„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5631
  • IMGP5633
  • IMGP5643
  • IMGP5646
  • IMGP5654
  • IMGP5657
  • IMGP5661
  • IMGP5685
  • renault_master
  • renault_master__1_
  • renault_master__2_
  • renault_master__3_
  • renault_master__4_
  • renault_master__5_
  • renault_master__6_
  • renault_master__7_
  • renault_master__8_
  • renault_master__9_
  • renault_master__10_
  • renault_master__11_
  • renault_master__13_
  • renault_master__14_
  • renault_master__15_
  • renault_master__16_
  • renault_master__17_
  • renault_master__18_
  • renault_master__12___Large_

Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi transporto sritis. Iš pirmo žvilgsnio daugelis komercinių automobilių tarpusavyje panašūs. Tačiau tokia nuomonė laikosi tik tol, kol su jais nesusiduri iš arčiau. Pasėdėjus prie vieno, kito, trečio vairo supranti, kad jie tokie pat skirtingi, kaip ir lengvieji. Skirtingi kalbant ne tik apie išorę - kiekvienas gamintojas kabiną / saloną ir vairuotojo vietą projektuoja savaip.

Šį kartą porą dienų praleidau važinėdamas po miestą ganėtinai dideliu ir ilgu naujuoju „Renault Master". „Master" modelis ganėtinai populiarus, gaminamas ne vienerius metus ir parduodamas 45 pasaulio šalyse.

Išraiškingas, veržlumu spinduliuojantis naujo „Master" priekis akivaizdžiai rodo automobilio galią. Didžiuliai ir galingi priekiniai žibintai, naujo dizaino dailiai įkomponuotos grotelės ir platus buferis rodo, kad dizaineriai kurdami naująjį „Master" pasistengė, tad, nors automobilis ir krovininis, atrodo dailiai.

Yra tekę matyti įvairių komercinių automobilių vidų, ne visi jie džiugino patogumu. Apie „Master" to pasakyti negalima. Matyti, kad kurdami automobilį inžinieriai įvertino tai, jog vairuotojui teks jame praleisti nemažai laiko, tad pasistengė, kad pastarajam būtų kuo patogiau. Kaip ir priklauso dideliam automobiliui, salonas erdvus, tad jame patogiai įsikurs bet kokio dydžio vairuotojas. Dar vienas pliusas - kiekvienas vairuotojas galės sėdynę susireguliuoti pagal savo svorį. Reikalas tas, kad vairuotojo sėdynė turi specialius amortizatorius, kurie sugeria kelio nelygumus, tad vairuotojas jaučia tik lengvą supimą. Be to, sėdynę galima patogiai atlošti. Mieste važinėjant tai neaktualu, tačiau leidžiantis į tolimas keliones labai patogu, kai galima leisti pailsėti nugarai.

Taip pat salone gausybė visokių stalčių ir stalčiukų, gerokai palengvinančių vairuotojo darbą. Kelionės maršrutą arba važtaraštį galima patogiai pritvirtinti centrinio panelio viduryje. Po juo patogiai išdėstyti klimato kontrolės ir garso sistemos mygtukai. Tiesa, ištraukus lentynėlę važtaraščiui, pastarieji po ja pasislepia, bet garso sistemą galima valdyti tiek prie vairo esančiais mygtukais, tiek ir navigacijos nuotolinio valdymo pulteliu. Tad prieš leidžiantis į kelią reiktų kiek ilgiau patyrinėti pastarojo funkcijas, tačiau vėliau kelyje jis labai praverčia.

Durelės su daugybe stalčiukų, didelis dokumentų dėklas ant centrinio panelio, platūs skydeliai nuo saulės, virš jų - papildomos lentynėlės, lentynėlė virš apšvietimo lempučių - viskas, kad tilptų visi tolimose kelionėse ar kasdieniam darbui reikalingi daiktai. Beje, kiek netikėtai, šalia salono apšvietimo lempučių sumontuoti... durelių užrakinimo iš vidaus ir avarinio sustojimo mygtukai. Čia juos pasiekti nėra labai patogu, be to, bent jau man, teko kurį laiką paieškoti, kol pastebėjau, kad jie - palubėje.

Kabinoje sumontuotos trys sėdimos vietos. Su vairuotojo sėdyne kaip ir viskas aišku - reguliuojama ir patogi, o štai vidurinę sėdynę galima nulenkti ir turėsime stalą pietums, nešiojamajam kompiuteriui ar panašiai įrangai.

Taigi, aukštai sėdintis vairuotojas turi visas sąlygas patogiai vairuoti, juolab, kad ir matomumas iš šios vietos puikus - jį užtikrina didelis panoraminis priekinis stiklas, masyvus šoniniai veidrodėliai su papildomomis dalimis ir, bent jau bandytame modelyje, sumontuoti automobilio statymo davikliai. Pastarieji tokiam automobiliui, ypač kai prie jo vairo sėdi mažiau patyrę vairuotojai - būtini. Automobilis ilgas, didelis, aukštas, tad pačiam matyti tai, kas vyksta tiesiai už jo, jeigu užpakalinės durelės be stiklų - neįmanoma.

„Renault Master" džiugina pasirinkimo įvairove. Priklausomai nuo darbų ir krovinių pobūdžio automobilis gali turėti tiek priekinius, tiek ir užpakalinius varančius ratus, mechaninę arba automatinę pavarų dėžę. Tik ant važiuoklės gali būti montuojama vienguba arba dviguba kabina.

Bandytas modelis turėjo priekinius varančius ratus, 2,3 l dyzelinį 107 kW (145 AG) variklį ir mechaninę pavarų dėže. Kada perjungti pavarą maloniai primindavo kompiuteris. Automobilis didelis, bet ganėtinai dinamiškas ir manevringas. Žinoma, apsisukti reikia daugiau vietos negu, tarkim, „Nissan NV200", tačiau valdyti gatvėse ir manevruoti lenkiant kitus eismo dalyvius taip pat paprasta kaip ir lengvuoju. Tereikia atsiminti, kad esi kiek aukštesnis ir turi ilgesnę uodegą. 2,3 l 145 AG variklis užtikrina neblogą automobilio dinamiką. Vidutinės kuro sąnaudos tris dienas pasimalus po sostinę neviršijo 10 l - irgi neblogas rezultatas, turint omenyje automobilio matmenis.

Krovinius į didžiulį „Master" krovinių skyrių galima krauti tiek pro šonines, tiek pro dvivėres galines dureles. Pastarosios atsiveria į šonus, tad patogu privažiuoti prie rampos.

Automobilis ne tik patogus, bet ir saugus. Be įprasto ABS, turi kurso stabilumo palaikymo sistemą ESC ir pasižymi trumpiausiu klasėje stabdymo keliu. Ankstesnis „Renautl Master" modelis nebuvo prastas, tačiau naujasis automobilis - dar geresnis. Jis saugus, patogus, talpus, užtektinai dinamiškas ir manevringas. Jeigu jums reikia didelio komercinio automobilio, tai - vienas geresnių variantų.

Techninės „Renautl Master" charakteristikos

L1 H1

L2 H2

L2 H3

L3 H2

L3 H3

L3 H2

L3 H3

Variklis, l

2,3

Pavarų dėžė

МКП6

Varantys ratai

FWD

FWD

FWD

FWD

FWD

RWD

RWD

Variklis

Darbinis tūris, cm3

2298

Cilindrų/vožtuvų skaičius

4/16

Maksimali galia, esant sūkiams per. min.

74 (101) / 3500

92 (125) / 3500

Maksimalus sukimo momentas Nm, esant sūkiams

285 / 1500

Įpurškimo tipas

Common Rail

Kuro tipas

Dyzelinas

Vairo sistema

Posūkio spindulys pagal išorinio rato ašį / labiausiai nuo bamperio nutolusį tašką, m

12 / 12,5

13,6 / 14,1

15,7 / 16,2

13,6 / 14,1

Kuro sąnaudos

Mieste l/100 km

9,3-9,5

9,5-9,8

9,5-9,6

9,8

10-10,1

10,1

Užmiestyje, l/100 km

7-7,1

7,1-7,4

7,1-7,3

7,4

8,9-9

9

Mišrus ciklas

7,8-8

8-8,3

8-8,1

8,3

9,3-9,4

9,3-9,4

CO2 g/km

207-211

211-219

211-215

219

263-268

268

Kuro bakas, l

100

Kitos charakteristikos

Automobilio svoris, kg

1922

1965-2002

2006-2043

2045

2085

2321-2363

2395

Leidžiamas svoris, be priekabos, kg

3500

3500

3500

3500

3500

3500

3500

Maksimalus leidžiamas velkamos priekabos su stabdžiais svoris, kg

2500

3000

Maksimalus leidžiamas velkamos priekabos be stabdžių sistemos svoris, kg

750

Bagažinės skyriaus tūris, l

7800

10300

11700

12500

14100

11800

13500

Matmenys, mm

Ratų bazė

3182

3682

4332

3682

Ilgis

5048

5548

6198

Priekinė/ užpakalinė nuosvyra

842/1024

842/1674

Priekinių/ užpakalinių ratų prošvaisa

1730/1750

Plotis be / su išoriniais veidrodėliais

2070/2470

Aukštis

2294

2486

2736

2475

2731

2533

2797

Krovinių skyriaus slenksčio aukštis

550

548

547

543

542

706

704

Prošvaisa su kroviniu

186

178

178

172

169

181

181

Maksimalus vidinis aukštis nuo grindų iki lubų apdailos

1700

1894

2144

1894

2144

1798

2048

Užpakalinių durelių ertmės plotis 169 mm aukštyje

1580

Vidinis plotis tarp ratų arkų

1380

1080

Bagažinės skyriaus plotas

1765

Šoninių stumdomų durelių ertmės plotis

1050

1270

Užpakalinių durelių ertmės aukštis

1627

1820

1724

Vidinio skyriaus ilgis palei grindis

2583

3083

3733

Šoninių stumdomų durelių ertmės aukštis

1581

1780

1684

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: