Motociklais aplink Pirėnus
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 01_08
  • 02_03
  • 05_08
  • 06_10
  • pirenai__11_
  • pirenai
  • pirenai__1_
  • pirenai__2_
  • pirenai__3_
  • pirenai__4_
  • pirenai__5_
  • pirenai__6_
  • pirenai__7_
  • pirenai__8_
  • pirenai__9_
  • pirenai__10_
  • pirenai__12_
  • pirenai__13_
  • pirenai__14_
  • pirenai__15_
  • pirenai__16_
  • pirenai__17_
  • pirenai__18_
  • pirenai__19_
  • pirenai__20_
  • pirenai__21_
  • pirenai__22_
  • pirenai__23_
  • pirenai__24_
  • pirenai__25_
  • pirenai__26_
  • pirenai__27_
  • pirenai__28_
  • pirenai__29_
  • pirenai__30_
  • pirenai__31_
  • pirenai__32_
  • pirenai__33_
  • pirenai__34_
  • pirenai__35_
  • pirenai__36_
  • pirenai__37_
  • pirenai__38_
  • pirenai__39_
  • pirenai__40_
  • pirenai__41_
  • pirenai__42_
  • pirenai__43_
  • pirenai__44_
  • pirenai__45_
  • pirenai__46_
  • pirenai__47_
  • pirenai__48_
  • pirenai__49_
  • pirenai__50_
  • pirenai__51_
  • pirenai__52_
  • pirenai__53_
  • pirenai__54_
  • pirenai__55_
  • pirenai__56_
  • pirenai__57_
  • pirenai__58_
  • pirenai__59_
  • pirenai__60_
  • pirenai__61_
  • pirenai__62_
  • pirenai__63_
  • pirenai__64_
  • pirenai__65_
  • pirenai__66_
  • pirenai__67_
  • pirenai__68_
  • pirenai__69_
  • pirenai__70_
  • pirenai__71_
  • pirenai__72_
  • pirenai__73_
  • pirenai__74_
  • pirenai__75_
  • pirenai__76_
  • pirenai__77_
  • pirenai__78_
  • pirenai__79_
  • pirenai__80_
  • pirenai__81_
  • pirenai__82_
  • pirenai__83_
  • pirenai__84_
  • pirenai__85_
  • pirenai__86_
  • pirenai__87_
  • pirenai__88_
  • pirenai__89_
  • pirenai__90_
  • pirenai__91_
  • pirenai__92_
  • pirenai__93_
  • pirenai__94_
  • pirenai__95_

Vasara - kelionių metas. Šį faktą dar kartą patvirtino autoreviu.lt bičiuliai iš moto klubų „Crazy in the Dark MC" ir „Weak Of Will MC" tik prieš porą savaičių grįžę iš 7 000 km ilgio kelionės.

Ta proga pakalbinome vieną kelionės dalyvių, moto klubo „Crazy in the Dark MC" viceprezidentą, Evaldą. Pasak pašnekovo, kelionė turėjo du pagrindinius tikslus: aplankyti garsųjį ir bene didžiausią Europoje baikerių renginį, organizuojamą Portugalų moto klubo „Faro" ir „apsukti ratelį aplink Pirėnų pusiasalį".


View Larger Map

„Motoclube Faro" šiemet šventė savo 30 metų jubiliejų, šventė buvo ypač didelė, triukšminga, nors ir alino tikrai nemenkas karštis(kaip nekaip bene piečiausias Europos taškas). Dalyvių susirinko ypač daug. Vyko daug įdomių renginių bei atrakcijų. Programos „vinis" tapo tikrieji „Iron Maiden" tiesiai iš Didžiosios Britanijos. Bravo organizatoriam, kurie nepagailejo jėgų ir lėšų, kad suorganizuotų tokį puikų renginį. Maloniai nustebino, kad policija šventėje be preteksto nesikabinėjo ir šiaip sau nestabdė dalyvių, kurių čia buvo tikrai įvairių, - autoreviu.lt pasakojo Evaldas.

Kelionės maršrutą planavo Gintaras iš „Weak Of Will MC", tas pats, kuris prieš porą metų planavo ir kelionę motociklais po Ameriką. Iš Lietuvos į Pirėnų pusiasalį iškeliavo 10 motociklų ir 12 žmonių. Šiaurės Ispanijoje prisijungė dar vienas „Crazy in the Dark MC" narys, šiuo metu gyvenantis Didžiojoje Britanijoje.

Tiesa, taupydami laiką, keliautojai motociklus į Ispaniją išsiuntė vilkiko priekaboje, o patys po 5 dienų lėktuvu nuskrido į Barseloną. Pasak Evaldo, toks motociklų transportavimas kiekvienam dalyviui kainavo apie 700 Lt ir prisidėjo lėktuvo bilietas, tačiau kelionei motociklais iš Lietuvos į Ispaniją būtų sugaišta mažiausiai 4 paros. Taip pat atkrito būtinybė važiuoti „legendiniais" Lenkijos keliais, buvo sutaupyta pinigų maistui, kurui ir nakvynei. Dabar, nors ir vėluojant lėktuvui, šis atstumas buvo įveiktas per naktį. Nors Lietuva - ne Indija, bet lėktuvai čia kartais vėluoja. Ir net labai. Keliautojai planavo Barselonoje būti 8 valandą vakaro, tačiau atsirado ten tik 3 valandą nakties. Tada draugiškai buvo nuspręsta nebemiegoti, o iškart sėsti ant motociklų ir važiuoti, nes prieš akis laukė 7 000 km įvairiausiais keliais.

Pasak Evaldo, nors jie mokamų kelių stengėsi vengti, viešo naudojimo keliai taip pat buvo neblogi, tad per dieną pavykdavo nesunkiai įveikti apie 500 km. Pirėnų pusiasalyje ganėtinai šilta, tad motociklų keliuose nemažai, tačiau prancūzai į baikerius žiūri skeptiškiau, negu, tarkim, portugalai, kurie visur lietuvius sutikdavo šiltai ir maloniai. Dar vienas dalykas nustebino baikerius - jei ispanai ir prancūzai kalbėjo tik savo kalba, tai nemažai sutiktų portugalų mokėjo angliškai ir mielai bendravo su lietuviais.

Lietuvių maršrutas ėjo ir per garsiąją Pamploną. Šis miestas žymus San Fermino festivaliu, vykstančiu liepos 7, ir dar vadinamu bulių bėgimu arba encierro. Deja, pasak Evaldo, miestas nuvylė, nes į jį užsukę keliautojai pamanė, kad pataikė į didelį šiukšlyną.

Policiją lietuviai matė tik vieną kartą, Vokietijoje, autobane, kai sugalvojo aplenkti spūstyje užstrigusius automobilius. Daugiau per visą 16 dienų kelionę susidurti su teisėtvarkos organais neteko.

Degalų kainos didžiosiose Europos valstybėse panašios kaip ir Lietuvoje, tad lietuvius labai pradžiugino apsilankymas Andoroje ir Gibraltare, kur benzinas (kaip ir daugumas kitų produktų) kainavo gerokai mažiau negu Lietuvoje. Beje, būtent dėl Andoros lietuviai į kelionę pasiėmė pasus, nes ši kunigaikštystė - ne ES narė. Tačiau, pasak Evaldo, niekas jais Andoroje per daug nesusidomėjo - kolona ramiai kirto visą mikro valstybėlę.

Nors maršrutas buvo suplanuotas ganėtinai tiksliai, vietų nakvynei lietuviai iš anksto nesirezervavo. Nakvynės buvo ieškoma vakarėjant ir visada pavykdavo rasti laisvą viešbutį ar gauti vietą kempinge. Pigiausiai kempingai kainavo Ispanijoje - vieta nuo 5 eurų, tačiau visi aplankyti Ispanijos ir Portugalijos kempingai buvo įsikūrę ant akmenukų arba kietos žemės, tad Prancūzijoje, nors ten kempingai ir buvo brangesni, lietuviai džiaugėsi galėdami palapines pasistatyti ant minkštos žolės.

Brangiausia nakvynė buvo 25 eurai žmogui. Keliaudami lietuviai pravažiavo garsiuoju piligrimų keliu į Santjago de Kompostela. Šis nuo XI a. žinomas piligrimų kelias vis dar veikia ir kasdien atsiranda norinčių leistis į 800 km. ilgio kelionę. Kaip tik prie šio kelio buvo įsikūrę specialiai piligrimams prieš kelis šimtmečius pastatyti nakvynės namai, kuriuose lietuviai taip pat nakvojo.

Po kelionės per Ameriką lietuviai žinojo, kad šilti drabužiai - būtinas visų kelionių atributas, kelionei po Pirėnus buvo pasirengta tinkamai. Evaldas prisiminė, kaip Ispanijos lygumose kepino +44 C karštis, o pakilus į kalnus oro temperatūra nukrito iki + 10 C, tačiau šį kartą šalti neteko.

Deja, nors ir buvo pasirengta, visiems gyvenimo atvejams pasirengti neišeina, tad pakeliui du kartus teko susidurti su motociklų gedimais. Vieno iš keliautojų du kartus nuleido motociklo padangą. Apžiūrėjus tapo aišku, kad teks keisti ratlankio stipinus. Atlikti tai patiems sustojus pakelėje nėra paprasta, tada teko ieškoti artimiausio serviso. Tai atsitiko šeštadienį, kai Ispanijoje servisai paprastai nedirba, tad tik laimingo atsitiktinumo dėka Saragoseje buvo „pagautas" serviso automobilis. Suprasdamas lietuvių padėties beviltiškumą, ispanas „draugiškai" pasinaudojo situacija ir už motociklo, esančio per 60 km. nuo miesto, parvežimą užsiprašė 250 eurų. Teko mokėti ir už rato remontą, tačiau kito pasirinkimo nebuvo.

Antras rimtesnis gedimas užklupo kylant ir leidžiantis kalnų keliais. „Pavargo" kito keliautojo „Yamaha" motociklo termostatas. Problema buvo išspręsta išėmus termostatą ir „užtrumpinus" variklio aušinimo ventiliatorių. Šito užteko, kad motociklas atlaikytų kelionę iki namų. Beje, grįždami lietuviai taip pat aplenkė Lenkiją. Apsukę Pirėnus, jie per Prancūziją pasuko į Vokietiją ir iš ten iš Kylio, keltu grįžo į Lietuvą.

Įdomi detalė - dažnai merginos į tokias keliones imamos kaip keleivės, tačiau šį kartą su vyrais savu motociklu visus 7 000 km įveikė ir „Crazy in the Dark MC" suportė Deiminta. Ją pakalbinome atskirai.

Iš kur merginai tiek drąsos motociklu įveikti tokius atstumus? Anksčiau tiek yra tekę važiuot?

Man patinka keliauti. Mėgstu važiuoti motociklu. Nuostabu, kai tai galima suderinti. Bet į klausimą „iš kur mergaitei tiek drąsos" atsakymo nežinau. Kartais pritrūksta. Anksčiau yra tekę nuvažiuoti 5300 km per dvi savaites, keliavome į Ukrainą. Buvo tikrai sudėtinga dėl išskirtinai prastų kelių.

Vienintelė vairuotoja visoj kompanijoj? Kaip vyrai žiūrėjo?

Ką mano vyrai, jų ir reikia klausti. Šiaip vienas kitą seniai pažįstame, kompanija pripratusi, kad dažniausiai aš būnu vienintelė moteris, vairuojanti motociklą. Daugiau smalsių reakcijų ir nusistebėjimo sulaukiu iš kitų žmonių.

Keliaujanti mergina ir keliaujantis vyras - poreikiai ir galimybės skiriasi?

Vienareikšmiškai taip. Teisingiau, skiriasi tiek pat, kiek moterys ir vyrai skiriasi gyvenime. Kai kuriuos skirtumus ekstremalesnės situacijos išryškina. Pvz., fizinė jėga. Kai kelionės tempas intensyvus, jėgų prireikia nemažai, todėl vyrams kartais lengviau ištverti.  Kelionėje žmonės derinasi vieni prie kitų, todėl kai kurių poreikių tenka atsisakyti.

Kas pačiai šioje kelionėje buvo įdomiausia ir sunkiausia?

Portugalija, Ispanija - tikrai įdomios šalys, kelionėje buvo daug įsimintinų akimirkų. Daug kur norėčiau grįžti. Sunkiausias momentas buvo pirma diena, kai teko paryčiais tamsoje važiuoti serpantinais. Taip pat nėra lengva ištverti tą karštį, nuo kurio pabėgti nepadeda nei greitis, nei vandenynas.

Ką patartum merginoms, kurios kaip ir norėtų važiuot, bet vis dar abejoja?

Labai priklauso nuo to, kas kelia tas abejones. Pirmiausia pasiūlyčiau realiai įvertinti savo dvasines ir fizines, o motociklo - technines galimybes. Šiaip, sakyčiau, kad jei noras yra tai ir reikia keliaut.

Tikėtina, kad ši kelionė nebuvo paskutinė? Ką dar norėtum aplankyt?

Yra daugybė vietų, kur norėtųsi pakeliauti. Artimiausiu metu norėčiau pamatyti Kroatiją, Balkanų šalis.

Dėkui už pokalbį ir linkime, kad svajonės išsipildytų.

Kalbėjosi V. Misevičius

Nuotraukos kelionės dalyvių.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: