Devintos kartos „Honda Civic“ – skaitome instrukciją
Atnaujinta: 2020-03-09
  • honda_civic_2012__3_
  • honda_civic_2012__4_
  • honda_civic_2012__7_
  • honda_civic_2012__15_
  • honda_civic_2012__16_
  • honda_civic_2012__17_
  • honda_civic_2012__18_
  • honda_civic_2012__25_
  • honda_civic_2012
  • honda_civic_2012__1_
  • honda_civic_2012__2_
  • honda_civic_2012__4_
  • honda_civic_2012__5_
  • honda_civic_2012__6_
  • honda_civic_2012__11_
  • honda_civic_2012__18_
  • honda_civic_2012__19_
  • honda_civic_2012__20_
  • honda_civic_2012__21_
  • honda_civic_2012__23_
  • honda_civic_2012__25_
  • honda_civic_2012__26_
  • honda_civic_2012__27_
  • honda_civic_2012

Vieni automobilių gamintojai klientus patraukia konservatyvumu, kiti - moderniais, netikėtais ir kartais net futuristiniais sprendimais. Japonų automobilių gamintoją „Honda" galima priskirti prie pastarųjų. Prieš kelis metus pasirodžiusi aštuntoji „Honda Civic" nustebino išvaizda, pernai rinkai pasiūlytas hibridinis modelis „CR-Z" suintrigavo futuristinės išvaizdos ir spalvas keičiančiu priekiniu paneliu, o neseniai debiutavusioje devintosios kartos hondoje visa tais suderinta.

Nevisai standartine išvaizda pasižymi ir „Civic" sedanas, ir hečbekas, prie kurio vairo praleidau kelias dienas. Jau dabar aišku, kad nestandartinė išvaizda - drąsus sprendimas. Vienus ji atstums, kitus patrauks, tačiau automobilis tikrai bus pastebėtas minioje. „Nissan" eksperimentas su „Juke" pavyko, tad galima prognozuoti, kad ir naujasis pasikeitęs „Civic" taps populiarus. Juolab, kad ankstesnės kartos automobilių mūsų gatvėse netrūksta.

Gali pasirodyti, kad naujasis „Civic" didesnis už ankstesnįjį. Automobilis išoriškai didesnis atrodo dėl pūstų detalių, tačiau, lyginant su ankstesne karta, tėra tik 10 mm platesnis ir 20 mm žemesnis.

Naujasis modelis gavo siauresnius žibintus, tačiau dėl šio „primerkto žvilgsnio" automobilis atrodo tik veržlesnis, bet tikrai ne piktesnis. Veržlumo įspūdį sustiprina ir žemu spoileriu besibaigiantis priekis. Atrodo gražiai, bet statant ar nuvažiuojant nuo aukštesnio bortelio reiktų elgtis atsargiau.

Tolygios korpuso linijos buvo kuriamos galvojant apie geresnes aerodinamines charakteristikas ir siekiant sumažinti salone girdimą triukšmą. Panašu, kad inžinieriams tai pavyko.

Skirtingus atsiliepimus teko girdėti apie užpakalinius žibintus. Jie gerokai iškelti iš automobilio kėbulo. Gražu tai ar ne, sunku pasakyt vienareikšmiškai, tačiau išskirtinumo automobiliui suteikia.

2006 m. pasirodžiusi aštuntosios kartos honda daugelį patraukė beveik kosminiu interjeru. Devintosios kartos modelis taip pat gali pasigirti futuristine išvaizda. Bandytas „Civic" buvo geriausios sąrangos, tad turėjo odinį saloną, visas galimas opcijas, panoraminį stogą ir t. t. Atrodytų, kad kuo daugiau privalumų, tuo geriau, tačiau yra keli bet.

Tarkim, kad ir vairuotojo vieta. Sėdynė labai patogi, puikus, reguliuojamas šoninis palaikymas, geras matomumas, visi mygtukai lengvai pasiekiami ranka, tačiau... jų yra labai daug. Norint tiksliai išsiaiškinti, kas už ką atsakingas, reikia kruopščiai skaityti instrukciją arba valandėlę pabendrauti su automobilio pardavėju. Aiškintis pačiam visų jų funkcijas ir paskirtis užtruks ilgokai, o ir vairuojant to daryti nereiktų, nes teks atitraukti žvilgsnį nuo kelio.

Ant vairo esančiais mygtukais reguliuojama tik muzikos garsas, autopilotas, tam tikra odometro ir automobilio informacija, ir telefonas. Norint pasidėlioti kelionės maršrutą ar sužinoti, kiek kilometrų galima nuvažiuoti turimu kuru, jau reikia spaudyti greta esantį daugiafunkcį ekranėlį. Reikia pasipratinti, bet patogu tai, kad jis reaguoja tiek į mygtukų, tiek ir į tiesioginius paspaudimus. Ekranėlyje pateikiamas žemėlapis, užpakalinės kameros perduodamas vaizdas, o automobiliui stovint galima žiūrėti filmus. Pastaruosius galima žiūrėti ir iš kompaktinių plokštelių, ir prijungus prie centriniame porankyje-daiktadėžėje sumontuotų kontaktų laikmenas.

Muziką taip galima klausyti ir iš plokštelių, ir įjungus laikmeną. Muzikos skambesio užtenka, garsas užpildo visą erdvę. Matyt tam įtakos turi ir papildomai bagažinėje sumontuota kolonėlė.

Tarp vairuotojo ir keleivio esanti daiktadėžė talpi, bet ranktūris galėtų turėti slankiojantį viršų, nes dabar į jį patogu atsiremti tik vairuojant viena ranka.

Savo paslapčių turi ir kosminis priekinis panelis. Ten, kur daugumos kitų automobilių modelių vairuotojų įpratę matyti spidometrą, jo nėra - trys apvalios spidometro vietoje sumontuotos skalės rodo variklio temperatūrą, kuro kiekį ir apsukas.

Spidometras - elektroninis, įtaisytas beveik toje vietoje, kur baigiasi priekinis automobilio stiklas. Įpratęs supranti, kad vieta parinkta patogiai, nes kilometrai gerai matyti, jo niekada neapšviečia tiesioginiai saulės spinduliai, o tradicinės - mėlyna ar žalia - spalvos informuoja apie važiavimo ekologiškumą. Šalia sumontuotame ekranėlyje rodomos konkretaus važiavimo kuro sąnaudos ir rida.

Visus šiuos niuansus reikia išsiaiškinti prieš leidžiantis į kelią.

Bagažinės durelių stiklas, panašiai kaip ir „Honda CR-Z" - padalytas į dvi skirtingo dydžio dalis. Prie šio vaizdo taip pat reikia priprasti.

Dar vienas dalykas - vairuotojo sėdynės aukštis. „Civic", siekiant maksimaliai padidinti bagažinę ir svorio centrą perkelti labiau į priekį, kuro bakas sumontuotas po priekinėmis sėdynėmis. Tad aukštyn žemyn jos reguliuojamos nedaug. Kai automobilyje įrengiamas panoraminis stiklinis stogas, lubos nusileidžia, tad aukštesniam žmogui gali tekti gerokai atgal atlošti sėdynės nugarėlę.

Kita vertus, dėl to automobilis turi net dvi bagažines - įprastą, kurią galima padidinti nulenkus užpakalinę sėdynių eilę, ir papildomą, po pagrindine bagažine paslėptą erdvę, kurioje galima pervežti brangesnius daiktus. Beje, užpakalinė sėdynių eilė kaip ir „Honda Jazz" turi sulankstomas ne tik nugarėles, bet ir pakeliamą sėdimąją dalį. Taigi, atrodytų, ne patį didžiausią „Civic" galima paversi mažu krovininiu automobiliuku.

Susipažinus su automobilio galimybėmis pats laikas leisti į kelią. Naujasis „Civic" gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklį, tačiau pastarieji tik su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Bandytas modelis turėjo 2,2 l dyzelinį (galingiausią) 110 kW variklį ir 6 pavarų MPD. Be to, gali pasigirti visiškai nauja pakaba. Joje atramines gumas pakeitė užpildytos skysčiu, buvo sumontuotos minkštesnės spyruoklės, storesnės pakabos svirtys. Važiuoja automobilis minkštai ir patogiai. Bene vienintelis minusas - esant dideliam greičiui, automobilis kiek „plaukioja". Gal dar ir vairas galėtų būti informatyvesnis, bet prie visko priprantama.

„Honda" inžinieriai, kurdami naująjį „Civic", pagalvojo apie garso izoliaciją. Pakeliui nesigirdėjo nei kelio, nei dyzelinio variklio. Variklis pasirodė ne tik tylus, bet ir ganėtinai ekonomiškas - per tris dienas mišriu režimu vidutinės kuro sąnaudos buvo 5,4 l. Tiesa, toks rezultatas buvo pasiektas važiuojant „Eco" režimu. Šiuo atveju tradiciškai visos sistemos dirba kuo švariau, tad variklis gali pasirodyti vangokas, o, tarkim, nustačius autopilotą ir kylant į kalną, nustatytas greitis gali sumažėti keliais kilometrais. Situacija pasikeičia „Eco" režimą išjungus - tada variklis greičiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, lenkti ar manevruoti gerokai paprasčiau. Beje, kurą stovint taupanti „Start/stop" sistema veikia ir išjungus „Eco" režimą.

Trūkumas nebent tas, kad automobiliai su dyzeliniais varikliais kainuoja gerokai brangiau už benzininius, kurių kainos „Veho" salone prasideda nuo 53 400 Lt.

Kita vertus, jei per metus nuvažiuojama iki 30 000 km, puikiai tiks ir automobilis su benzininiu varikliu. Juolab, kad šie modeliai gali turėti ir automatines pavarų dėžes.

