Ką daryti, jeigu automobilis sunaudoja per daug degalų?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • cars
  • gasoline
  • tyre

Jeigu jūsų mašina „valgo" per daug benzino, gali būti daugybė priežasčių. Atitinkamai, yra daugybė būdų kovoti su per dideliu degalų sunaudojimu. Kur galima ieškoti priežasčių:

1. Lambda zondas.

 Lambda zondas (deguonies daviklis) dažnai „miršta" nuo etiluoto benzino, pasidengdamas švino oksidais. Dėl to EFI pradeda pilti benzino daugiau, negu reikia, mišinys persisotina, išmetamajame vamzdyje padidėja CO (tai yra vienas iš lambda zondų gedimo netiesioginių požymių). Lambda zondo gedimą galima nustatyti ir diagnozuojant kompiuteriu variklį. Lambda zondą reikėtų pakeisti, kas yra brangu - naujas kainuoja apie 400 dolerių Japonijoje. Yra pigesnis variantas - Bosch daviklis, kainuojantis apie 3000 tenge. Pagaliau, kai kurie pataria tiesiog pertvarkyti kompiuterį, kad jis „nematytų" lambda zondo. 

2. Žvakės.
Žvakių pakeitimas - vienas iš kovos su padidėjusiu degalų sunaudojimu būdas. Nuo mūsų benzino arba tiesiog laikui bėgant jos gali sugesti. Visų pirma, žvakes reikia rinktis pagal katalogą. Antra, nupirktas žvakes, net jeigu jos firminės ir jas jums pardavė solidžioje parduotuvėje, reikia patikrinti - ar teisingas ant jų tarpas. Kitaip jas pakeitus jokio efekto nesulauksime. Būna ir klastočių.

3. Filtrai
degalų
oro
alyvos

Reikia patikrinti, ar jie neužsikimšę, ir, jeigu reikia, pakeisti. Labai dažnai būtent tai ir padeda.

4. Laidai
Aukštos įtampos laidai gali būti užteršti arba apskritai pažeisti. Atitinkamai, atsiranda elektros srovės nutekėjimas, mišinys nesudega. Tai yra, reikia atkreipti dėmesį į elektros instaliaciją.

5. Katalizatorius
Katalizatorius gali būti arba tiesiog sugedęs (nuo nekokybiško benzino jis genda labai greitai), arba jau išdaužtas. Katalizatoriaus nebuvimas šiek tiek padidina galingumą, bet padidėja ir degalų sunaudojimas.

6. Tuščiosios eigos apsukos
Jeigu tuščiosios eigos metu apsukų skaičius didelis, degalų sunaudojimas padidėja (ypač važinėjant mieste). Nepastovios apsukos - bet kokiu atveju nevienareikšmiškas dalykas.

7. Paskubos kampas
Paskubos kampas daro didelę įtaką ir yra galima per didelio degalų sunaudojimo priežastis.

8. Oro sunaudojimo daviklis
Taip pat galima patikrinti, ar jis nesugedęs.

9. Degalų purkštuvai
Jeigu degalų purkštuvai užsikimšo, jie nepurškia benzino taip, kaip reikia; jis gali tekėti srove. Degalų purkštuvus galima išplauti arba taip pat pakeisti naujais.

10. Kompresija
Išmatuoti kompresiją verta tam, kad patikrintume variklio būklę. Nuo variklių būklės, kaip ir nuo kitų jūsų automobilio agregatų būklės, priklauso ne tik degalų sunaudojimas. Bet kokiu atveju galima ir reikia atlikti diagnostiką - tiek pačiam, tiek ir pasitikėti specialistu. Su gedimais ir pažeidimais automobilyje galima ir reikia kovoti (jeigu turite pinigų, laiko ir noro); bet yra ir kitų faktorių , dėl kurių nebūtina kreiptis į diagnostikos centrą, tačiau kurie lemia (kartais labai, kartais nežymiai) degalų sunaudojimą.

11. Variklio tūris ir mašinos klasė
Žinoma, kvaila tikėtis nedidelio degalų sunaudojimo iš benzininio džipo, arba, pavyzdžiui, iš didelio sedano. Šiuo atveju padidintą degalų sunaudojimą galima laikyti mokesčiu už komfortą. Bet yra ir nedidelis paradoksas: vienos klasės mašinose, esant vienodai važiavimo manierai, mašinos su mažesniu variklio tūriu sunaudoja daugiau degalų. Esant vienodam apsisukimų skaičiui, variklis su didesniu tūriu dirbs su mažesne apkrova, ir atitinkamai, naudos mažiau degalų.

