Inovatyvi saugumo technologija, sujungianti vairuotojus ir dviratininkus
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 155682_World_first_technology_by_Volvo_and_POC_connects_cycle_helmets_with_cars
  • 155680_World_first_technology_by_Volvo_and_POC_connects_cycle_helmets_with_cars
  • 155683_World_first_technology_by_Volvo_and_POC_connects_cycle_helmets_with_cars
  • 155681_World_first_technology_by_Volvo_and_POC_connects_cycle_helmets_with_cars

Revoliucija automobilių pramonėje - „Volvo Cars" kartu su „Ericsson" ir „POC", žinoma Švedijos įmone, gaminančia apsauginę sportinę aprangą ir įrangą, Las Vegase vyksiančioje parodoje „International CES" (2015 m. sausio 6-9 d.) pirmą kartą pristatys inovatyvią saugumo technologiją, sujungiančią vairuotojus ir dviratininkus.


Technologiją sudaro tarpusavyje susietų automobilio ir šalmo prototipas, sukuriantis dvikryptį ryšį, dėl kurio „Volvo" vairuotojams ir dviratininkams perduodamas įspėjimas apie galimą susidūrimą. Iki šiol joks kitas automobilių gamintojas nebandė spręsti šios problemos pasitelkęs technologiją „Connected Safety".


Dviratininkų visame pasaulyje nemažėja, darbuotojams pradėjus važiuoti į darbą dviračiais jų skaičius intensyviai auga. Todėl padaugėjo rimtų su dviratininkais susijusių eismo įvykių. „Volvo Cars" ir „POC" manymu, tai yra nepriimtina, todėl bendromis jėgomis būtina rasti modernių sprendimų būdų. Pirmasis rimtas žingsnis pramonėje siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą - „Volvo Cars" sistema „City Safety" - technologija, kuri aptinka prieš automobilį esantį dviratininką, įspėja vairuotoją ir automatiškai sustabdo automobilį, kad būtų išvengta susidūrimo. Tai padėjo atsirasti inovatyviai šalmo technologijai, kuri bus pristatyta 2015 m. parodoje „International CES".


Naudojant dviratininkams skirtą populiarią išmaniojo telefono programėlę, pvz., „Strava", per „Volvo" debesų sistemą bus galima perduoti dviratininko padėtį į automobilį ir atvirkščiai. Jei bus nustatytas neišvengiamas susidūrimas, abu eismo dalyviai bus įspėti ir galės imtis veiksmų, padėsiančių išvengti galimo eismo įvykio. „Volvo" vairuotoją apie netoliese esantį dviratininką įspės ant priekinio stiklo informaciją atvaizduojanti sistema (angl. „Head-up Display"). Jis bus įspėtas net tada, jei dviratininko nebus matyti, pavyzdžiui, jis bus už posūkio ar už kitos transporto priemonės, arba bus per tamsu jį įžiūrėti. Dviratininką įspės šalme įmontuota įspėjamoji lemputė.


Ši inovatyvi koncepcija gimė bendradarbiaujant Švedijos įmonėms - „Volvo Cars", „POC", pirmaujančiai apsauginės įrangos sportininkams gamintojai, ir „Ericsson", pasaulyje pirmaujančiai ryšių technologijų ir paslaugų teikėjai. Inovatyvi debesų kompiuterija pagrįsta saugumo koncepcija suteikia tobulėjimo galimybių ir galų gale padės visiškai išvengti eismo dalyvių žūties.


„Volvo Cars" viceprezidentas ir vyriausiasis už informaciją atsakingas pareigūnas Klasas Bendrikas teigia: „Partnerystė tarp „Volvo Cars", „POC" ir „Ericsson" yra labai svarbus įvykis siekiant įgyvendinti dar vieną „Volvo Cars" vizijos sukurti automobilius, kuriuose nežūtų ar rimtai nesusižalotų nė vienas žmogus, žingsnį. Jau dabar mūsų sistema „City Safety", įdiegta naujuosiuose XC90, gali aptikti prieš automobilį esantį dviratininką, įspėti vairuotoją ir automatiškai sustabdyti automobilį, tokiu būdu išvengiama susidūrimo. Tačiau šiuo metu tirdami debesų kompiuterija pagrįstas saugumo sistemas dar labiau priartėjome prie savo vizijos visiškai pašalinti aklavietes tarp automobilių bei dviratininkų ir išvengti susidūrimų."


Generalinis direktorius ir „POC" įkūrėjas Stefanas Ytterbornas taip pat priduria: „Mūsų misija - padaryti viską, ką galime, kad išgelbėtume gyvybes ir sumažintume avarijų padarinius. Partnerystė su „Volvo Cars" sutampa su mūsų misija, todėl džiaugiamės galėdami prisidėti prie dviratininkų saugumo ir sustiprinti ryšį tarp automobilių ir dviratininkų".


Vyresnysis „Ericsson" viceprezidentas ir „Business Unit Support Solutions" skyriaus vadovas Peras Borgklintas teigia: „Nėra geresnės perspektyvos nei tai, kad ryšių visuomenė (angl. „Networked Society") gali sukurti tinklą, gelbėjantį gyvybes. Mūsų naujausias bendradarbiavimas su „Volvo Cars" ieškant būdo, kaip apsaugoti daugybę dviratininkų kelyje, yra tik pavyzdys naujovės, galinčios pakeisti pasaulį. Didžiuojamės, kad galime prisidėti prie šios svarbios iniciatyvos kartu su „POC" ir toliau išlikti atsidavę ryšiu pagrįstai pažangai, kuriančiai naujas neribotas galimybes."

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: