Kaip užvesti dyzelinį automobilį paspaudus šalčiams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • dyzelinis_variklis

Ką daryti, jei laiku nespėjote įsipilti žieminio dyzelino, ir kaip jį atskirti nuo vasarinio prieš pilant į baką?

Pagaliau sulaukėme žiemos. Tikros. Su sniegu ir šalčiu. Žadama, kad temperatūra dar labiau kris, tad automobilių su dyzeliniais varikliais savininkams reiktų pasirengti iš anksto. Priešingu atveju kurį rytą automobilio galite tiesiog neužvesti. Problema šiuo atveju bus ne automobilis, o vasarinis dyzelinas, kuris užšąla temperatūrai nukritus iki -5 C. Atrodytų, geriausias sprendimas - skubiai prisipilti žieminio dyzelino, tik... kur jo gauti? Dideliuose miestuose jo, tikėtina, pavyks rasti daugelyje tinklinių degalinių, tačiau regionuose tai gali tapti rimta problema.

Kodėl degalinės apgaudinėja?

Žieminio dyzelino gamybos technologija labai įdomi: tik 15 proc. kuro lieka skystas, temperatūrai nukritus iki -35 C, o kiti 85 proc. užšąla, esant -5C. Nejau vasarinį dyzeliną, kuris sudaro 85 proc. visos produkcijos, žiemą nustoja gaminti? Ne. Jį tiesiog sumaišo su atitinkamais priedais ir parduoda kaip žieminį. Jeigu temperatūra yra -10 C ir mažiau, ši gudrybė veikia, tačiau, orui šąlant, dyzelinas tampa parafinu ir užkemša kuro padavimo žarneles, filtrus ir baką. Dar blogiau, jei degalinės darbuotojai ir žiemą prekiauja tuo pačiu vasariniu dyzelinu. Įsipylę tokio, esant didesniam šalčiui, nenustebkite, kad po 2-3 kilometrų variklis ims ir užges.

Kaip pašildyti kurą?

1. Šildytuvas. Modernūs automobiliai su dyzeliniais varikliais, paprastai, jau turi specialią kuro šildymo sistemą. Jeigu modelis senesnis, tikėtina, tokios sistemos nebus ir ją teks montuoti patiems. Problema ta, kad toli gražu ne visuose modeliuose ją galima sumontuoti, o jei ir galima, tai turi atlikti kvalifikuotas meistras. Be to, šis malonumas nėra pigus - teks pakrapštyti piniginę ir įsigyjant sistemą, ir mokant už jos montavimą.

2. Žibalas. Nustatyta, kad vasarinį dyzeliną galima skiesti žibalu santykiu 1:5. 20 proc. žibalo dyzeline pažemina užšalimo temperatūra, tačiau neturi įtakos eksploatacinėms charakteristikoms. Sakant paprasčiau, jeigu į 50 l kuro baką įpilsite 10 l žibalo ir 40 l dyzelino, ne tik sutaupysite kurui, bet ir lengviau užvesite automobilį šaltais rytais.

3. Užšalti neleidžiantys priedai. Degalinėse ir parduotuvėse gausu įvairiausiu priedų, stabdančių užšalimą ir palengvinančių užvesti dyzelinį variklį žiemą. Rinktis tikrai yra iš ko, tik reiktų atminti, kad priedus reikia naudoti iki kurui užšąlant. Jeigu nespėjote, pirmiau reikia atšildyti bake esantį dyzeliną, o jau tada pilti priedų.

Jokiu būdu negalima bandyti dyzelino skiesti benzinu. Nebent norite remontuoti savo automobilio variklį, nes po tokių eksperimentų gali sugesti cilindrų ir stūmoklių grupės detalės, o dyzelinio variklio remontas, kaip jau žinome, nėra pigus. Pripylus benzino galima laukti ir greito aukšto slėgio siurblio bei purkštukų remonto.

Kaip „iš akies" nustatyti dyzelino kokybę?

Realybė tokia, kad pavojus užgesti lieka net ir tada, kai kuro buvo pilta oficialioje degalinėje. Tokiu atveju reiktų apie problemą informuoti degalinės savininkus arba, šiems nesutikus bendrauti, žiniasklaidą. Abiem atvejais galima tikėtis nuostolių kompensacijos.

Kita vertus, prieš pilant kuro, galima patiems pabandyti nustatyti jo kokybę:

1. Jeigu turite laiko, įpilkite puslitrį dyzelino į kanistrą ir palikite lauke 10-15 min. Jeigu yra -5C ir daugiau, tiek laiko užteks, kad vasariniame dyzeline pradėtų susidaryti parafinas - jis pradės tirštėti. Giliai po žeme kuro rezervuare visada yra teigiama temperatūra, tad bet kokiu atveju pilant kurą net vasarinis dyzelinas bus skystas, tačiau, išvažiavus iš degalinės į minusinę temperatūrą, jis greit sutirštės.

2. Galite lašelį dyzelino užlašinti ant pirštų ir patrinti - kuras turi būti riebus, konsistencija priminti augalinį aliejų. Gal degalinei ir buvo tiekiamas kokybiškas kuras, bet, tarkim, nesąžiningi darbuotojai nusprendė užsidirbti skiesdami jį ne žibalu, o po ranka esančiu benzinu. Benzino buvimą dyzeline gali išduoti ir specifinis cheminis kvapas. Kuo tokio mišinio naudojimas gresia varikliui, jau rašėme.

Jeigu automobilis užšalo

Jeigu jau taip atsitiko, ieškokite šilto garažo ar požeminės automobilių saugojimo aikštelės. Automobilis į šiltą vietą turi būti gabenamas evakuatoriumi, nes bandymas užvesti automobilį tempiant, greičiausiai, baigsis variklio remontu.

Senesni ir patyrę vairuotojai kartais automobilius bando šildyti patys. Tam jie pirma karštu vandeniu pašildo aukšto slėgio siurblį ir smulkaus valymo filtrą, o tada lydimo lempa ar fakelu šildo kuro baką ir karterį. Jeigu patirties turite, o šilto garažo - ne, galite bandyti taip išjudinti sušalusį „geležinį draugą". Visgi šį būdą reiktų naudoti tik pačiu blogiausiu atveju, nes yra žinoma atvejų, kai savininkai sudegindavo taip šildomus automobilius.

Po to, kai kuras atšils, būtinai įpilkite žieminio dyzelino arba nuo užšalimo saugančių specialių priedų.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.