai, tepamas gruntas, leidžiantis gerokai pagreitinti džiuvimą ir greičiau purkšti dažus. Dažymas Lieka pasirinkti, kas dažys: Privatininkai. Jie pasikliauna savo patirtimi ir suvokimu. Jų yra daugiausiai ir jų darbų kainos bus mažiausios. Specializuotos dažymo dirbtuvės. Šios kategorijos meistrų darbas kainuos kokia 20 proc. daugiau negu privatininkų. Firminės dažymo dirbtuvės. Jų darbas kainuos brangiausiai, tačiau jie turės visą reikiamą įrangą ir kvalifikuotus meistrus. Sutvarkyti nebrangių automobilių subraižytus paviršius gali ir privatininkai, tačiau sudėtingą visos mašinos dažymą vertėtų patikėti specialiosioms dirbtuvėms. Kiekvienas dažymu užsiimantis servisas turi turėti: Dažymo kamerą, kuri leidžia pagreitinti dažymo darbus, užtikrina optimalias dažų džiuvimo sąlygas ir neleidžia ant šviežių dažų nusėsti dulkėms; Savo įrangą, kurią galėtų parinkti ir paruošti norimo atspalvio dažus. Tai leis išvengti situacijų kai neaišku kam reikšti pretenzijas dėl nekokybiško dažymo: ar blogai parinkusiam dažus darbininkui, ar blogai automobilį nudažiusiam dažytojui; Lyginimo cechą, nes tik labai nedidelė dalis dažymo darbų apseina be preliminaraus mašinos kėbulo lyginimo. Dažytojas ir skardininkas užtikrins, kad bus naudojamos tik viena su kita derančios medžiagos. Be to, techninio aptarnavimo stotyse arba servisuose, dažant dalį automobilio ar kėbulo, tvarkoma detalė nudažoma visa, o paruoštas paviršius sudaro tik apie 10 proc. viso detalės paviršiaus. Kartais dažoma tik dalis detalės, bet tai daroma tik tuomet, kai yra briauna, leidžianti paslėpti seno ir naujo dažymo ribą. Šiuos sunkumus reiktų įvertinti ir dažymui ruošiamą paviršių ruošti taip, kad atliekamas darbas nebūtų panašus į lopą. Reikia nepamiršti, kad dažomas ir remontuojamas paviršiai turi būti pašiaušti, o vėliau nuvalyti benzinu. Bendras dažų ir lako sluoksnis turi būti 70–120 mkm. Norint pasiekti tokį storį ir išsaugoti geras sukibimo su paruošiamuoju sluoksniu savybes, dažyti reikia mažiausiai trimis sluoksniais. Pradedant dažyti automobilį, reikia apsaugoti jį nuo apsitaškymo. Yra keletas apsaugos būdų. Paviršiai, esantys šalia dažomos vietoms, uždengiami popieriais. Jei būtina tiesi linija, galima naudoti medicininį pleistrą. Kai kurie šalia esančius paviršius padengia mišiniu iš 30 proc. glicerino, 20 proc. dekstrino, 40 proc. kreidos ir 10 proc. vandens. Mišinys lengvai nuplaunamas vandeniu. Reikia tik žiūrėti, kad jis neužtikštų ant dažymui paruošto paviršiaus. Labai kruopščiai reikia paruošti emalę. Dažai turi būti kruopščiai sumaišomi ir atskiedžiami, kol išeina reikiamo klampumo. Atidarius indą reikia pašalinti paviršiuje susidariusia plėvelę ir išmaišyti švariu įnagiu. Automobilio dažymui naudojamos medžiagos (kiekis 1 m2 – skaičiai skliausteliuose – ir visam automobiliui (kg): Gruntas                                               (0,120–0,150) 4,0; Emalė                                                                       (0,90–0,110) 6,0; Tirpiklis                                               (0,10) 20 proc. medžiagos masės. Dažai paprastai purškiami, pirmas sluoksnis būna klampiausias. Prieš purškiant antrą sluoksnį daroma 5–7 minučių pertrauka. Antram ir trečiam sluoksniui naudojami skystesni ir ne tokie klampūs dažai. Daug nepatogumų dažant kelia dulkės. Dirbant „namų“ sąlygomis, be specialios kameros, jų išvengti sunku, tačiau galima sumažinti jų koncentracija. Jei dažoma garaže, patalpas reiktų sudrėkinti, taip nusodinant dulkes. Jei dažoma lauke, reikia pasirinkti uždarą, nuo vėjų apsaugotą kiemą ir dažyti anksti ryte, kai nėra vėjo. Labai svarbus veiksnys, turintis įtakos automobilio dažymo kokybei, yra dažams purkšti naudojamo suspausto oro švara. Jei oras patenka iš centrinės magistralės arba kompresoriaus, labai gali būti, kad jame bus mineralinių tepalų ar vandens. Abu šie elementai neigiamai veikia dažymo kokybę. Dėl tepalų susidaro kateriukai, o vanduo išpučia burbuliukus po dažų paviršiumi. Norint išvalyti orą prieš purkštuką turi būti įrengtas tepalų rinkiklis. Bene sudėtingiausias procesas dažant automobilį „namų“ sąlygomis yra džiovinimas. Džiovinant sintetinę emalę vyksta dvi fazės: pirma – išgaruoja tirpiklis, o vėliau, veikiant aukštai temperatūrai, susidaro ir formuojasi plėvelė. Nustatyta, kad aukštesnėje temperatūroje greičiau vyksta polimerizacijos procesas, gerėja plėvelės kokybė, ypač – atsparumas vandeniui ir tvirtumas. Kai kurie dažytojai, norėdami sumažinti džiuvimo temperatūrą, naudoja katalizatorius, kurie sutrumpina džiuvimo laiką natūraliomis sąlygomis, bet kiekvienas būdas turi neigiamų pusių. Katalizatoriai pakeičia dažų atspalvį, o tai ypač matyti naudojant šviesius tonus. Manome, kad dažant automobilį „namų“ sąlygomis vertėtų leisti džiūti natūraliai. Tiesa, teks laukti ne mažiau kaip tris paras, bet danga bus švari ir patikima. Kita vertus, visada yra alternatyva – galima naudotis specializuoto serviso paslaugomis. Paruošimas ir dažymo darbai, be dažų kainos, pas privatininką kainuoja apie 1000 Lt, specializuotame servise ši suma padvigubėja. Rinktis teks jums. Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Pasiruošimas dažymui

Nuoskilos, įbrėžimai, išsipūtę dažų burbuliukai – visa tai ...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: