Trumpa BMW istorija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2450__640x480_

BMW 6

BMW - Bayerisch Motoren Werke AG, vokiečių automobilių gamintojas, kurio specializacija - lengvieji ir sportiniai automobiliai, visureigiai ir motociklai. Centrinė būstinė įsikūrusi Miunchene.
1913 m. šalia Miuncheno Karlas Rapas ir Gustavas Oto įkūrė dvi aviacines bendroves. Prasidėjęs pirmas Pasaulinis karas tapo puikiu pajamų šaltiniu, nes reikėjo daug lėktuvų motorų. Karlas ir Gustavas, suprasdami, kad kartu nuveisk daugiau, 1917 m. susijungia ir taip gimsta „Bavarijos variklių gamykla" - BMW.

Pasibaigus karui BMW vos nebankrutavo, nes pagal Versalio susitarimą vokiečiai negalėjo gaminti motorų lėktuvas - tuo metu vienintelės BMW produkcijos. Visgi įkūrėjai rado išeitį. BMW pradėjo gaminti iš pradžių motociklų variklius, o vėliau ir pačius motociklus.

1923 m. nuo gamyklos konvejerio nuriedėjo pirmasis motociklas - R32. Tais pačiais metais vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje motociklas užsitikrino greito ir patikimo reputaciją. Tai patvirtino keletas absoliučių greičio rekordų trečiajame dešimtmetyje vykusiose motociklų varžybose.

Kurdami motociklus, BMW baigė tobulinti ir variklį „Motor-4", kuris buvo baigiamas rinkti kitose Europos šalyse. 1919 m. Francas Dimeris, kurio lėktuvas turėjo būtent šį motorą, pakilo į 9 760 m. aukštį. Tai buvo naujas stimulas Karlui ir Gustavui. Situacija dar labiau pagerėjo, kai buvo pasirašyta slapta sutartis su Tarybų Rusiją dėl lėktuvų motorų tiekimo. Daugumas tarpukario tarybinių skrydžių rekordų buvo pasiekta naudojant būtent BMW variklius.

1928 m. BMW įsigijo gamyklas Aizenache ir kartu su jomis - licenciją lengvųjų automobilių „Dixi" gamybai. Automobilio gamyba prasidėjo 1929 m. „Dixi" - pirmasis BMW automobilis. Europai vis dar bandant atsigauti po karo, mažalitriai automobiliai sparčiai išpopuliarėja. Artėjant Antrajam pasauliniam karui BMW - vienas sparčiausiai besivystančių Europos automobilių gamintojų.
1933 m. pirkėjams pasiūlytas modelis „303" - pirmasis BMW automobilis su 6 cilindrų varikliu. Būtent šis automobilis pirmasis gavo tipiškas ir daugeliui taip gerai pažįstamas radiatoriaus groteles.

1936 m. BMW pagaminta „328" - vieną garsiausių ir sėkmingiausių sportinių modelių. Su šiuo modeliu BMW taip išgarsėjo, kad dar ilgą laiką modeliai su BMW logotipu buvo vertinami kaip aukštos kokybės, patikimumo ir grožio etalonai. Kaip tik tada susiformavo BMW pozicija, kurios įmonė laikosi iki šiol - automobilis visų pirma skirtas vairuotojui.
1938 m. BMW įsigijo licenciją varikliams „Pratt - Whitney". Tais pačiais metais buvo sukurtas greičiausias tarpukario motociklas , turėjęs 60 AG variklį ir pasiekęs 210 km/val. greitį.
Prasidėjus karui automobilių gamyba pristabdoma ir visos pajėgos metamos karinės pramonės užsakymų tenkinimui.

1944 m. BMW pirmieji pasaulyje pradeda gaminti rekaktyvinius variklius BMW 109-003. Vykdomi raketinių variklių bandymai. Karo pabaiga gamintojui katastrofiška: išardytos keturios gamyklos, atsidūrusios TSRS įtakoje, gamyklą Miunchene išardo anglai. Dėl to, kad karo metu gamino lėktuvų motorus, BMW trejiems metams uždraudžiama užsiimti bet kokia gamyba.
Negalėdami tvarkytis gamyklose, Karlas ir Gustavas pradeda viską nuo pradžių ir sukuria 1 cilindro motociklo variklį R24.

1951 m. pasirodo pirmas pokario automobilis „501", tačiau finansinės sėkmės jis neatneša.
1955 m. prasideda modelių R50 ir R51 gamyba, pasirodo modelis „Iseta" - keistas motociklo ir automobilio hibridas. Šis modelis buvo paklausus, tad BMW surizikavo rinkai pasiūlyti didelius limuzinus. Pokario Europoje jų niekam nereikėjo, tad BMW vos netapo koncerno „Mercedes Benz" dalimi. Įkūrėjams vėl viską teko pradėti nuo pradžios.

1956 m. vokiečius išgelbsti jų tautietis Albrechtas Grafas Gertcas, gyvenantis JAV. Jis sukuria sensaciją tapusį modelį „507". Iki 1959 m. buvo pagaminti 252 tokie automobiliai. Šiandien jie - vienas geidžiamiausių kolekcionierių „medžioklės" objektų.
1959 m. pasirodęs modelis „BMW 700" leido įmonei išlipti iš krizės ir pradėti naują BMW erą. 1962 m. pasirodęs modelis „1 500" buvo taip perkamas, kad gamyklos pajėgumai neįstengė patenkinti klientų poreikio.

1966 m. pasirodė pirmasis dviejų durų modelis „1600-2".

1970 m. - žymiųjų BMW serijų - 3, 5, 6 ir 7 - pradžia. Be to, pasirodžius šiems modeliams koncernas įsitvirtino ne tik sportinių, tačiau ir prabangių automobilių segmente.

1994 m. koncernas įsigyja Didžiosios Britanijos automobilių gamintoją „Rover Group".

Šiuo metu BMW, kadaise prasidėjęs nuo mažo aviacinių motorų gamintojo, gamina automobilius penkiose gamyklose Vokietijoje ir dar 22-ose antrinėse įmonėse. Gamyklos išmėtytos po visą pasaulį. Tai - viena iš paskutinių automobilių gamybos įmonių, nenaudojančių robotų. Prie konvejerių dirba tik žmonės. Tik nuo konvejerio nuvažiuojančius automobilius patikrina kompiuteris.

Gaminami modeliai Tipas Gamybos metai Straipsnis
BMW 1 serija Prestižinis mažas automobilis 2004-dabar BMW 1 Series
BMW 3 serija Prestižinis vidutinis automobilis 1990-dabar BMW 3 Series - ir tuo viskas pasakyta...
BMW 5 serija Prestižinis didelis automobilis 1988-dabar Penktosios serijos BMW - pirkti ar ne?
BMW 5 Gran Turismo Prestižinis didelis automobilis 2009-dabar
BMW 7 serija Reprezentacinis automobilis 1994-dabar BMW 7 Series
BMW 1 Coupe / Convertible Prestižinis kupė 2004-dabar
BMW 3 Coupe / Convertible Prestižinis kupė 1994-dabar
BMW 6 serija Prestižinis automobilis 2007-dabar Pasauliui pristatytas naujasis BMW 6 serijos kabrioletas
BMW M3 Prestižinis rodsteris 1986-dabar
BMW M6 Prestižinis rodsteris 2005-dabar BMW M6
BMW Z4 Prestižinis rodsteris 2002-dabar BMW Z4
BMW X1 Prestižinis vidutinis visureigis 2003-dabar
BMW X3 Prestižinis vidutinis visureigis 2007-dabar BMW X3
BMW X5 Prestižinis didelis visureigis 1999-dabar Ar laikas pirkt BMW X5?
BMW X6 Prestižinis didelis visureigis 2007-dabar

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...