Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Marco_Polo_su_MBUX_sistema__1_
  • Marco_Polo_su_MBUX_sistema__12_
  • Mercedes-Benz_V_klas_s_su_MBUX_sistema__3_
  • Mercedes-Benz_V_klas_s_su_MBUX_sistema__10_

Maždaug prieš metus buvo pristatytas atnaujintas „Mercedes-Benz" V klasės modelis. Klientai pastebėjo subtiliai atnaujintą jo išvaizdą, naują spalvų paletę bei galėjo išmėginti dinamiškus ir efektyvius variklius, modernią 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę bei didelę vairavimo asistentų gamą. O dabar pamėgtieji V klasės mikroautobusai bus komplektuojami su naujausia dirbtinio intelekto informacine sistema „Mercedes-Benz User Experience" (MBUX).

„Skaitmenizavimas yra svarbus kiekvieno mūsų produkto - ar tai būtų lengvasis automobilis, ar mikroautobusas, ar kemperis - komponentas. Todėl V klasės modelius jau galima užsakyti su MBUX informacine sistema, tokia pačia kaip lengvųjų automobilių „Mercedes-Benz". Apdovanojimus visame pasaulyje renkanti sistema pakelia mikroautobuso naudojimo intuityvumą į kitą lygį ir atveria naujas komforto galimybes jo keleiviams", - teigia oficialaus „Mercedes-Benz" atstovo Lietuvoje „Silberauto" komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

 

Intuityvus valdymas

 

Didžiausias MBUX privalumas yra intuityvus jos valdymas - daugelį funkcijų galima nustatyti balsu. Sistema supranta daugelį frazių kaip „Switch the radio on" (liet. „Įjunk radiją"), „Swich on the seat heating" (liet. „Įjunk sėdynių šildymą"), kurias ištarus automobilis akimirksniu įvykdo duotas komandas. MBUX taip pat supranta ir netiesiogines komandas, pavyzdžiui, pasakius „I am cold", automobilio salone bus padidinta oro temperatūra.

Balso sistema ilgainiui mokosi ir atpažįsta keleivių balsus, netgi supranta slengą.

MBUX taip pat gali būti valdoma didelės rezoliucijos 7 arba 10,25 colio įstrižainės lietimui jautriame ekrane arba centrinėje konsolėje įrengtame lietimui jautriame paviršiuje - kaip nešiojamame kompiuteryje. Bet kokio tipo tekstą, pavyzdžiui, adresą navigacinėje programoje, šiame paviršiuje galima rašyti ranka.

Centrinėje konsolėje įrengtame ekrane naudojant „Apple CarPlay" ar „Android Auto" taip pat galima atvaizduoti svarbiausias išmaniojo telefono programėles.

Intuityvi sistema ilgainiui mokosi iš vairuotojo bei pasiūlo jam atlikti tam tikrus įprastus veiksmus. Pavyzdžiui, jei važiuodamas namo jis nuolat skambina savo antrajai pusei, ekrane bus rodomas būtent toks pasiūlymas.

Automobiliuose su įmontuota priekine kamera MBUX siūlo išskirtinę navigacinę programą su papildytosios realybės funkcija. Artėjant prie posūkio, V klasės centrinės konsolės ekrane matyti priekinės kameros vaizdas, o kiekvieną posūkį atpažįstanti programa tiksliai nupiešia posūkio kryptį ir nurodo reikiamą kelią. Tai - unikali sistema ne tik komercinio transporto, bet ir visų automobilių rinkoje.

Šios sistemos funkcionalumas buvo įvertintas neseniai pasibaigusiuose „Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimuose. „Mercedes-Benz GLE" modelyje įrengta MBUX apdovanota „Metų multimedija" prizu.

 

Išmanieji namai ant ratų

 

Dar daugiau atnaujinimų sulaukė namelis ant ratų „Mercedes-Benz Marco Polo". Visi modeliai standartiškai bus komplektuojami su MBUX, „Mercedes me connect" bei novatoriška „Mercedes-Benz Advanced Control" (MBAC) sistemomis. Ši „Marco Polo" paverčia išmaniu namu ant ratų.

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu

Naudojant MBAC sistemą, išmaniuoju telefonu galima valdyti „Marco Polo" gyvenamąjį plotą: papildomą šildymą, stoglangį, elektra valdomą pakeliamą stogą, garso sistemą, apšvietimą, patikrinti skysčius, baterijos įkrovą ar šaldytuvo temperatūrą.

Papildomą šildymą galima programuoti tam tikru laiku, taip tausojama energija ir aplinka, o „Marco Polo" yra paruoštas kelionei bet kuriuo iš anksto nustatytu metu.

Tas pačias sistemas galima valdyti ne tik išmaniuoju telefonu, bet ir automobilio centrinėje konsolėje įrengtu ekranu.

Naujuosius V klasės bei „Marco Polo" modelius su MBUX sistema galima užsakyti jau dabar visuose oficialaus „Mercedes-Benz" atstovo „Silberauto" salonuose.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo

Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai

Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...

Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė

Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse

Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...