Papildytos realybės projekciniai ekranai vairuotojui suteikia neįkainojamą pagalbą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 1_Bangolaid_i__technologija__de_in_je__itin_dideliame_plote

Babenhauzenas (Vokietija), 2018 m. spalio mėn. Technologijų kompanija „Continental" pristatė pirmąjį spalvotą automobiliams pritaikytą papildytos realybės projekcinį ekraną, veikiantį bangolaidinių technologijų principu. Jis sukurtas drauge su „DigiLens Inc." kompanija iš Silicio slėnio (JAV), kuri specializuojasi holograminių projekcijų srityje.

Papildytos realybės projekciniai ekranai vairuotojui suteikia neįkainojamą pagalbą
Bangolaidžių technologija (dešinėje) atvaizduoja virtualius duomenis itin dideliame plote.

„Itin didelio ploto projekciniai ekranai su papildyta realybe vairuotojams suteikia optimalią informaciją, o mes pasiekėme, kad ši sistema, kurios vienas didžiausių trūkumų yra jos dydis, būtų labiau pritaikyta naudoti automobiliuose," - sako dr. Frankas Rabe, „Continental" Prietaisų ir pagalbinių vairavimo sistemų skyriaus vadovas.

Papildytos realybės projekciniai ekranai vairuotojui suteikia neįkainojamą pagalbą, kadangi pro langą matomas vaizdas papildomas virtualiais duomenimis. Pavyzdžiui, tiesiai priešais vairuotoją rodomos su realia aplinka sutampančios navigacijos sistemos kryptys, paryškinami pėstieji, dviratininkai, perspėjama apie persirikiuojančias transporto priemones. O automobiliui važiuojant savavaldžiu režimu, vairuotojas matys numatomus manevrus.

 

Bangolaidinės technologijos pakeitė veidrodžius

Iki šiol kuriant papildytos virtualios realybės projekcinius ekranus tradiciškai buvo naudojama įprastų projekcinių ekranų veidrodžių sistema. Bet automobiliuose ji sunkiai pritaikoma, kadangi duomenis reikia atvaizduoti itin dideliame plote priešais vairuotoją - jei įprasto projekcinio ekrano įrangos tūris siekia apie 3-4 litrus, tai papildytos realybės atvaizdui per visą ekraną būtų reikalinga mažiausiai 30 l tūrio įranga.

„Nuo pat kūrimo pradžios buvo aišku, kad tokio dydžio įranga automobilyje netinka, todėl ieškojome kito sprendimo," - sako dr. Pablo Richteris, „Continental" Optinių technologijų skyriaus vyriausiasis ekspertas. Taip bendradarbiaujant su Silicio slėnyje įsikūrusia „DigiLens" kompanija buvo sukurtas demonstracinis pavyzdys be veidrodžių - tam panaudoti trys sujungti bangolaidžiai, sukuriantys RGB spalvų sistemą.

„Projektoriaus šviesos spinduliai iš apačios nukreipiami per bangolaidžius, kurie ir sukuria virtualų atvaizdą, - pasakoja dr. Richteris. - Kuriant šią sistemą vienas iš daugybės iššūkių buvo tas, kad iki šiol tokie sprendimai buvo taikomi tik pilotų ir motociklininkų šalmuose, o virtualiam atvaizdui priekinio lango dydžio plote reikia visiškai kito lygio technologijos."

„Continental" papildytos realybės įranga gali projektuoti atvaizdus 2,60 m x 0,87 m plote dešimt metrų priešais vairuotoją, o pats modulis yra žymiai mažesnis nei veidrodinė sistema.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Pažangi technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Vairuotojas mato ten, kur įprastai vaizdą užstotų statramsčiai.

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...

Programišiai gali pardavinėti svetimus automobilius

Automobiliams modernėjant didėja tikimybė, kad jie bus pradėti vogti naudojant kompiuterius.

Kondicionieriai ir peršalimai – kaip to išvengti?

Kaip tinkamai elgtis, kad kondicionierius netaptų "priešas"

„Auto show millenium 2011“

Po triukšmingo ir linksmo šeštadienio kauniečiai ir miesto svečiai sekmadienį rinkosi į Laisvės alėją.

Kondicionierių reikia prižiūrėti

Mašinų salono oro atšaldymo įtaisas buvo išrastas anksčiau, nei sukurtas kondicionierius.

Alos Pugačiovos automobiliai

Vienas iš daugybės dainininkės pomėgių - tai automobilių kolekcionavimas.

Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai

Kuo važinėjo pop karalius...

„Stebuklas“ kaimyno kieme

„Ford Probe“ keičia įvaizdį…

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: