Techninės pagalbos kelyje dažniausiai prireikia dėl elektros sistemos gedimų
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1636__Small_

„Lietuvos draudimo" Žalų centras per tris šių metų žiemos mėnesius sulaukė beveik 2 tūkstančių skambučių iš vairuotojų, kuriems kelyje prireikė pagalbos. Dažniausia gedimo kelyje priežastis - elektros sistemos gedimai, o jų priežastimi galėjo tapti ir važinėjimas netvarkingais automobiliais, ir laiku neskiriamas dėmesys profilaktinei automobilio patikrai.

„Pamačius vidury gatvės ar užmiesčio šalikelėje stovintį automobilį su avariniu ženklu, pirma mintis būna, kad pažeistas ratas, nuleido padangą arba automobilis pateko į autoįvykį. Tačiau, pagal techninės pagalbos kreipinius pastebime, kad beveik pusė - apie 45 proc. vairuotojų šią žiemą automobilį buvo priversti sustabdyti dėl elektros sistemos gedimų. Elektros sistemos gedimai tris praėjusius mėnesius lenkė net tokius dažnus iškvietimo atvejus, kaip eismo įvykis, kurių buvo apie 13 proc. ar padangos nuleidimas - 7 proc.", - sako Artūras Juodeikis, Žalų departamento vadovas.

Pasak jo, techninės pagalbos ekipažo vairuotojams dažnai prireikia ir dėl variklio ar variklio bloko gedimų, o žiemą ypač išauga besikreipiančiųjų dėl pagalbos užvedant variklį, kuris dėl šalčio nebeužsiveda arba atrakinant užšalusias spyneles.

Ekspertų teigimu, elektros sistemos gedimai dažnai tik atrodo netikėti - dažniausiai elektros sistema apie sutrikimus „praneša" ir anksčiau, tačiau vairuotojai linkę nekreipti į tai dėmesio. Elektros sistemos gedimo pavyzdžiai - automobilio skydelyje užsidega apie gedimą įspėjanti lemputė, o po kurio laiko išsijungia, arba automobilis sunkiai užsikuria, tačiau vėliau šis sutrikimas dingsta.

„Pastebėjus tokius sutrikimus reiktų vežti automobilį į autoservisą ir diagnozuoti gedimus. Netvarkomi elektronikos gedimai daro neigiamą įtaką kitoms automobilio dalims - starterio, generatoriaus, degimo bei įpurškimo sistemoms, kol priverčia netikėtai nutraukti kelionę", - pataria A. Juodeikis.

Viena iš automobilio elektros sistemos gedimo priežasčių - nepakankama automobilio priežiūra. Ją dažnai nulemia ir nežinojimas, ką reikėtų daryti. Daugelio vairuotojų automobiliai ištisus metus stovi lauke, todėl juose kaupiasi drėgmė - juk didžiąją metų dalį lietaus vanduo, o žiemą - kelio druskos, skatina oksiduotis elektros laidus, jie ima kietėti, trūkinėti. Retas kuris vairuotojas nuo to saugosi.

Tai, kad dažnai genda Lietuvos keliais važinėjančių automobilių elektros sistema, nulemia ir ekonominės priežastys. Į mūsų šalį pardavimui atkeliauja 10-15 metų senumo automobiliai. Būtent toks yra jų elektros sistemos mazgų tarnavimo terminas, todėl nusipirkus naudotą automobilį pasenusius elektros sistemos elementus reiktų pakeisti.

„Lietuvos draudimo" duomenimis, žiemos mėnesiais techninės pagalbos iškvietimų padaugėja 30-40 proc. palyginti su vasaros sezonu. Šią žiemą iškvietimų skaičius daugiau nei dvigubai šoktelėjo gruodį. Dažniausiai pagalbos reikėjo populiarių, Vokietijoje gaminamų „Audi", „Volkswagen" bei „Ford" automobilių vairuotojams - jų iškvietimai sudarė apie 40 proc. Iš dalies tai susiję su šių vokiškų markių automobilių populiarumu. Iš kitų markių mašinų dažniau priverstinai kelyje sustojo „Renault", „Opel", „Peugeot", „BMW".

Techninę pagalbą kelyje „Lietuvos draudimas" teikia visiems kasko draudimu apsidraudusiems klientams, o pernai pasiūlė ją už 19 litų metams įsigyti ir savo privalomojo civilinės atsakomybės draudimo klientams. Draudikų skaičiavimu, tokia paslauga vartotojams patraukli ir reikalinga - ją pasirenka vis daugiau gyventojų, kurie nori užtikrintai jaustis kelionės metu: automobiliui sugedus, į įvykio vietą atvyksta meistras, o prireikus automobilis nutempiamas iki artimiausio autoserviso ar kitos kliento nurodytos vietos.

„Tam, kad pavasario sezonas atneštų kuo mažiau nemalonių staigmenų kelyje, visiems vairuotojams derėtų periodiškai pasirūpinti savo automobiliais. Po ekstremalių žiemos sąlygų automobilis, kaip ir žmogaus organizmas‚ yra „pavargęs". Pavasarį neužtenka vien pakeisti padangų. Rekomenduojame patikrinti pakabą, kuriai žiemą kenkė apledėjimas, duobės. Taip pat svarbu patikrinti amortizatorius, vairo mechanizmą, stabdžių trinkeles, pakeisti oro, kuro filtrus. Žinoma, svarbu patikrinti ir automobilio elektros sistemą - galbūt jau laikas keisti pasenusius jos elementus",- komentuoja A. Juodeikis.

Specialistai sutaria, kad iš anksto surasti gendančią automobilio detalę ir pakeisti ją nauja yra ekonomiškai naudinga, nes nutraukiama gedimo grandinė - nekenkiama kitoms automobilio dalims ir patiriamos mažesnės remonto išlaidos.

Svarbiausia - profilaktinė automobilio apžiūra padeda išvengti netikėtų gedimų pačiose neparankiausiose vietose - gatvės kamštyje, užmiestyje ar toli nuo autoserviso.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: