Pikapai, ypač dideli - specifiniai automobiliai. Gal kasdieniam važinėjimui po miestą ne patys patogiausi automobiliai, tačiau gyvenantiems ūkiškai ar mėgstantiems išvykas į gamtą tokie automobiliai nepamainomi. Juo labiau, kad modernūs pikapai, daugeliu savybių nelabai nusileidžia tikriems visureigiams. Vienas tokių - „Nissan Navara". Didelis, keturiais ratais varomas, galingas, turintis kokybišką, net prabangų saloną.
Išvaizda visada, nepaisant to, apie kokį automobilį kalbama, vertinama skirtingai. Geriausias pavyzdys - „Nissan Juke", tad apie „Navara" išvaizdą nekalbėsiu. Verčiau žvilgtelkime į vidų, nes būtent čia daugiausia laiko praleis automobilio vairuotojas ir keleiviai. Beje, navaros gaminamos su dviguba ir pusantrine kabina. Bandytas modelis turėjo dvigubą, tačiau ir pusantrinėje kabinoje sumontuotos durelės užpakalinių sėdynių keleiviams. Tai - naujovė.
Automobilio vidus nuteikia palankiai. Tikrai nepasakysi, kad tai - paprasto darbinio sunkvežimio salonas. Odinis salonas yra jau bazinėje sąrangoje. Priekinis panelis primena „Nissan Patfinder" panelį. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumą pagerina dideli šoniniai veidrodžiai ir užpakalinio vaizdo kamera.
Tiek vairuotojas, tiek priekinės sėdynės keleivis jaučiasi labai patogiai. Deja, šito nepasakysi apie tuos, kuriems teks įsikurti užpakalinėse sėdynėse. Kadangi tai - pikapas, antra sėdynių eilė turi labai stačias ir nereguliuojamas nugarėles. Erdvė už jų palikta įvairiems smulkiems instrumentams, bet gal vertėjo tą plotą paaukoti užpakalinių sėdynių keleivių patogumui?
Juo labiau, kad labai daug už nugarėlių neįsidėsi. Ir, nors automobilis turi ketverias duris, sėdint užpakalyje apima jausmas, kad esi uždaroje erdvėje. Tai - nelabai malonu.
Beje, kalbant apie erdvę. Jei visą laiką važinėjote vidutinio dydžio sedanu, sėsdami prie navaros vairo atminkite - automobilis tikrai didelis. Jo ilgis viršija 5 m. Tai reikia įvertinti tiek manevruojant, tiek statant autmobilį. Kaip tik tokiu atveju labai praverčia kamera, nes iš salono užpakalinio vaizdo veidrodėlio naudos mažoka.
Automobilis didelis, tačiau APD, per 9,3 s pasiekiamas 100 km/val. greitis ir 3,0 V6 dCi 231 AG variklis užtikrina malonų važiavimą net ir ne pačiomis maloniausiomis sąlygomis. Buvo proga tuo įsitikinti pataikius į vakarinę spūstį sostinės prieigose. Kuro sąnaudos - apie 10 l/100 km mišriu režimu taip pat negąsdino.
Trasoje automobilis nenuvylė - įsibėgėjimui reikėjo laiko, tačiau vėliau riedėti buvo labai smagu. Visgi reikia nepamiršti, kad jis skirtas vežti krovinius, tad tuščio ir pakrauto automobilio važiavimas kiek skirsis. Pakrautas geriau klausytų vairo. Beje, „Navara" bagažinė atvira, tad kraunamus daiktus būtina gerai pritvirtinti arba įsigyti specialų uždangalą. Kita vertus, jei žinote, kad daugiausia važinėsite ne greitkeliais, o „ten, kur reikia" - miškais, pievomis ir pan., užteks tik gerai pritvirtinti krovinius. Juk „Navara" stichija ir yra išmalti kaimo keliukai, pievos ar nelyginti miško takai. Automobilis turi visus keturis varančius ratus ir galimybę įjungti pažemintą pavarą. Instrukcijoje paaiškinta, kada kokį režimą rekomenduotina rinktis, tad, jeigu nepamiršite jo laiku įjungti, kelias bus ten, kur ruošiatės važiuoti.
Tiesa, važiuojant ten „kur nori", reikia nepamiršti, kad automobilis ilgas. Prošvaisa jo nemaža, nelygumus ir įkalnes ar nuokalnes jis įveikia labai lengvai, tačiau bandant įveikti skersai esančias kliūtis lieka galimybė „sėsti ant pilvo". O jau tada ištraukti 3 tonas sveriantį automobilį nebus labai paprasta. Jeigu tokių klaidų nedarysite, problemų automobilis nekels. Tiesiog atminkite, kad jis skirtas ne lakstymui greitkeliais, o darbui sunkiomis sąlygomis. „Navara" ne prabangus, bet labai jaukus automobilis (važiuojantiems priekyje), tad, jeigu naudosite jį „pagal paskirtį", jis turėtų tarnauti ilgai ir ištikimai.
Bandyto modelio kaina buvo beveik 160 000 Lt, tačiau pradinio varianto kaina prasideda nuo 98 000 Lt.
„Nissan Navara" techninės charakteristikos
Transmisija |
6 MPD |
5 APD |
7 APD |
Variklis |
|||
Variklio kodas |
YD25 Kai3 |
V9X |
|
Cilindrų skaičius ir išdėstymo tipas |
4, išilgai |
6, V-tipo |
|
Cilindro vožtuvų skaičius |
4, DOHC |
4 |
|
Įpūtimo sistema |
Turbokompresorius ir tarpinis aušintuvas. |
Turbokompresorius ir tarpinis aušintuvas. |
|
Variklio valdymo sistema |
ECM |
ECM |
|
Darbinis variklio tūris, cm3 |
2488 |
2991 |
|
Suspaudimo laipsnis |
15 : 01 |
16 : 01 |
|
Kuras |
Dyzelinas |
Dyzelinas |
|
Kuro sistema |
Tiesioginis įpurškimas + Common Rail |
Common Rail + tiesioginis daugiataškis įpurškimas |
|
Šaltas startas |
Elektronika valdomos žvakės |
Elektronika valdomos žvakės |
|
Variklio charakteristikos |
|||
Maksimali galia kW (AG) esant aps/min. |
140 (190) /4000 |
170 (231) /3750 |
|
Mkasimalus sukimo momentas Nm esant aps/min. |
450/2000 |
550/1750 |
|
Emisijos lygis |
Euro 4 |
Euro 5 |
|
Transmisija |
|||
Sankaba |
Sausas diskas (MPD)/ hidrotransformatorius (APD) |
Hidrotransformatorius (APD) |
|
Pavarų dėžė |
6-pavarų mechaninė |
5-pavarų automatinė |
7- pavarų automatinė |
Varantys ratai |
4WD |
4WD |
|
Dinaminės charakteristikos |
|||
Maksimalus greitis km/val. |
180 |
178 |
195 |
100 km/val. pasiekia, per s |
11,1 |
10,7 |
9,3 |
Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, Cd |
0,43 |
0,43 |
0,43 |
Kuro sąnaudos |
|||
Kuro bako talpa, l |
80 |
80 |
80 |
Kuro sąnaudos mieste l/100 km |
10,6 |
11,5 |
12,7 |
Kuro sąnaudos užmiestyje, l/100 km |
7,3 |
7,6 |
7,6 |
Mišrus ciklas |
8,5 |
9,0 |
9,5 |
CO2 emisja, g/km |
224 |
238 |
250 |
Automobilio išmatavimai |
|||
Ilgis, mm |
5296 |
||
Plotis, mm |
1848 |
||
Aukštis, mm |
1783 |
1795 |
1782 |
Ratų bazė, mm |
3200 |
||
Priekinė nuosvyra, mm |
866 |
||
Užpakalinė nuosvyra, mm |
1230 |
||
Provėža, mm |
1570 |
||
Apsisukimo spindulys, m |
13,3 |
||
Krovinių platformos išmatavimai |
|||
Ilgis (palei grindis), mm |
1511 |
||
Ilgis (palei bortą), mm |
1487 |
||
Plotis (palei grindis), mm |
1560 |
||
Plotis (pagal bortą), mm |
1496 |
||
Plotis (tarp ratų arkų), mm |
1130 |
||
Borto aukštis, mm |
457 |
||
Svoriai |
|||
Automobilio masė (min/maks.) kg |
1960/2085 |
2000/2100 |
2110/2150 |
Leidžiama pilna automobilio masė, kg |
2805 |
2805 |
3010 |
Keliamoji galia (min/miks), kg |
720/845 |
705/805 |
860/900 |
Stabdžių sistema |
|||
ABS sistema, aušinamieji priekiniai diskiniai, galiniai būgniniai |
|||
Vairo sistema |
|||
Apsisukimo spindulys, m |
13,3 |
||
Pakaba |
|||
Priekinė pakaba |
Nepriklausoma, ant dviejų A tipo svirčių su cilindrinėmis spyruoklėmis |
||
Užpakalinė pakaba |
Lingės |
||
Padangos ir ratlankiai |
|||
Diskų tipai |
Plieniniai štampuoti |
Lengvo lydinio |
Lengvo lydinio |
Diskų ir padangų dydžiai |
235/70R16, 16x7JJ |
255/65R17, 16x7JJ |
255/65R17, 17x7JJ |
Pravažumo rodikliai |
|||
Įvažiavimo kampas, laipsniais |
30 |
||
Nuvažiavimo kampas, laipsniais |
24 |
||
Rampos aukštis, laipsniais |
22 |
||
Saugaus šoninio pasvirimo kampas, laipsniais |
49,8 |
||
Įveikiamo vandens telkinio gylis, mm |
450 |
Lentelė Nissan.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"