Informacija vairuotojams, besiruošiantiems įsirengti dienos žibintus
Atnaujinta: 2020-03-09
  • zibintai

Kelių eismo taisyklių XII skyriaus 102 punkte numatyta, kad „šviesiuoju paros metu motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai privalo važiuoti keliais su įjungtomis artimosiomis arba specialiai šiam metui skirtomis žibintų šviesomis", todėl kai kurie vairuotojai savo automobiliuose įrengia dienos žibintus. Atliktų tyrimų duomenimis dienos žibintų naudojimas yra svarbus kelių eismo saugumui. Jie ženkliai padidina transporto priemonių matomumą kitiems eismo dalyviams bei suvartoja mažiau energijos palyginus su esamais artimųjų šviesų priekiniais žibintais.

Tačiau vairuotojai, besiruošiantys savo automobiliuose įsirengti dienos žibintus ar juos jau turintys, turi prisiminti, kad dienos žibintai turi atitikti nustatytos konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus:
1.Dienos žibintai skirti naudoti tik šviesiu paros metu, nes šių žibintų paskirtis atkreipti eismo dalyvių dėmesį, o ne apšviesti kelią;
2.Dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal Europos Sąjungos reikalavimus. „E" ženklinimas rodo, kad galima montuoti į automobilį, „RL" ženklinimas rodo, kad atitinka dienos šviesos normas. Ant žibinto turi būti nurodomas pilnas sertifikato numeris.
3.Dienos žibintai turi automatiškai įsijungti kartu su transporto priemonės variklio paleidimu ir automatiškai išsijungti, kai įjungiamos stovėjimo (gabaritinės) ar artimosios šviesos, taip pat tiesiog išjungus variklį.
4.Dieniniai žibintai turi būti įrengti:
aukštis nuo žemės ne mažiau kaip 250 mm, bet ne daugiau kaip 1500 mm;
atstumas nuo transporto priemonės krašto turi būti ne daugiau kaip 400 mm.
atstumas tarp dviejų žibintų, matuojant nuo paviršių vidinių kraštų, turi būti ne mažesnis kaip 600 mm.

Ar dieniniai žibintai atitinka nustatytos konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus nustatoma privalomos automobilio techninės apžiūros metu (jokių papildomų dokumentų ar klijuojamo lipduko turėti nereikia).

Kauno VPK inforamcija

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio Chip tuning. Griauname mitus

Vienas pagrindinių būdų pakelti variklio galią bei sumažinti kuro sąnaudas yra Chip tuning – vadinamasis čipavimas.

Žvakės, priverčiančios veikti variklius

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės skiriasi, tačiau be kokybiško jų darbo sunku būtų užkurti ar eksploatuoti automobilį. \ \

Automobilių vidaus degimo varikliai – benzininiai ir dyzeliniai

Dažniausiai automobiliuose vis dar sutinkami benzininiai arba dyzeliniai varikliai...

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

Automobilinės antenos – tik puošia ar ir naudingos?

Vieni automobilių antenas montuojasi, nes jos, esą, puošia automobilį. Kiti jų nepastebi, kol kur nors neužkabina.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai

Bekontaktiniai infraraudonųjų spindulių termometrai - greitos ir patikimos automobilių diagnostikos prietaisai \

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.