Hibridinė „Honda Jazz“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • jazz_hybrid
  • jazz_hybrid__1_
  • jazz_hybrid__2_
  • jazz_hybrid__3_
  • jazz_hybrid__4_
  • jazz_hybrid__5_
  • jazz_hybrid__6_
  • jazz_hybrid__8_
  • jazz_hybrid__9_
  • jazz_hybrid__10_
  • jazz_hybrid__11_
  • jazz_hybrid__12_
  • jazz_hybrid__13_
  • jazz_hybrid__14_
  • honda_jazz__1___Large_
  • honda_jazz__2___Large_
  • honda_jazz__3___Large_
  • honda_jazz__4___Large_
  • honda_jazz__5___Large_
  • honda_jazz__6___Large_
  • honda_jazz__7___Large_
  • honda_jazz__8___Large_
  • honda_jazz__9___Large_
  • honda_jazz__10___Large_
  • honda_jazz__11___Large_
  • honda_jazz__12___Large_
  • honda_jazz__13___Large_
  • honda_jazz__Large_

Pasaulyje vis labiau populiarėja elektromobiliai. Deja, Lietuvoje oficialaus jų debiuto dar gerokai teks palaukti. Kita vertus, dabar puiki proga pasidomėti hibridiniais automobiliais, kurių mūsų rinkoje daugėja. Pavasarį skaitytojams pristatėme hibridinį „Honda CR-Z", o šį kartą pasitaikė proga sėsti prie hibridinio miesto automobilio „Honda Jazz".


Šiaip jau „Jazz" modelis Lietuvoje ne naujiena, tačiau šį kartą reiktų nepamiršti, kad kalba eis apie hibridinį gerai žinomo modelio analogą. Nuo įprasto benzininio automobilio hibridinis skiriasi kitokiomis radiatoriaus grotelėmis, skaidraus melsvo dizaino priekiniais ir užpakaliniais žibintais ir, bent jau bandytas modelis, ryškia spalva (fresh lime metallic). Gamintojai kurdami modelį padarė jį žalią visomis prasmėmis. Žinoma, norint, galima pasirinkti ir kitą spalvą. Tiesa, priekinė dalis atrodo labai gražiai, bet apatinė bamperio plastmasinė juosta yra žemokai, todėl, nenorint jos trinti, nereiktų automobilio privaryti prie pat šaligatvio.

Skirtumų lyginant su paprastu „Jazz" galima pastebėti ir salono viduje. Šiuo atveju hibridinis „Jazz" primena kitą hibridinį „Hondą" modelį - „CR-Z". Ten ir spidometras, ir radijas, ir klimato kontrolė šviečia švelnia melsva spalva.

Tiksliau, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo tipo arba nuo konkretaus momento spidometras keičia spalvą. Beje, šiuo atveju reiktų paminėti, kad automobilis turi automatinę bepakopę transmisiją CVT, tad ir pajuda, ir greitėja labai švelniai ir tolygiai, be jokių trūkčiojimų. Įjungus „S" režimą automobilio spidometras visą laiką degs vienoda švelniai melsva spalva, tačiau, pagal nutylėjimą, šis važiavimo režimas bus pats neekonomiškiausias ir neekologiškiausias.

Įjungus tiesiog „D" režimą dar galima papildomai spustelėti mygtuką „Eco".

Automobilis taps lėtesnis ir vangesnis, kalniukai bus įveikiami sunkiau, klimato kontrolė dirbs taip, kad kuo mažiau terštų aplinką, tačiau automobilis „pažaliuos".

Tachometro skyriuje užsidegs žalia gėlytė, rodanti, kad viskas veikia ekonominiu  režimu, o spidometras, priklausomai nuo važiavimo charakteristikų, keis spalvą.

Beje, spalvą jis keičia ir neįjungus „Eco" režimo, tačiau tada vairuotojas gali ir „paspausti", ir priversti galingiau veikti kondicionierių. Abiem atvejais kurą taupanti „Auto Stop" sistema veikia, tačiau ji neveikia įjungs „S" režimą.

Pagal nutylėjimą užvedus variklį spidometras šviečia mėlyna spalva.

Pradėjus greitėti spalva tampa šviesiai pilka - tai rodo neekologišką važiavimą, pasiekus norimą nuolatinį greitį spidometras tampa žalias - tai rodo taupiausią važiavimą.

Iš išorės gali pasirodyti, kad HONDA „Jazz" - mažas automobilis. Juo labiau, kad jis ir priskiriamas „B" segmentui. Automobilio viduje erdvu ir šviesu. O kur dar didelis, aštresniu kampu ir toliau nuo vairuotojo, negu įprasta, esantis priekinis stiklas. Vietos užtenka ir vairuotojui, ir keleiviams. Išjungus variklį, palikus užvedimo spynelėje raktelį ir atidarius dureles, automobilis apie raktelį primins ne tik garsiniu signalu, bet ir mirgančiu rakto ženkliuku kompiuterio ekranėlyje.

Atrodytų, paprasta, tačiau tai turi toli gražu ne visi nauji automobiliai. O kur dar dideli ir neįprastos formos veidrodėliai. Taigi, turime visokeriopai patogų automobilį.

„Jazz" visada buvo pristatomas kaip praktiškas miesto automobilis. Kurdami hibridą inžinieriai liko ištikimi šiam principui - automobilyje dvi priekinės daiktadėžės, dėžutės ir lentynėlės smulkiems daiktams. Norint daiktus galima dėti ir po užpakalinėmis keleivių sėdynėmis. Įprastai ten būna uždara erdvė, tačiau hibridinėje „Jazz" versijoje sėdynės turi tik plonas sulenkiamas kojeles.

Norint sėdynes galima prilenkti prie nugarėlių ir taip sukurti papildomą erdvę daiktams. Taip pat santykiu 40x60 galima atlenkti sėdynių nugarėles ir praplėsti bagažine. Šiuo atveju kojelės sulenkiamos, sėdynės nuleidžiamos ir jų nugarėlės su bagažine sudaro lygią plokštumą.

Kita vertus, toks išradingumas suprantamas, nes bagažinėje neliko atsarginio rato ir net vietos, kur jis buvo. Modelis gavo padangų remonto komplektą, o atsarginio rato vietoje įsikūrė hibridinės sistemos akumuliatoriai. Nepaisant to, automobilis turi 300 l bagažinę, kurią pririekus galima padidinti iki 883 l.

Taigi, prieš mus praktiškas ir ekologiškas automobilis. Modelis turi 1,3 l 65 KW/ 88 AG variklį ir 10 kilovatų (78 Nm) elektros variklį. Smagu, kad aplink variklį suklijuoti įspėjamieji lipdukai buvo lietuviški.

Dabar belieka sulaukti, kada lietuviškai su vairuotoju „bendraus" ir tekstinę informaciją pateikiantys automobilio kompiuteriai. HONDA „Jazz" tekstinės informacijos buvo mažai, tad ją suprasti nebuvo sunku.

Pasak gamintojo, vidutinės kuro sąnaudos gali būti 4,5 l/100 km kelio. Tiesa, man, žaidžiant važiavimo stiliais ir režimais, tokių sąnaudų pasiekti nepavyko. Nuvažiavus apie 200 km mišriu režimu jos buvo 5,4 l/100 km, tačiau, jei visą laiką būtų buvęs „Eco" režimas, gal ir būtų buvę galima pasiekti gamintojo deklaruotus 4,5 l.

Žinoma, dinamikos stebuklų iš automobilio tikėtis neverta, bet jis ne tam buvo kurtas. Kūrėjai galvojo apie ekologiškumą ir praktiškumą, o šias charakteristikas „Jazz" tikrai atitinka. Tarkim, kad ir ta pati „Auto stop" sistema. Automobiliui stabtelėjus prie šviesoforo, variklis iškart buvo išjungiamas, tačiau tereikėjo atleisti stabdį ir jis, be jokio vėlavimo vėl pradėdavo dirbti. Greita, patogu.

Stabdymo metu buvo kraunami hibridinės sistemos akumuliatoriai. Pradžioje gali tekti priprasti prie stabdžių rekuperatorių veikimo, bet tai greitai padaroma.

Tai, kaip akumuliatoriai kraunami ar naudoja energiją, galima stebėti tiek dešiniajame prietaisų skydelio langelyje, tiek ir automobilio kompiuteryje spidometro viduryje. Čia stebėti procesą patogiau, nes dieną žalia ir šviesiai mėlyna prietaisų skydelio spalvos ne visada aiškiai įžiūrimos.

Malonu, kad kompiuterio valdymas iškeltas prie vairo, tad norint pasižiūrėti dominančią informaciją nereikia „ieškoti laimės" aplink prietaisų skydelį.

Kiti mygtukai irgi sumontuoti taip, kad vairuotojui būtų patogu juos pasiekti. Be to, vairuotojas gali pasidžiaugti ir dešinėje pusėje esančiu patogiu ranktūriu.

Automobilis išėjo ne tik gražus, bet ir smagiai važiuojantis. Tolygus ir malonus pajudėjimas, lengvas valdymas (elektromagnetinis vairo stiprintuvas), puikiai įveikiami posūkiai. Tai užtikrina žemai esantis automobilio svorio centras ir platus tarpuvėžis. Pakaba tyli, tačiau pasiekus apie 80 km/val. greitį pasijautė nelabai malonus sūpavimas. Tai reikia įvertinti, jeigu vešitės vaikus arba jautresnius keleivius.

Apibendrinant galima pasakyti, kad automobilis turi tvarkingą ir praktišką saloną, patogiai transformuojamas užpakalines kėdutes, pasižymi mažomis kuro sąnaudomis, tiksliai veikiančia pavarų dėže ir yra saugus. Taip pat jis ekologiškas, bet už tai teko sumokėti vangoku varikliu. Kita vertus, dabartiniai hibridai ir kuriami tam, kad būtų ne sportiški, o visų pirma ekologiški.

Hibridiniai HONDA JAZZ variantai neturi „bazinės" sąrangos. Siūlomi „Comfort" arba „Elegance" modeliai. Hibrido kaina prasideda nuo 67 000 Lt.

Techninės charakteristikos

1.3 IMA Comfort CVT

1.3 IMA Elegance CVT

Variklis

Tipas

SOHC + IMA

Cilindrai

4 cilindrai, skersinė padėtis

Darbinis tūris (cm3)

1339

Galingumas KW/AJ/aps. per min.

65/88/5800; el. variklio 10/14

Maks. sukimo momentas Nm/aps. per min.

121/4500; el. variklio 78

Maitinimo sistema

HONDA PGM-FI elektroninis keturių taškų degalų įpurškimas

Degalai

95E arba aukštesnio oktaninio skaičiaus benzinas

Transmisija

Varomieji ratai

priekiniai varomieji ratai

Pavarų dėžė

CVT

CVT

variatorius 2,526-0,421

Atbulinės eigos pavara

4,510- 1,692

Pagrindinis perdavimas

5,274

Pakaba

Priekinė

McPherson tipo nepriklausoma pakaba su išilginio stabilumo stabilizatoriumi

Galinė

dviejų svirčių nepriklausoma su išilginio stabilumo stabilizatoriumi

Vairas

Mechanizmas

krumpliastiebis su elektriniu prie greičio prisitaikančiu vairo stiprintuvu (EPS)

Apsisukimų spindulys nuo kėbulo kampo (m)

5,41

Vairaračio apsisukimai

3,29

Stabdžiai

Stabdžiai

ABS stabdžiai, su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu (EBD), avarinio stabdymo asistentas (EBA)

Priekyje

vėdinamieji diskiniai stabdžiai

Gale

diskiniai stabdžiai

Rankinis stabdys

mechaninis galinių ratų

Ratlankiai ir padangos

Ratlankiai

15" x 5 1/2

Padangos

175/65/R15

Atsarginis ratas

TRK

Matmenys

Ilgis (mm)

3900

Plotis (mm)

1695

Aukštis (mm)

1525

Atstumas tarp ašių (mm)

2495

Priekinių ratų tarpvėžė (mm)

1495

Galinių ratų tarpvėžė (mm)

1475

Prošvaisa (mm)

147

Talpa

Vietų skaičius

5

Degalų bako talpa (l)

40

Bagažinės talpa (pakrovus iki lango lygio) VDA l

300+3

Maks. (po galine sėdyne, pakrovus iki lango lygio) VDA l

883

Masė

Maks. leistina bendroji masė (kg)

1162-1209

Maks. leistina priekabos masė

.

Su stabdžiais (kg)

-

Be stabdžių (kg)

-

Greičio charakteristikos

Maks. greitis (km/h)

175

Pagreitėjimas (0-100 km/val., s.)

12,1

Degalų sąnaudos (CO2) 1999/100/EC

Mieste (l/100 km)

4,6

Plente (l/100 km)

4,4

Mišriai važiuojant (l/100 km)

4,5

CO2 (g/km)

104

EURO5

Lentelė iš honda.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prekyba naujais HONDA automobiliais

Ateikite į saloną ir išsirinkite patys.

VEHO, UAB

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...