12. Vairavimo būdas
Tie, kurie mėgsta staigiai važiuoti nuo šviesoforo, giliai spausti greičio pedalą, žinoma, sunaudoja daugiau degalų. Todėl, jei jums rūpi, kiek sunaudojate, pagalvokite apie tai, kaip jūs važinėjate. Ypač per miestą.

13. Vietovės reljefas
Tai parametras, ypatingai aktualus miestams, kurie išsidėstę ant kalvų. Nuolatiniai įvažiavimai į pakalnę, kamščiai, judėjimo ypatumai - visa tai taip pat įtakoja degalų sunaudojimą.

14. APV
Kaip rašo daugybė automobilių savininkų, mašina su automatine pavarų dėže sunaudoja daugiau degalų maždaug 10-15 procentų. Nors šis skaičius nėra bendras visiems. Kai kurie tvirtina, kad automatas „prideda" prie sunaudojimo 1-2 litrus, kiti, priešingai, įsitikinę, kad skirtumo praktiškai nėra. Be to, sunaudojimą gali padidinti ir sugedęs automatas. Taip pat sunaudojimą įtakoja ir OverDrive režimas (padidinta pavara). Kai O/D įjungtas (O/D ON) sunaudojimas mažesnis važiuojant trasa. Mieste - pabandykite paeksperimentuoti patys, išmatuokite sunaudojimą, kai OverDrive išjungtas ir įjungtas, nes, kaip sako mašinų savininkai, įvairiuose automobiliuose rezultatai gali būti priešingi: sunaudojimas didesnis arba įjungus, arba išjungus OverDrive.

15. Įpurškimo sistema
Žinoma, kad Mitsubisi GDI ir Toyota D4 blogai dera su nekokybišku benzinu. Neskaitant brangiai kainuojančio remonto ir kitų problemų, tai gali iššaukti ir padidintą benzino sunaudojimą.

16. Benzino kokybė
Sprendžiant iš atsiliepimų, benzino 98 sunaudojama mažiau, negu benzino 95. Tačiau 98-me benzine gali būti daugiau priedų. Labai dažnai būna, kad nuvažiavus į kitą miestą, sunaudojimas keičiasi, nes ten gali būti parduodamas tas pats 98 arba 95 benzinas, bet visiškai kitos kokybės. Išvada: atidžiai rinkitės degalines.

17. Metų laikas
O būtent - žiema. Žiemą degalų sunaudojimas padidėja dėl variklio apšilimo, plikledžio, kamščių, net dėl padangų ir krosnelės. Važiavimas blogai apšilus varikliui irgi prideda sunaudojimą, nes į neapšildytą variklį pilasi prisotintas mišinys.

18. Elektros energijos vartotojai
Kondicionierius, magnetofonas, žibintai, vairo hidraulinis stiprintuvas - visa tai „atima" variklio galingumą, o tai reiškia, kad padidina degalų sunaudojimą, nors ir nelabai žymiai.

19. Pilna pavara
Mašinos su 4WD naudoja daugiau benzino - tai seniai žinomas faktas.

20. Padangos
Žieminės padangos prideda degalų sunaudojimą. Skirtingas padangų dydis skirtingai apkrauna variklį, skirtingas sunaudojimas.

21. Rida
Laikui bėgant, mašinos būklė, žinoma, blogėja. O blogėjant agregatų būklei, normalu, kad didėja degalų sunaudojimas. Taigi, galima pastebėti, kad jūsų mašinos degalų sunaudojimas priklauso nuo didelio skaičiaus faktorių, gal tik ne nuo žvaigždžių išsidėstymo danguje. Esminis klausimas - kaip kovoti su padidintu degalų sunaudojimu, ir ar apskritai su tuo reikia kovoti? Labai dažnai bet koks remontas, kurį darote tam, kad sumažintumėte degalų sunaudojimą, kainuos jums tokią sumą, kurią galėtumėt panaudoti ilgai važinėdami mašina net ir su dideliu degalų sunaudojimu. Be to, ne visada yra garantija, kad remontas duos pageidaujamą rezultatą. Verta susimąstyti, ar tikrai sunaudojate tiek jau daug degalų, kaip jums atrodo, ir ar verta su juo kovoti.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama. 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.