Stabdžių trinkelių keitimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bugnas
  • bugninis
  • diskas
  • diskinis
  • irankiai
  • isardytas
  • skystyis
  • spyruokle
  • trinkele
  • ratas
  • trinkele

Stabdžiai yra labai svarbi automobilio sistema, kuria reikia rūpintis ir prižiūrėti. Jie būna diskiniai arba būgniniai. Stabdžių sistemai priklauso ir stovėjimo stabdis, tačiau, jei suges jūsų automobilio užpakaliniai stabdžiai, stovėjimo stabdis savo funkcijos gali ir nebevykdyti.
Jeigu stabdžių sistema bus prižiūrima, rimto remonto ilgai neteks daryti, tačiau stabdžių trinkeles vis tiek reiks keisti kas 15 000-30 000 km (priklausomai nuo gamintojo ir važinėjimo stiliaus), o diskus arba būgnus (priklausomai nuo tipo) maždaug kas 50 000-60 000 km.

ratas

(Automobilio ratas)

Tiesa, šie skaičiai yra tik apytikriai ir visiems automobiliams aklai taikyti jų negalima. Pasitaikė atvejų, kai stabdžių trinkeles tekdavo keisti kas 2 000 km. Taip gali atsitikti, jei stabdžių bus negailima arba jie bus sumontuoti netaisyklingai, arba keičiant trinkeles palikti seni, susidėvėję stabdžių diskai ir pan. Siekiant išvengti tokių nemalonumų, jeigu patiems neteko keisti stabdžių trinkelių, verčiau nerizikuokite ir patikėkite, bent pirmam kartui, šį darbą išmanančiam žmogui.

irankiai

(Įrankiai)

Taigi, jeigu jūsų automobilis pradeda stabdyti netolygiai, skiriasi atskirų ratų stabdymas, nuteka stabdžių skystis, stabdžių pamina per daug „minkšta" arba stabdant automobilio stabdžiai garsiai cypia, tai aiškus ženklas, kad stabdžių sistemai reikia dėmesio.

isardytas

(Išardytas būgninis stabdis)

Jeigu tereiks pakeisti susidėvėjusias stabdžių trinkeles, darbas truks neilgai (rekomenduojame važiuoti į servisą, jei reikia rimtesnio remonto - keisti cilindriukus ar stabdžių apkabas).

Patyręs meistras trinkeles keisdamas sugaištų apie porą valandų. Procesas ilgiau gali užtrukti, jei bus užrūdiję ratus ar stabdžių trinkeles prilaikantys varžtai.

(Diskinio stabdžio trinkelė)

Kalbinti meistrai prasitarė, kad iš naudotų automobilių mažiausiai rūdija japoniški, o su amerikietiškais ir vokiškais tenka pavargti, tad prieš pradedant darbus reikia pasirūpinti ne tik naujomis trinkelėmis, stabdžių skysčiu, raktais ir atsuktuvais, bet ir plaktuku, rūdis tirpdančiais ir varžtų atsukimą palengvinančiais skysčiais (tarkim WD 40) ir net elektriniu grąžtu.

skystis

(Raktai ir atsukimą palengvinantis skystis)

Kai stabdžiai diskiniai, nuėmus ratą bus galima apžiūrėti ne tik stabdžių diską, trinkeles, bet ir žarneles, darbinius stabdžių cilindrus, stiprintuvus, diskinių stabdžių apkabas (suportus) ir pan.

diskinis

(Diskinis stabdis)

Jeigu viskas švaru, nėra pratekėjimo žymių, diskas smarkiai nenutrintas ir aišku, kad tereikia keisti trinkeles, nuimama diskinių stabdžių apkaba, išimamos senos, susidėvėjusios trinkelės, įdedamos naujos, stabdžių apkaba grąžinama į savo vietą, uždedamas ratas.

diskas

(Diskinio stabdžio diskas)

Beje, meistrai pataria nušlifuoti naujų trinkelių briaunas prieš montuojant, kitaip, kol prisitrins, stabdžiais stabdys būtent trinkelių briaunomis. Taip ne tik suprastės automobilio stabdymas, bet greičiau dėvėsis stabdžių diskas.

Sunkiau keičiant būgninių stabdžių trinkeles. Nuėmus ratą dar reikia nuimti stabdžių būgną, o tam reikia atlaisvinti būgno viduje esančią spyruoklę.spyruokle

(Būgną prilaikanti spyruoklė)

Gerai, jei būgne specialiai yra palikta anga, nes meistrai prisimena atvejų, kai būgnai būdavo aklini ir tokią angą tekdavo išgręžti. Bandyti nuimti būgną neatleidus spyruoklės nepatartina, nes rimtesnis stabdžių sistemos remontas garantuotas.

bugnas

(Būgno vidinė pusė)

Atleidus viduje esančią spyruoklę, atsipalaiduoja stabdžių trinkelės, ir būgnas bus laisvai nuimamas. Galima apžiūrėti ir įvertinti būgno vidų, apžiūrėti stabdžių cilindriuką. Jeigu nėra pratekėjimo žymių, stovėjimo stabdžio lynelis nenutrūkęs ir savo vietoje, o būgno paviršius dar ne itin nusidėvėjęs (esmė - būgno vidinis paviršius, prasta išorės išvaizda nieko neparodo), tereikia išimti senas trinkeles, į jų vietą atsargiai, nepažeidžiant stabdžių cilindriuko tarpinių, įstatyti naujas trinkeles, uždėti stabdžių būgną ir vėl užkabinti trinkeles prilaikančią spyruoklę. Tada prisukti ratą ir viskas.

bugninis

(Sumontuotas būgninis stabdis)

Tiesa, nenustebkite, jei pasikeitus stabdžius kurį laiką, kol trinkelės (tiek diskinių, tiek būgninių stabdžių) prisitrins, automobilis stabdys prasčiau arba stabdžiai veiks garsiau. Taisyklingai sumontavus stabdžius, po poros dienų šie nepatogumai turėtų dingti. Visgi, jei stabdžiai netinkamai veiks ilgesnį laiką, tai bus ženklas, kad stabdžiai sumontuoti blogai. Vėl teks pradėti viską iš naujo, tad pagalvokite, kas labiau apsimoka: keisti stabdžius patiems ar patikėti šį darbą meistrams.
Saugaus kelio.

Nuotraukos ir tekstas V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Stabdžių patikrinimas stende

Kiekvienas vairuotojas žino, kad geri stabdžiai būtini ne tik einant techninę apžiūrą, bet ir kasdien eksploatuojant automobilį.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: