Motociklų apžvalga: čioperis ar kebabinė
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 3
  • IMGP2535__Small_
  • IMGP2553__Small_
  • IMGP2542__Small_
  • IMGP2550__Small_
  • IMGP2544__Small_
  • IMGP2555__Small_
  • IMGP2556__Small_
  • IMGP2549__Small_
  • IMGP2546__Small_

Oficialus baikerių sezonas greitai baigsis (spalio 4 d.), tačiau tai nereiškia, kad visi pastatys savo motociklus į garažus iki pavasario. Ne vienas baikeris gainios plieninį žirgą tol, kol leis orai. Kai kurie planuoja Kalėdinį važiavimą (apie tai plačiau artėjant renginiui).

Kita vertus, ilgi ir lietingi rudens vakarai – puikus apmastymų metas. Gali būti, kad dažnas, autoreviu.lt tinklalapyje pasiskaitęs apie baikerius ir jų šventes, susimąsto, gal laikas įsigyti dviratį plieninį žirgą? Gali būti, kad kyla ir kitas klausimas – ką rinktis? Kas geriau – paprastas čioperis ar prabangus kelioninis motociklas?

Vienareikšmiai atsakyti į šį klausimą nesugebėsime, tačiau, padedami Mindaugo iš baikerių klubo „Forever Free MCC“, turinčio ir čioperį, ir kelioninį motociklą (vadinamąją kebaninę ant ratų), pamėginsime juos palyginti.

Taigi, kuo skiriasi kelioninis „Harley Davidson FLHTCUI“ nuo palyginti paprasto „Harley Davidson XL 1200“? Pirmiausia, žinoma, kaina. Naujas kelioninis motociklas kainuoja nuo 82 000 iki 96 000 Lt, naudotą galima įsigyti už 52 000 Lt.

ke

Naujas čioperis kainuoja tik 38 000 Lt, naudoti pigesni – apie 17 000 Lt. (P.S. čia kalbama apie harlius, panasonikai kainuoja pigiau).

ch

Kelioninio motociklo variklio galia – 86 kW, darbinis tūris – 1584 cm3, čioperio – 43 kW, jo darbinis tūris – 1199 cm3. 100 kilometrų kelio kebabinei reikia 6–7 litrų kuro, čioperiui – 5–6. Važiuodami čioperiu jausite ir 120 km/val. greitį, o patogiai atsilošus šildomoje kebabinės sėdynėje nebaisu ir 150 km/val.

Ir vieno, ir kito motociklo tepalus ir filtrus patartina keisti kiekvieną sezoną. Tai nėra brangu, abiem motociklams kainuoja vienodai. Žvakės ir kitos eksploatacijos metu susidėvinčios dalys keičiamos prireikus. Taip aiškiau ir paprasčiau.

krepsys

Duslintuvus pradeginti ganėtinai sunku, tad, jei nebus stengiamasi, jie tarnaus palyginti ilgai. Kada keisti stabdžių diskus ir trinkeles, priklauso tiek nuo važinėjimo stiliaus, tiek nuo detalių gamintojo (brangesnės, kokybiškesnės detalės tarnaus ilgiau). Naujos padangos turėtų tarnauti apie 20 000 km. Tvarkingai eksploatuojant motociklą, daugiau nieko nereikia keisti (lemputės ar rankenėlių gumos neskaičiuojamos). Kita vertus, bent jau harliams detalių gauti nėra sunku. Tereikia apsilankyti firminėje parduotuvėje ir, jeigu jų nebus vietoje, galima užsisakyti.

deze

Žinotina, kad kelioninis motociklas turi priedų, kuriuos galima būtų vadinti privalumais. Tai gerokai patogesnės šildomos sėdynės, vairuotoją nuo vėjo saugantis priekinis stiklas, integruota garso sistema su kompaktinių plokštelių grotuvu ir stipriomis kolonėlėmis.

kepr

Yra net žiebtuvėlis.

ziebtuvelis

Standartiniame motocikle yra daiktadėžės motociklo užpakalyje ir prie vairuotojo kojų. Čioperiai paprastai parduodami jų, todėl tenka pirkti pačiam, o kainuoja nemažai. Be to, kelioninis motociklas gerokai patogesnis išsiruošus į tolimą kelionę. Už patogumą tenka mokėti, mat kelioninis sveria 376 kg, o čioperis – 280 kg. Važiuodami jo nejausite, tačiau sustoję, kai teks prilaikyti motociklą ir keleivį, svorį pajusite. Blogiau, jeigu toks motociklas išvirsta. Vienam pakelti kebloka. Matyt todėl moterys renkasi lengvesnius čioperius, o prie kelioninių vairo dažniau galima išvysti vyrus.

harlis

Abiejų motociklų minusas: ir vieną, ir kitą pavogti lengviau ir paprasčiau negu automobilį. Net motociklą su gamyklos signalizacija ir užrakintu ratu galima tyliai įsikelti į autobusiuką ar sunkvežimį ir išsivežti. Tai vertėtų žinoti ir įvertinti.

Baikeriai ir į koloną, ir į klubą priims ir su kelioniniu motociklu, ir su čioperiu. Jeigu norite motociklo tik sau, bus paprasčiau, nes nereikės prie nieko taikytis ar derintis.

Taigi dabar patys turite apsispręsti, kokio motociklo ir kokiam tikslui reikia.

Gero kelio.

 

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


<-->

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: