Kondicionieriai ir peršalimai – kaip to išvengti?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3976__Large_

Vasara. Karšta. Kiekvienas galvoja apie gaivinančią vėsą. Automobiliuose, jei kondicionieriai veikia tinkamai, ją galima susikurti. Deja, viskas turi ir antrą pusę. Neatsargiai pažaidus su kondicionieriumi labai sėkmingai galima pasigauti ne tik slogą, bet ir anginą. Kodėl žmonės vis dar persišaldo nuo kondicionierių ir kaip to išvengti?
Medikai teigia, kad žmogui nekenkia 3-5 laipsnių neviršijantys staigūs temperatūros pokyčiai. Tai reikia atsiminti sėdant į automobilį. Tiesa, rinktis galima tik sėdant į savo transporto priemonę, nes jei būsite tik keleivis, tada viskas bus vairuotojo rankose. Tad labai tikėtina, kad tokiu atveju jūs iš +30 C įkaitusios gatvės pateksite tik į +20 C automobilio viduje. Dėl tokio staigaus ir didelio temperatūros pokyčio organizmas patiria rimtą stresą. Tikėtinos streso pasekmės - sloga ir angina.

Laimė, tokių nemalonumų galima išvengti arba bent jau riziką sumažinti iki minimumo.
Tik įlipę į įkaitusį automobilį neskubėkite jungti kondicionieriaus visu pajėgumu - maždaug iki +16-18 C. Jei lauke + 30 C, pradinę temperatūrą nustatykite +24-26 C (jei kondicionierius turi tokią funkciją). Pabuvę žemesnėje negu lauke temperatūroje 10-15 min. pradėkite ją palaipsniui mažinti iki norimo vėsumo. Kita vertus, jei lauke bus +30 C, tai ir maždaug +25 C temperatūra automobilio viduje jau bus maloniai vėsi. Žinotina: daugelis modernių automobilių jau turi klimato kontrolę, tačiau ir šios sistemos kartais klysta, sukurdamos salone žemesnę temperatūrą, negu buvo nustatyta. Jei pajausite, kad salonas šąla labai greitai, verčiau nerizikuokite ir kiek padidinkite temperatūrą.

Fiziologai teigia, kad optimaliausia žmogui ir geriausia sveikatai aplinkos temperatūra (esant normaliai drėgmei) yra +22-24 C.
Jungiant kondicionierių automobilio langai turi būti uždaryti. Priešingu atveju organizmą veiks „dvigubas skersvėjis", o tai nėra labai sveika. Be to, toks kondicionieriaus naudojamas neteisingas ir žvelgiant iš techninių pozicijų. Automatinis kondicionierius apskaičiuotas konkretaus automobilio salonui. Kai jam tenka papildomai „vėsinti gatvę", sistema gauna papildomas apkrovas ir gali sugesti. Tokiu atveju lauks didesnis ar mažesnis, bet pinigus kainuojantis remontas.

Taip pat nevertėtų leisti šaltai oro srovei ilgai pūsti į veidą. Galima trumpam „atsigaivinti šaltu oru", o vėliau reiktų oro srautą nukreipti į šoną.
Labai svarbu laiku keisti salono oro filtrus ir bent kartą metuose profilaktiškai išvalyti kondicionieriaus sistemą. Daugelis vairuotojų tai pamiršta. Jie įsitikinę, kad jeigu kondicionierius veikia, tai ir gerai. Realybėje viskas kiek kitaip, nes kondicionieriaus oro kanaluose gali veistis ir daugintis įvairūs mikroorganizmai - pelėsiniai grybeliai ir juose gyvenantys mikrobai. Pastarieji taip pat gali tapti arba tiesioginiais ligų šaltiniais, arba prie ligų atsiradimo prisidedančiais veiksniais.

Pabaigai keltas praktinių patarimų, kurie, tikimės, jums pravers.

Jeigu norite greitai atvėsinti ilgai saulėkaitoje stovėjusį automobilį, atidarykite visus langus arba dureles ir porą minučių leiskite salonui išsivėdinti. Tada viską uždarę įjunkite kondicionierių visu pajėgumu režimu „oro recirkuliacija salone". Tegul jis taip veikia 5 minutes. Tada perjunkite režimą į „oro paėmimas iš lauko" ir nustatykite reikiamą temperatūrą.
Jeigu automobilis ilgai stovi saulėkaitoje, o kondicionierius veikia visu pajėgumu, dėl didelio temperatūrų skirtumo ir taip sukurtos šiluminės įtampos gali sutrūkinėti automobilio langų stiklai. Atminkite tai ir tinkamai rinkitės stovėjimo vietą arba vėsinimo būdą.
Visada stebėkite automobilio variklio šilumos indikatorių. Ilgai važiuojant mažu greičiu arba nuolat stringant miesto spūstyse, klimato kontrolės ir variklio aušinimo sistemos patiria papildomas apkrovas. Tausokite savo automobilį ir jis ilgai jums tarnaus.
Rūpinkitės kondicionieriaus radiatoriaus švara.
Tikimės, kad šie patarimai padarys karštos vasaros keliones ne tokias sunkias ir varginančias.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Pažangi technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Vairuotojas mato ten, kur įprastai vaizdą užstotų statramsčiai.

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...

Programišiai gali pardavinėti svetimus automobilius

Automobiliams modernėjant didėja tikimybė, kad jie bus pradėti vogti naudojant kompiuterius.

Kondicionieriai ir peršalimai – kaip to išvengti?

Kaip tinkamai elgtis, kad kondicionierius netaptų "priešas"

„Auto show millenium 2011“

Po triukšmingo ir linksmo šeštadienio kauniečiai ir miesto svečiai sekmadienį rinkosi į Laisvės alėją.

Kondicionierių reikia prižiūrėti

Mašinų salono oro atšaldymo įtaisas buvo išrastas anksčiau, nei sukurtas kondicionierius.

Alos Pugačiovos automobiliai

Vienas iš daugybės dainininkės pomėgių - tai automobilių kolekcionavimas.

Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai

Kuo važinėjo pop karalius...

„Stebuklas“ kaimyno kieme

„Ford Probe“ keičia įvaizdį…

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: