Naujiems automobilių modeliams rinkoje sekasi skirtingai. Vieni ateina ir tyliai išeina, kitų pasirodymas sukelia tikrą audrą. Prieš porą metų debiutavusį „Nissan Juke" galima priskirti prie pastarųjų. Pasirodęs rinkoje, automobilis iškart tapo diskusijų objektu. Vieni atvirai peikė naująjį modelį, kiti juo žavėjosi. Panašu, kad žmonių, kuriems „Juke" patiko, buvo daugiau, todėl rinkai buvo pasiūlytos įvairios modelio modifikacijos.
Nemažai žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio sulaukė galingasis „Juke R"; lankantis Rygos biure teko matyti „Nissan Juke Swarovski", o pastarasis savaitgalis prabėgo prie „Nissan Juke Shiro" (shiro verčiant iš japonų kalbos reiškia "baltas") vairo. Tik žvilgtelėjus galima pagalvoti, kad tai tas pats pažįstamas „Nissan Juke", tačiau pasižvalgius įdėmiau galima pastebėti nemažai naujų detalių.
Ribotos laidos „Juke Shiro" nėra juodas, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio, bet išsiskiria unikalia nakties sutemų spalva, 17 colių lengvo lydinio ratlankiais ir slenksčių apdaila su apšvietimu.
Modelis siūlomas su galingiausiu serijiniu 190 AG DIG-T varikliu, automobilyje sumontuota naujausios „Nissan" technologijos: „Nissan Connect" sistema su galinio vaizdo kamera, variklio užvedimas mygtuko paspaudimu ir kt.
Automobilis turi sidabrinius lengvo lydinio ratlankius, sidabrinius veidrodėlius ir priekinių durų rankenėles, blizgų centrinį statramstį, baltą centrinį panelį ir durelių apdailos elementus. Vairas ir sėdynės apsiūtos baltais siūlais - ryšku. Centrinis ranktūris ir vairas aptraukti malonia liesti ir minkšta oda. Durelių apdailai, laikantis stiliaus reikalavimų, panaudotas audinys, kuriame susipina juodi ir balti siūlai. Deja, jis - šiurkštus ir kietas, tad nuogą ranka remtis į durelių apdailą nėra malonu.
Spalva, akcentai, apdailos detalės - visa tai automobiliui suteikia naujo žavesio, tačiau kai kurie dalykai kliūna. Vairuotojo vieta „Juke" ganėtinai patogi, tačiau centriniu ranktūriu patogu naudotis tik laikant vairą viena ranka. Norint įjungti sėdynių šildymą, jį tenka kelti, o nuleistas jis uždengia vieną iš puodeliams skirtų vietų. Savotiškas sprendimas.
Bandytas automobilis turėjo įjungiamą keturių varančiųjų ratų sistemą, tačiau jos įjungimo mygtukas sumontuotas žemiau nelabai patogiai esančių veidrodžių reguliavimo mygtukų, tad vairuojant pasiekti jį nėra patogu.
„Nissan" džiaugiasi slenksčių apdaila su apšvietimu, tačiau kukliai nutyli, kad vaire esantys mygtukai kaip ir žymos prie pavarų perjungimo svirtys gerai matomi tik dieną, o naktį skendi tamsoje. Su „Juke" yra tekę važiuoti ir anksčiau, bet sutemus norint greitai rasti reikiamą mygtuką tekdavo salone įjungti šviesą. Argumentas, kad kiti šio segmento automobiliai taip pat neturi vairo apšvietimo skamba neįtikinamai, nes „Shiro" buvo kuriamas kaip išskirtinis „Juke" modelis.
Patogu, kad mygtukų funkcijas dubliuoja „Conect" sistema su jutimui jautriu ekranu - valdyti muziką ar skambinti telefonu gali ir vairuotojas, ir šalia jo sėdintis keleivis.
Yra tekę bandyti kitų gamintojų modelių, kuriuose prie „Bluetooth" sistemos „Samsung" telefono prijungti nepavykdavo arba tam reikėjo daug pastangų. Visi bandyti „Nissan" modeliai šios problemos neturi - sistema ir telefonas iškart randa vienas kitą. Taip pat pradžiugino automobilio antenos ir radijo pajėgumai - greitkelyje Kaunas-Klaipėda yra atkarpa, kurioje dažnas radijas nustodavo gaudyti daugumą stočių. „Juke" radijas visą kelią iki Klaipėdos veikė tvarkingai, be jokių trikdžių.
Galinio vaizdo kamera padeda manevruoti, nes aukštas užpakalinis stiklas gerokai apriboja matomumą, tačiau reiktų atminti, kad tik užvedus automobilio variklį „pabunda" automobilio kompiuteris, tam reikia kelių sekundžių. Kadangi kameros vaizdas transliuojamas tame pačiame lietumui jautriame skystųjų kristalų ekranėlyje, kompiuteriui „bundant" vaizdas gali vėluoti ir staigiau pajudėjus kelių sekundžių užtenka užkliudyti laiku nepastebėtą ir kameros neparodytą kliūtį. Kamera naudotis reikia, tačiau prieš pajudant rekomenduotina leisti kompiuteriui „atsibusti", o pačiam - nepamiršti žvilgtelti į veidrodėlius.
Bandytas modelis turėjo galingiausią 1,6 l DIG-T benzininį variklį su turbininiu kompresoriumi ir oro aušintuvu, automatinę pavarų dėžę ir pajungiamą visų keturių varančių ratų sistemą.
Sėdus prie tokio automobilio vairo kyla klausimas - važiuoti taupiai ar smagiai?
Klausimas, turint omenyje galimas kuro sąnaudas ir dabartines benzino kainas, tikrai aktualus, nes net įjungus „Eco" režimą automobilis lieka užtektinai dinamiškas ir smagus, o perjungus į režimą „Sport" atbunda visa snaudusi galia.
Tiesa, tokiu atveju smarkiai išauga kuro sąnaudos, tad leidžiantis į tolimesnę kelionę tai reiktų įvertinti.
„Shiro" galingas, dinamiškas, apie jo sportinį charakterį užsimena ir sportinio stiliaus metalinės paminos, tačiau nuvilia vairuotojo sėdynė. Norėtųsi, kad ji turėtų tvirtesnį arba reguliuojamą šoninį palaikymą.
Įjungus „Sport" režimą, kai ir paprastesniuose „Juke", pasireiškia modelio veržlumas ir puikus valdymas. Vairas pasunkėja, jautriau reaguoja į komandas, nemažai posūkių galima įveikti beveik nemažinant greičio. Pajautus modelio galią sunkiau ramiai važinėti mieste, bet tvarka yra tvarka.
Per kelias kelionės dienas gamintojo nurodytų kuro sąnaudų, tradiciškai, pasiekti nepavyko. Mišriu režimu „Shiro" naudojo 8,6 l/100 km kelio, važiuojant greitkeliu krito iki 6,9 l/100 km. Visgi 1 l paklaida 100 km kelio nėra labai didelė, juo labiau, kad galingiausią „Juke Shiro", tikėtina, pirks asmenys, žinantis apie jo kuro sąnaudas ir įvertinantys savo galimybes.
„Nissan" norėjo visus nustebinti išleisdama į rinką „Juke". Tai pavyko, tačiau gamintojas ir toliau stebina siūlydamas pirkėjams naujas šio nekasdienio automobiliuko modifikacijas. „Juke Shiro" - puikus pavyzdys. Realijos tokios, kad ne kiekvienas norintis galės sau leisti šį ribotos laidos modelį, tačiau tie, kurie jį įsigys, tikrai išsiskirs iš bendro automobilių srauto. Juk jis kitoks - ryškus ir pastebimas.
Juke Juke 4x4, 1.6 DIG-T 190 AG M-CVT |
|
MATMENYS |
|
Aukštis |
1570 mm |
Ilgis |
4135 mm |
Plotis |
1765 mm |
Bagažinės tūris (VDA litrų) |
251 l |
Prošvaisa nuo žemės, be krovinio |
180 mm |
Tarpuratis |
2530 mm |
VARIKLIS |
|
Maks. variklio galia |
140(190)/5600 kW/aps./min |
Maks. sukimo momentas |
240/5200 aj/aps./min |
DINAMIKA |
|
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/val |
8.4 sek |
CO2 emisija |
175 g/km |
Kuro sąnaudos mieste ir užmiestyje, l/100 km |
7.6 l/100 km |
Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km |
6.0 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste, l/100 km |
10.2 l/100 km |
Maks. greitis |
200 km/h |
SVORIS |
|
Naudinga apkrova (kg) |
415 kg |
Lentelė - „Fakto Auto"
Tekstas ir nuotraukos - V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"