Prognozės - nedėkingas dalykas, bet galima spėti, kad naujasis modelis ne tik nepraras turėtų „Civic" gerbėjų, bet ir pritrauks naujų. Juo labiau, kad rimtų trūkumų neturi, o privalumus ilgai galima vardyti.

Techninės charakteristikos

2.2i-DTEC Executive MT

2.2i-DTEC Executive NAVI MT

2.2i-DTEC Executive NAVI CMBS MT

Variklis

 

 

 

Tipas

DOHC i-DTEC

DOHC i-DTEC

DOHC i-DTEC

Cilindrai

4 cilindrai, skersinė padėtis, 16 vožtuvų

4 cilindrai, skersinė padėtis, 16 vožtuvų

4 cilindrai, skersinė padėtis, 16 vožtuvų

Darbinis tūris (cm3)

2199

2199

2199

Galingumas KW/AJ/aps. per min.

110/150/4000

110/150/4000

110/150/4000

Maks. sukimo momentas Nm/aps. per min.

350/2000-2750

350/2000-2750

350/2000-2750

Maitinimo sistema

Common rail

Common rail

Common rail

Degalai

dyzelis (EN590)

dyzelis (EN590)

dyzelis (EN590)

Transmisija

 

 

 

Varomieji ratai

priekiniai varomieji ratai

priekiniai varomieji ratai

priekiniai varomieji ratai

Pavarų dėžė

mechaninė 6 pavarų dėžė

mechaninė 6 pavarų dėžė

mechaninė 6 pavarų dėžė

I pavara

3,933

3,933

3,933

II pavara

2,037

2,037

2,037

III pavara

1,250

1,250

1,250

IV pavara

0,928

0,928

0,928

V pavara

0,734

0,734

0,734

VI pavara

0,634

0,634

0,634

Atbulinės eigos pavara

4,008

4,008

4,008

Pagrindinis perdavimas

3,045

3,045

3,045

Pakaba

 

 

 

Priekinė

McPherson priekinė pakaba

McPherson priekinė pakaba

McPherson priekinė pakaba

Galinė

H tipo torsioninė sija

Daugiasvirtė galinė pakaba

H tipo torsioninė sija

Vairas

 

 

 

Mechanizmas

krumpliastiebis su elektriniu prie greičio prisitaikančiu vairo stiprintuvu (EPS)

krumpliastiebis su elektriniu prie greičio prisitaikančiu vairo stiprintuvu (EPS)

krumpliastiebis su elektriniu prie greičio prisitaikančiu vairo stiprintuvu (EPS)

Apsisukimų spindulys nuo kėbulo kampo (m)

5,91

5,91

5,91

Vairaračio apsukos

2,66

2,66

2,66

Stabdžiai

 

 

 

Stabdžiai

ABS stabdžiai, su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu (EBD)

ABS stabdžiai, su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu (EBD)

ABS stabdžiai, su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu (EBD)

Priekyje

Vėdinamieji diskiniai stabdžiai

Vėdinamieji diskiniai stabdžiai

Vėdinamieji diskiniai stabdžiai

Gale

Diskiniai stabdžiai

Diskiniai stabdžiai

Diskiniai stabdžiai

Rankinis stabdys

Mechaninis galinių ratų

Mechaninis galinių ratų

Mechaninis galinių ratų

Ratlankiai ir padangos

 

 

 

Ratlankiai

17x7.0JJ

17x7.0JJ

17x7.0JJ

Padangos

225/45R17

225/45R17

225/45R17

Atsarginis ratas

TRK

TRK

TRK

Matmenys

 

 

 

Ilgis (mm)

4300

4300

4300

Plotis (mm)

1770

1770

1770

Aukštis (mm)

1440

1440

1440

Atstumas tarp ašių (mm)

2595

2595

2595

Priekinių ratų tarpvėžė (mm)

1540

1540

1540

Galinių ratų tarpvėžė (mm)

1540

1540

1540

Prošvaisa (mm)

145

145

145

Talpa

 

 

 

Vietų skaičius

5

5

5

Degalų bako talpa (l)

50

50

50

Bagažinės talpa (pakrovus iki lango) VDA l

467

467

467

Maks. (po galine sėdyne, pakrovus iki lango) VDA l

1200

1200

1200

Svoris

 

 

 

Maks. leistinas bendrasis svoris (kg)

1910

1910

1910

Maks. leistinas priekabos svoris

-

-

-

Su stabdžiais (kg)

1500

1500

1500

Be stabdžių (kg)

500

500

500

Maks. greitis (km/val.)

217

217

217

Pagreitėjimas (0-100 km/ val., s.)

8,8

8,8

8,8

Degalų sąnaudos (CO2) 1999/100/EC

 

 

 

Mišraus važiavimo atveju (l/100 km)

4,4

4,4

4,4

CO2 (g/km)

115 EURO5

115 EURO5

115 EURO5

 

Lentelė http://honda.veho.lt/

Tekstas ir nuotraukos - V. Misevičiaus

 

Ateikite į saloną ir išsirinkite patys.

VEHO, UAB

 

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...