Norint pakeisti transporto priemonės masę, turi būti priežastis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6823__Medium_

Spaudoje buvo publikuota, kad vežėjai, norėdami pakeisti parengtos eksploatuoti transporto priemonės masę, turi atlikti daug procedūrų. Inspekcija, siekdama išspręsti prieš keletą metų vežėjų keliamą problemą, kad kertant kai kurių valstybių sienas yra tikrinama, ar parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė atitinka įrašus registracijos dokumentuose, sudarė galimybę, esant neatitikimui, duomenis patikslinti, laikantis Europos Sąjungos (toliau - ES) nustatytų reikalavimų.

Lietuvoje galima registruoti tik tas transporto priemones, kurios atitinka ES nustatytus reikalavimus. Visi reikalavimai yra reglamentuoti ES direktyvomis ir reglamentais. Matmenų ir masių nustatymą reglamentuoja 1997 m. liepos 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 97/27/EB dėl tam tikrų kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų priekabų masės ir matmenų, iš dalies keičianti Direktyvą 70/156/EEB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius 19 tomas, p. 200) (toliau - direktyva 97/27/EB). Joje nurodyta, kaip tai turi būti atliekama, kad kiekvienoje valstybėje narėje būtų taikoma vienoda registruojamų arba eksploatuojamų transporto priemonių masių ir matmenų nustatymo tvarka.

Transporto priemonės gamintojas, remdamasis techninės tarnybos atliktais bandymais ir išduotais bandymo protokolais, kiekvienai pagamintai transporto priemonei išduoda atitinkamus dokumentus, kuriuose yra nurodyta parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė. Registruojant transporto priemonę, šis dydis įrašomas į transporto priemonės registracijos dokumentus ir negali be priežasties pasikeisti, išskyrus atvejus, kai eksploatuojant transporto priemonę buvo atlikti kažkokie konstrukcijos pakeitimai, pvz., sumontuotas papildomas degalų bakas ar kita įranga. Kad būtų pakeista parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė, pirmiausia turi būti nustatyta, kas pasikeitė transporto priemonėje, t. y. reikia nurodyti masės pasikeitimo priežastį. Parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė be priežasties negali vieną dieną būti vienokia, o kitą dieną - kitokia. Todėl, jeigu parengtos eksploatuoti transporto priemonės masė skiriasi nuo įrašo registracijos dokumente, turi būti atliekama techninė ekspertizė, kurios metu siekiama išsiaiškinti tokio neatitikimo priežastis, taip pat transporto priemonė yra sveriama. Svėrimas turi būti atliekamas tik akredituotoje techninėje tarnyboje. Taip užtikrinama, kad svėrimo procedūra bus atlikta laikantis direktyvos 97/27EB, reglamentuojančios masių ir matmenų nustatymą, nuostatų. Techninei tarnybai keliami aukšti reikalavimai: ji turi būti akredituota, turėti kokybės vadybos sistemą, laikytis atitinkamų standartų nuostatų, taip pat turi įrodyti kompetenciją darbo srityje. Lietuvoje tokius reikalavimus atitinka Valstybinė mašinų bandymo stotis prie Žemės ūkio ministerijos, esanti Kauno r., Domeikavoje. Jos išduoti bandymo protokolai yra pripažįstami visose ES valstybėse narėse.

Vežėjai gali pateikti ir kitų pripažintų techninių tarnybų bandymų protokolus. Techninės tarnybos svėrimas negali būti pakeistas kitur atliktu svėrimu ne dėl to, kad ten svarstyklės prastesnės, o dėl to, kad tik techninė tarnyba gali užtikrinti direktyvos 97/27EB, reglamentuojančios masių ir matmenų nustatymą, laikymąsi.

VKTI informacija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo

Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai

Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...

Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė

Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse

Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...