Kondicionieriaus patikra ir pildymas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2825
  • IMGP2824
  • IMGP2827
  • IMGP2823
  • IMGP2822
  • IMGP2817
  • IMGP2816
  • IMGP2818
  • IMGP2819
  • IMGP2821
  • IMGP2814
  • IMGP2815
  • IMGP2820

Artėja vasara, kai daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva bus automobilio kondicionierius. Tiesa, veikiantis. Reikalas tas, kad, norint turėti tinkamai veikiantį, kondicionierių reikia profilaktiškai įjungti ir leisti veikti bent jau kartą kas keli mėnesiai, ne tik vasarą.

Taip pat būtina kartą per metus atlikti profilaktinę automobilio kondicionieriaus diagnostiką / ar remontą ir laiku keisti salono filtrus.

Būna atvejų, kad vasarą žmonės džiaugėsi kondicionieriumi, bet vėliau jį pamiršo iki kitos vasaros, todėl įjungę suprasdavo, kad nešaldo. Šiuo atveju paprasčiau tiems, kurių automobiliuose sumontuota klimato kontrolė, nes ji, dažniausia, naudojama ištisus metus. Klimato kontrolė - tas pats kondicionierius, tik su elektroniniu valdymu, tad ją taip pat profilaktiškai reikia tikrinti. Juo labiau, kad gedimo atveju gali tekti remontuoti brangiau negu paprastą kondicionierių.

Kai kuriuos elektroninius klimato kontrolės gedimus galima aptikti kompiuterine diagnostika. Mechaninių kondicionieriaus gedimų kompiuteris nerodo. Juos padeda nustatyti speciali įranga.

Dažniausiai naudojamas automobilio kondicionavimo sistemos pildymo agregatas ir specialus remonto komplektas, kurį sudaro termometras,dažai, ultravioletinis prožektorius ir akiniai.

 

Kondicionierius gali neveikti, jeigu sistema nesandari ir per kažkurią vietą sunkiasi šaldymo agentas. Prijungus aparatą iš sistemos išsiurbiamas (jeigu jo dar ten yra) likęs šaldymo agentas, sistemoje sukuriamas vakuumas. Tada manometru matuojama, ar nekinta slėgis sistemoje. Jeigu vakuumas kinta greitai, tikėtina, kad kažkuri sistemos vieta pažeista mechaniškai. Didesnius pažeidimus - skyles vamzdeliuose ar radiatoriuose galima pastebėti plika akimi. Jeigu vakuumas kinta, bet labai lėtai, galima įtarti atsiradus plika akimi nematomų mikroskopinių pažeidimų. Jų ieškoma į sistemą prileidus tepalo ir su specialiais dažais sumaišyto šaldymo agento.

Pašvietus ultravioletiniu prožektoriumi ta sistemos vieta, per kurią sunkiasi agentas, pradeda švytėti.

Radus pažeistą vietą, iš sistemos vėl pašalinamas šaldymo agentas, o detalė išimama ir arba remontuojama, arba keičiama nauja.

Galimas ir toks variantas, kad, esant sandariai sistemai, kondicionierius vis vien neveikia. Tokiu atveju, esant užpildytai sistemai, tikrinamas kompresoriaus našumas.

Paaiškėjus, kad slėgis mažas, tikėtina, kad tai bus dėl sugedusio kompresoriaus. Jį taip pat tenka išimti ir, priklausomai nuo gedimo, remontuoti arba keisti nauju. Remonto darbai, paprastai, užtrunka nuo dienos iki dviejų.

Jeigu automobilio sistema sandari ir visos jos grandys veikia tvarkingai, nauju šaldymo agentu ji užpildoma per 40 minučių.

Tai kainuoja nuo 15-20 €. ir daugiau, atsižvelgiant gedimų, remonto sudėtingumus (jei reikalingas papildomas sistemos dalių remontas), keistinų dalių kiekį ir pan. Kainą šiuo atveju lemia sistemai reikalingo šaldymo agento ir tepalo kiekis. Paprastai, didesnio tūrio varikliui bus sunaudota daugiau šiuo medžiagų. Lengvųjų automobilių kondicionavimo sistemai gali prireikti nuo 500 iki 1 200 g šaldymo agento ir nuo 100 iki 300 g tepalo. Tiesa, tai - bendri skaičiai, o reikiamas kiekis kiekvienam modeliui parenkamas atskirai.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Pažangi technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Vairuotojas mato ten, kur įprastai vaizdą užstotų statramsčiai.

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...

Programišiai gali pardavinėti svetimus automobilius

Automobiliams modernėjant didėja tikimybė, kad jie bus pradėti vogti naudojant kompiuterius.

Kondicionieriai ir peršalimai – kaip to išvengti?

Kaip tinkamai elgtis, kad kondicionierius netaptų "priešas"

„Auto show millenium 2011“

Po triukšmingo ir linksmo šeštadienio kauniečiai ir miesto svečiai sekmadienį rinkosi į Laisvės alėją.

Kondicionierių reikia prižiūrėti

Mašinų salono oro atšaldymo įtaisas buvo išrastas anksčiau, nei sukurtas kondicionierius.

Alos Pugačiovos automobiliai

Vienas iš daugybės dainininkės pomėgių - tai automobilių kolekcionavimas.

Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai

Kuo važinėjo pop karalius...

„Stebuklas“ kaimyno kieme

„Ford Probe“ keičia įvaizdį…

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: