Kuo nustebino „Peugeot 308 SW“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • peugeot_308sw__3_
  • peugeot_308sw__5_
  • peugeot_308sw__9_
  • peugeot_308sw__12_
  • peugeot_308sw__13_
  • peugeot_308sw__14_
  • peugeot_308sw__17_
  • peugeot_308sw__19_
  • peugeot_308sw__1_
  • peugeot_308sw__2_
  • peugeot_308sw__4_
  • peugeot_308sw__6_
  • peugeot_308sw__7_
  • peugeot_308sw__8_
  • peugeot_308sw__10_
  • peugeot_308sw__11_
  • peugeot_308sw__15_
  • peugeot_308sw__16_
  • peugeot_308sw__18_
  • peugeot_308sw__20_
  • peugeot_308sw__21_
  • peugeot_308sw

„Peugeot 308" nėra karšta naujiena. Pakeitęs „307" modelį, jis gaminamas nuo 2007 m. 2011 m. „Peugeot 308" buvo modernizuotas. Visgi, kadangi nutraukti šio modelio gamybos arba pakeisti jį kitu neplanuojama, o mūsų rinkoje jis bus dar ne vienus metus, pasitaikius progai sėdau prie universalo „Peugeot 308 SW" vairo. Taip pat „308" gaminamas su 3 ir 5 durų chečbeko kėbulais.

„308 SW" išvaizda, kaip ir prieš porą savaičių bandyto „3008", neįprasta. Gali būti ji praktiška ir sukurta vertinant automobilio aerodinamiką, tačiau „308-ojo" galas, bent jau man, nepasirodė gražus.

Kita vertus, jei vertiname „308" kaip „darbinį arkliuką", išvaizdos klausimas tampa mažiau aktualus. Juo labiau, kad daugiausia laiko teks praleisti viduje.

Universalas „Peugeot 308 SW", lyginant su chečbeku, yra 10 cm. ilgesnis. Tai ne tik daro automobilį stabilesniu kelyje, bet, esant reikalui, leidžia sumontuoti jame trečią sėdynių eilę.

Vairuotojo vietai pretenzijų nėra. Erdvės užtenka, matomumas geras, mygtukai ir svirtelės išdėstytos panašiai kaip „3008", tad viskas „žinoma ir pažįstama".

Įdomi detalė: „508" ir „3008" centrinis porankis/ daiktadežė atsidarinėjo į vairuotojo pusę, o „308" - tradiciškai, atgal. Beje, tiek šiame, tiek ir ankstesniuose bandytuose automobiliuose porankis buvo patogus ir savo vietoje.

Pradėjęs pažintį su „Peugeot" nuo „508" modelio, tik vėliau pastebėjau, kad visi kiti šio gamintojo automobiliai turi „tuščius" vairus - visi valdymo mygtukai sumontuoti arba valytuvų įjungimo svirtelėse, arba specialiose, ant vairo kolonėlės sumontuotuose valdymo svirtelėse.

Ten ir garso reguliavimas, ir greičio limito ar kelionės kontrolės nustatymas. Tai - pliusas, nes persėdus iš vieno automobilio į kitą nereikia iš naujo aiškintis kuris mygtukas ar svirtelė už ką atsakinga. Nors telefoną pajungti prie automobilio vėl teko sustojus ir spaudant toliausiai nuo vairuotojo vietos esančius „Enter" ir „Ok" mygtukus.

Su valdymu viskas aišku, tačiau funkcijų kiekis turint omenyje bendras šiuolaikines tendencijas, nedžiugina. „308-ajame" buvo jau „3008" matytas garso reguliavimas, muzikos valdymas ir momentinės bei vidutinės dviejų paskutinių kelionių kuro sąnaudos. Kadangi automobilis turėjo „Start/stop" sistemą, apie kurios veikimą informuodavo mėlynas užrašas „Eco" tachometro apačioje, kompiuteriukio ekranėlyje dar buvo galima matyti kiek laiko veikia šis režimas.

Nuvylė tai, kad šią informaciją buvo galima matyti tik peržvelgiant momentines kuro sąnaudas, bet ir pastarąsias kompiuteris labai greitai išjungdavo. Visą laiką degė tik informacija apie tuo metu grojančią muziką.

Nuobodus buvo ir automobilio prietaisų skydelis - visą laiką degė tik kilometražas ir kartais įsijungdavo pranešimas apie būtinybę perjungti pavarą. Atrodytų, tokios įprastos ir „po nosim" esančios darbinės informacijos - kuro sąnaudos, kilometrai iki tikslo ir t.t. - spidometro viduryje esantis ekranėlis nerodė.

Automobilis turėjo dviejų zonų klimato kontrolę ir visus elektra valdomus langus, su tipišku modernių automobilių trūkumu - užpakaliniai langai iki galo nenusileidžia.

Nuotaiką pakėlė didžiulis panoraminis stogas, esantis jau bazinėje sąrangoje, ir į galą išvesti šildymo kanalai.

Jeigu stogas - tiesiog maloni detalė, tai atskiras užpakalinės automobilių dalies šildymas - pliusas. Juo labiau, kad užpakalinių sėdynių keleiviams teks sėdėti ant kietokų ir neypatingai patogių sėdynių. Sėdynių patogumas buvo paaukotas gerokai praplečiant jų transformacijos galimybes. „308 SW" turi nemažą bagažinę, bet jos erdvę galima dar labiau padidinti pastumiant į priekį ar sulankstant užpakalinių keleivių sėdynes. Jeigu šito maža, sėdynes galima prilenkti prie priekinių sėdynių nugarėlių. Visos trys sėdynės transformuojasi atskirai, tad šiuo automobiliu, esant reikalui, galima vežti labai daug. Didelių daiktų įkrovimą iškrovimą palengvina ir žemas automobilio bagažinės slenkstis.

Bandytas modelis turėjo 1,6 l 110 AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų MPD. Tokį patį variklį turi ir modelis „3008", tačiau mechaninė pavarų dėžė veikė žymiai maloniau ir geriau už robotizuotą bandyto „3008" PD. Per dvi dienas mišriu režimu ir skirtingais keliais vidutinės kuro sąnaudos buvo 5,1 l. Kiek didesnės negu deklaruoja gamintojas, tačiau labai patrauklios.

Automobilis, dėl padidintos ratų bazės, kaip jau minėjau, puikiai ir stabiliai laikosi kelyje, ramiai įveikia posūkius. Juo smagu tiek važiuoti lėtai, neskubant, tiek, kažkur skubant, „spausti iki dugno". Dinamikos, ypač kai reikia ką nors aplenkti pakeliui, ir manevringumo užtenka, kuro sąnaudos auga labai palengva. Dar jeigu viršijus 100 km/val. greitį mažiau girdėtųsi aerodinaminiai triukšmai...

Važiuojant asfaltu ar sutvarkytu kaimo žvyrkeliu, pakabai pretenzijų nebuvo, nors smulkios duobelės buvo juntamos ir tada. Situacija pasikeitė pasukus į išmaltą miško keliuką. Įveikdamas nelygumus automobilis šokčiojo, vibracijos persiduodavo vairui. Matyt toks talpus modelis buvo sukurtas skaičiuojant, kad juo nuolat bus kas nors pervežama, o prastų kelių, tikėtina, Prancūzijoje gerokai mažiau, tad ir pakaba buvo sureguliuota atitinkamai. Trūkumu šito vadinti negalime, tiesiog reikia įvertinti pakabos ypatybes renkantis kelionės maršrutą.

Gal norėtųsi, kad automobilyje būtų daugiau modernių opcijų, tačiau šiaip „Peugeot SW 308" drąsiai galima priskirti šeimyniniams automobiliams arba „darbiniams arkliukams". Šioms užduotims jis puikiai tinka - erdvus, turi labai talpią bagažinę, ganėtinai dinamiškas ir manevringas, ekonomiškas. Bazinė sąranga nėra skurdi, patogų važiavimą užtikrina pailginta automobilio ratų bazė. Be to, artimiausi modelio konkurentai kompaktinių automobilių kategorijoje, panašu, niekada neturės stiklinio panoraminio stogo ar galimybės bagažinėje sumontuoti dvi papildomas sėdynes.

Tai irgi gali tapti argumentais „Už" renkantis būtent „Peugeot 308 SW" modelį.

Techninės charakteristikos

PEUGEOT 308 SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112ch BV6  STOP & START,

universalas, turbodyzelis, mechanika, juodas

Variklio  darbinis tūris, cm³

1560 cm³

Variklio galingumas (kW/AG)

82/112

Maks. Sukių momentas (Nm) varikliui (rpm)

270 / 1750

Degalų rūšis

Dyzelinas

Pavarų dėžė

Mechaninė, 6-šių laipsnių į priekį

Kėbulo tipas

Universalas

Bendri automobilio parametrai, ratų bazė, mm

4500 / 1815 / 1555 / 2708

Kuro sąnaudos, l/100 km

5.8 / 3.9 / 4.7

CO2 emisija

Vidurkis - 119

Atitikimo standartas

EURO 5

Kuro bako talpa, l

60

Maksimalus greitis, km/h

187

Įsibėgėjimas nuo 0-100 km/s

11.5

Kėbulo spalva

Juodas perlamutras (9VMO)

Vidaus apdaila

Pilkai / juoda (XWFX)

Kėbulo identifikacinis numeris (V.I.N.)

VF34H9HR8BS240571

Bazinė įranga: Vairo stiprintuvas, Tachometras, Vairuotojo ir keleivio oro saugos pagalvės priekyje bei šonuose, Imobilizatorius, ABS + EBD (elektroninis stabdymo jėgų paskirstytojas), Skaitmeninė tepalo lygio indikacija, 2-iem kryptim aukščiu reguliuojama vairo kolonėlė, Centrinis visų durų užraktas su distanciniu valdymu + priekiniai ir galiniai elektra valdomi langų kėlikliai, Galvos atlošai vairuotojui ir keleiviui, Saugos diržai visiems žmonėms, Trečias ,,STOP" signalas, Dulkių ir žiedadulkių oro filtrai, Skaitmeninis laikrodis, Lauko temperatūros daviklis, Mechaninis vairuotojo ir keleivio sėdynių aukščio reguliavimas, Rūko žibintai priekyje ir gale, Saugos strypai šoninėse durelėse, Tonuoti stiklai, Drobiniai sėdynių apmušalai, Elektra valdomi ir šildomi išorės vaizdo veidrodėliai, Dienos šviesos, Tamsinti galiniai langai, Automatinis oro kondicionierius „klimatas" su daiktadėžės vidaus šaldymu, Stiklinis panoraminis stogas, Kėbulo spalva dažyti veidrodėliai, durų rankenėlės, apsauginės juostos (moldingai), Magnetola 1CD, Atskiros 3 sėdynės 2-oje eilėje.

Peugeot.lt informacija

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...