Kelių eismo taisyklėse rašoma:
7. Važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojai ir keleiviai privalo būti užsisegę saugos diržus, o važiuodami motociklu, keturračiu motociklu, lengvuoju keturračiu (ATV) motociklu ar mopedu, – užsidėję ir užsisegę motociklininko šalmus – tai yra viena iš svarbiausių keleivių pareigų užtikrinant saugų keleivių eismą.
Atrodytų, viskas aišku – galva turi būti saugoma, bet ne vienam teko matyti važiuojant baikerių koloną, kurioje dažnas baikeris mūvi vis kitokį šalmą. Kodėl šalmai skirtingi? Jie naudojami tik „pasipuošti“, o gal kitokiais tikslais? Į šiuos klausimus autoreviu.lt skaitytojams atsako Andrėzas iš „Kauno vilkų“.
Sąlyginai pirmai grupei būtų galima priskirti atvirojo tipo šalmus, vadinamuosius bliūdelius. Su jais važiuoti maloniausia, nes jie visiškai neriboja pojūčių laisvės. Baikeris jaučia vėją, kvapus, kelio dulkes ir žymiai geriau girdi važiuojančius šalia. Deja, jie patys nesaugiausi. Jie atitinka KET reikalavimą segėti šalmą, tačiau avarijos atveju galvos nesaugo. Ją galbūt apsaugos tik labai geros kokybės ir brangiai kainuojantis bliūdeliai. Dažniausia dėvimi dėl stiliaus ar norint išsiskirti iš bendros šalmų daugybės. Jie, siekiant nepažeisti KET, puikiai tinka ramiai kelionei šiltą vakarą, o tolimai kelionei ar važiavimui kolonoje verčiau rinktis kitokio tipo šalmą.
Antrai grupei priskiriami vadinamieji uždaro tipo skafandrai. Šie šalmai visiškai uždengia veidą. Juos dar galima suskirstyti į dvi grupes: skafandrai, kurių pakeliamas tik stiklas, ir skafandrai, kurių pakeliamas ir stiklas, ir visa priekinė dalis. Šios grupės skafandrai patys saugiausi, tačiau nejausite nei vėjo, nei dulkių, blogiau girdėsite važiuojančius greta. Nenuostabu, kad trumpose kelionėse baikeriai jų nemėgsta, nes tokį šalmą užsidėti ir užsisegti kartais trunka ilgiau negu pati kelionė.
Paprastesnius skafandrus, kurių pakeliamas tik stiklas (manoma, kad jie tvirtesni), dažniau renkasi britvų vairuotojai, o skafandrus su pakeliama visa priekine dalimi renkasi ir britvininkai, ir čioperių vairuotojai. Jie sunkesni ir brangesni už paprastus, geriausiai apsaugo galvą. Priekinę šalmo dalį galima pasikelti: uždaras skafandras tampa atviro tipo šalmu, netrukdančiu mėgautis visais važiavimo malonumais – vėju, dulkėmis, kvapais.
Trečiam tipui galima priskirti pusiau atviro tipo šalmus, nes, juos dėvint, smakras lieka neuždengtas. Jie atrodo stilingai ir yra tarsi tarpinis variantas tarp bliūdelių ir uždarų skafandrų. Jie saugesni už bliūdelius, nes dengia ir užpakalinę galvos dalį. Įdomu tai, kad juos dažniausia renkasi vyresnio amžiaus baikeriai ir merginos.
Pasak Andrėzo, visų tipų šalmų pasirinkimas labai platus. Kainos svyruoja nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų. Kainą lemia medžiagos, kokybė, konstrukcijos tvirtumas ir priedai (radijo ryšys, mp3 grotuvas, dvigubas stiklas, puošyba). Tarkim, plastikiniai pigesni už šalmus, pagamintus iš anglies pluošto, kurie gerokai tvirtesni. Pigiausias patikimas šalmas, avarijos atveju tikrai apsaugosiantis baikerį, kainuoja apie 500 Lt. Šiaip jau renkantis pinigų reiktų negailėti, nes su šalmu teks praleisti nemažai laiko. Tikrai bus geriau, jei šalmas ne tik saugos, bet ir bus patogus ilgoje kelionėje.
Taigi, kiekvienas renkasi šalmą pagal savo kišenę ir poreikius. Kalbant apie saugumą – visi baikeriai sutiks, kad saugiausi visų tipų skafandrai.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.<-->
7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo
Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai
Kaip išsirinkti dviratį internetu?
Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.
Kaip išsirinkti dviratį?
Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys
Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti
Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos
Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas
Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių
Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose
Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...
Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda
Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...
Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą
Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...
„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas
Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.
Naujienos ALT 2013 parodoje
Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)