Saugaus eismo dieną – efektyvesnės eismo saugumo politikos reikalavimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • du_darbai
  • piesiniai_
  • veltasl_
  • konferencija
  • brunza
  • saab
  • prancuzas
  • staras
  • sistemos
  • its
  • svietimas_Small_
  • gustafsonas_
  • svedai_
  • norvegas
  • serija

Balandžio 6 d. LR Seime vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Saugumas keliuose" Švedijos, Prancūzijos ir Norvegijos ir Lietuvos specialistai pristatė savo šalių patirtį diegiant centralizuotas eismo valdymo bei intelektualiąsias miesto transporto valdymo sistemas.

„Kiekvienas litas, investuotas į inžinerines kelių saugos priemones, duoda puikią grąžą - išgelbėtas gyvybes", - konferencijos pradžioje sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Per 19 atkurtos Lietuvos nepriklausomybės metų dėl autoįvykių Lietuva keliuose neteko daugiau kaip 14,5 tūkstančio eismo dalyvių. „Buvo laikotarpis, kai keliuose per metus eismo įvykiuose netekdavome daugiau kaip 1000 eismo dalyvių. Situacija iš esmės pasikeitė tik sugriežtinus atsakomybę už kelių eismo pažeidimus, pradėjus intensyvią švietėjišką veiklą", - sakė A.Štaras.

Pasak jo, nors dabar ekonominis sunkmetis, tačiau stengiamasi nemažinti dėmesio ir lėšų saugaus eismo užtikrinimo priemonėms diegti. „Tam, kad būtų diegiamos pačios efektyviausios saugaus eismo gerinimo priemonės, planuojame iki metų pabaigos parengti naują valstybinę saugaus eismo programą 2010-2015 m. laikotarpiui. Joje bus numatytos tik ekonomiškai pagrįstos ir efektyvios priemonės. Šioje programoje bus numatyti visų institucijų aiškūs veiksmai ir įsipareigojimai", - teigė Arūnas Štaras.

Daugelyje Europos valstybių egzistuoja tokios institucijos, kurios koordinuoja, prižiūri ir yra atsakingos už bendrą šalies politiką eismo saugumo srityje, tuo tarpu Lietuvoje, kaip pajuokavo konferenciją moderavęs Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza, ,,dešimt auklių, o vaikas - be galvos", nes atsakomybę dalijasi ir Susisiekimo ministerijos, ir Vidaus reikalų ministerijos padaliniai bei įstaigos. S. Brundza, taip pat einantis ir Ministro Pirmininko visuomeninio patarėjo pareigas, atkreipė dėmesį, kad toks pasiūlymas garsiai išsakomas jau nebe pirmą kartą. Deja, pakankamai dėmesio ir pritarimo iš ankstesnės valdžios nebuvo sulaukta.
Konferencijoje ,,Saugumas keliuose" didelio susidomėjimo sulaukė ir Prancūzijos ambasados Ekonominės misijos vadovo Georges Regnier pranešimas, kuriame, be kita ko, daug dėmesio buvo skirta Prancūzijoje jau važinėjantiems bendrovės ,,Translohr" sukurtiems naujosios kartos tramvajams, kurie, anot pranešėjo, galėtų puikiai ir efektyviai funkcionuoti ir Lietuvos didmiesčiuose.

Pasak Švedijos eksperto Larso Salino, Švedijoje eismo įvykiuose kasmet nukentėdavo 500 ir daugiau žmonių. Jų gydymo ir priežiūros išlaidos sudarė apie 2 mlrd. eurų. Iš esmės pagerinti situaciją pavyko tik įdiegus intelektinę eismo įvykių registravimo sistemą, kurioje kaupiami policijos, sveikatos priežiūros, draudimo išlaidų duomenys.

Ateityje planuojama diegti intelektines sistemas, kurios užkirs eismo įvykius, nes informacija apie oro sąlygas, kelių dangą ir transporto spūstis bus perduodama tiesiai į automobilių kompiuterius, kurie padės vairuotojui pasirinkti saugesnį greitį bei trumpesnį kelią.
Konferencijoje dalyvavo savivaldybių, mokslo įstaigų ir transporto infrastruktūros įmonių bei organizacijų atstovai. Buvo pasikeista nuomonėmis apie kelių apmokestinimą ir susipažinta su kitų šalių patirtimi diegiant modernias viešojo transporto ir bendrojo eismo saugumo sistemas.

Renginio metu pristatyti geriausi Nacionalinio vaikų plakatų konkurso saugaus eismo tema darbai. Trijų geriausių darbų autoriai apdovanoti prizais, o patys darbai perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos su siūlymu panaudoti juos informacinėse - švietėjiškose kampanijose. Vaikų piešti plakatai eksponuojami LR Seimo III rūmuose.

Susirinkę konferencijos ,,Saugumas keliuose" dalyviai ne tik pasidalino siūlymais ir patirtimi eismo saugumo ir infrastruktūros klausimais, bet ir priėmė sprendimą visų dalyvių vardu kreiptis į Ministrą Pirmininką su siūlymu atsakomybę už saugaus eismo politikos įgyvendinimą šalyje pavesti vienai institucijai.

Daugiau informacijos apie konferenciją:
Projekto vadovė Agnė Juravičienė, tel.861238606, el.p. agne@vipinfo.lt

R. Sklepovič
Ryšių su visuomene skyriaus vedėja, tel. 2393866

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Gyvybes gelbsti tik segimi atšvaitai

Į Vilnių sugrįžo baltas autobusiukas, paženklintas ryškiu...

Ne spontaniškai pasirenkamų prekių reklamos privalumai internete

Automobilis, jį aptarnaujančios įmonės, detalės beveik niekada nesirenkamos spontaniškai. Kada ir kaip paveikti prekės pasirinkimą...

Taksi smaugia kainų karas

Drastiškai savo paslaugas atpiginę vežėjai neslepia, kad vos suduria galą su galu ir ieško naujų būdų, kaip išgyventi.

„Tuning World Bodensee 2009“.

Skaitytojo reportažas iš Vokietijoje vykusios parodos

Mėgstamiausi Maiklo Džeksono automobiliai

Kuo važinėjo pop karalius...

„Stebuklas“ kaimyno kieme

„Ford Probe“ keičia įvaizdį…

Paroda „ALT 2009“

Fotoreportažas

Saugaus eismo dieną – efektyvesnės eismo saugumo politikos reikalavimas

Balandžio 6 d. LR Seime vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Saugumas keliuose" Švedijos, Prancūzijos ir Norvegijos ir Lietuvos specialistai pristatė...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: