„Volkswagen“ istorija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • DSC09027

„Volkswagen AG" - vokiečių automobilių gamintojas. Gamina lengvuosius automobilius, sunkvežimius, mikro autobusus. Pagrindinė būstinė įsikūrusi Volfsburge.

1934 m. Ferdinandas Porše, žinomas vokiečių konstruktorius, gavo Vokietijos nacional-socialistų partijos užsakymą sukurti modernų lengvąjį automobilį.
1935 m. buvo sukurtas pirmas toks automobilis. Jis buvo pavadintas „folksvagen" - liaudies automobilis. Po poros metų, 1937 m., buvo pradėta „VW30" serijinė gamyba, o 1938 m. automobilis įgavo daugeliui kartų puikiai pažįstama išvaizdą. „VW" iškart teigiamai įvertino konstruktoriai, inžinieriai ir vairuotojai. 1938 m. viename iš straipsnių „New York Times" pavadino jį „vabalu" ir ši pravardė tapo automobilio vizitine kortele.

Liaudies automobilio gamybai Volfsburge 1938 m. buvo pradėta didžiausios Europoje „Volswagen" gamyklos statyba. Deja, prasidėjęs karas pakoregavo gamybos planus ir tebuvo pagaminta tik tuzinas „vabalų". Per karą apie naujų automobilių gamybą nebuvo nė kalbos.

Pasibaigus karui gamykla pateko į britų kontroliuojamą zoną. 1945 m. rudenį Didžiosios Britanijos vyriausybė pateikė gamyklai 20 000 automobilių užsakymą. Deja, serijinė automobilių gamyba prasidėjo tik maždaug po dešimties metų. Nepaisant to, „VW‘ buvo pristatyas 1974 m. vykusioje Hanoverio mugėje ir sulaukė didelio visuomenės susidomėjimo. Gamykla saulukė pirmo užsakymo iš Olandijos. Pastaroji šalis nusprendė įsigyti 6 000 automobilių. 1948 m. „VW" savo automobilius pradėjo tiekti Šveicarijos, Belgijos, Švedijos ir kitų šalių rinkoms.

1948 m. pasikeitė bendrovės vadovybė - direktoriumi tapo Henrikas Nordhofas, naujos kartos vokiečių technokratų atstovas. Naująją vadovybę sudarė diplomuoti inžinieriai, turintys didelę darbo patirtį ir mokantys mąstyti nestandartiškai. Jiems atėjus automobiliai buvo ištobulinti ir modernizuoti. 1949 m. pasirodė modeliai su kabrioleto ir limuzino kėbulais. Įsibėgėjus serijinei gamybai, tapo patogesni salonai, buvo montuojami dalinai sinchronizuoti varikliai.
Buvo sukurtas servisų ir techninių stočių tinklas, plėtėsi eksportas į kitas šalis.
1948 m. šalyje buvo pagaminta apie 50 000 automobilių, vidaus rinkai atiteko apie 15 000 vnt.
1949 m. gamykla perėjon Vokietijos Federacinės Vokietijos vyriausybės žinion. Prasidėjo naujas gamyklos vystymosi etapas, augo gamyba ir pardavimai.
1950 m. buvo pagaminta 100 000 naujų automobilių, 1951 m. - 150 000 vnt., o 1955 m. buvo rugpjūtį iškilmingai atšvęstas milijoninio automobilio „Volkswagen 2" pasirodymas.

Automobilio patikimumas ir prieinama kaina didino jo eksporto galimybes. Šeštajame dešimtmetyje „VW" buvo galima įsigyti jau 150 pasaulio šalių. Taip pat buvo atidarytos gamyklos Brazilijoje, PAR, Australijoje ir Meksikoje (čia nuo 1998 m. gaminamas „Naujasis vabalas").

1965 m. „VW" iš „DAimler-Benz" perpirko įmonę „Audi" ir taip gimė koncernas „Volkswagen-Audi". Vėliau į koncerną buvo įjungti ispanų automobilių gamintojas „Seat" ir čekų „Škoda". 1998 m. buvo įsigytas išskirtinių automobilių gamintojas „Rolls Royce". Panašu, kad į koncerną bus įjungtas ir sportinių automobilių gamintojas „Porsche". Beje, šiuo metu „Audi AG", nors ir yra antrinė „VW" įmonė, tvarkosi savarankiškai.
Šiuo metu „Volswagen" - vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, turintis gamyklas 15-oje pasaulio šalių. „VW" gamina ne tik lengvuosius automobilius, bet ir sunkvežimius bei mikroautobusus.

Nebegaminami modeliai

Tipas

Gamybos metai

Straipsnis

VW Corrado Kupe
1988-1995

Sportinis Volkswagen Corrado (1988-1995)

VW Beetle
Mažas automobilis
1931-1996

"Volkswagen Beetle" legendos gimimas

VW Lupo Mažas automobilis 1998-2005 Volkswagen Lupo (1998-2005)
VW Vento Vidutinis automobilis 1992-1997 Volkswagen Vento (1992-1997)
VW Bora Vidutinis automobilis
1998-2005 „VW Bora" (1998-2005) pliusai ir minusai
Gaminami modeliai


New Beetle

Mažas automobilis 1998-dabar Volkswagen NEW Beetle
Volkswagen Polo

Mažas automobilis

1994-dabar

Diena mieste su „VW Polo"

Volkswagen Golf / Golf Plus

Kompaktiškas automobilis

1991-dabar

Kuo gali nustebinti „Volkswagen Golf V"?

Volkswagen Jetta

Vidutinis automobilis

1979-dabar

Volkswagen Jetta

Volkswagen Passat

Vidutinis automobilis

1993-dabar

Volkswagen Passat

Volkswagen Eos

Kabrioletas

2006-dabar

VW Eos

Volkswagen Scirocco

Sportinis automobilis

2008-dabar

 

Volkswagen Tiguan
Vidutinis visureigis

2007-dabar

 

Volkswagen Touareg

Didelis visureigis

2002-2010

Galvojate apie „Volkswagen Touareg"?

Volkswagen Caddy Kombi / Life

Daugiatisklis vienatūris

1996-dabar

 

Volkswagen Touran

Vidutinis vienatūris

2003-dabar

Volkswagen Touran

Volkswagen Sharan

Didelis vienatūris

1995-dabar

Kai šeima didelė - „Volkswagen Sharan"

Volkswagen Golf GTI / R

Prestižinis mažas automobilis

2003-dabar

 

Volkswagen Passat CC

Prestižinis vidutinis automobilis

2007-dabar

 

Volkswagen Phaeton

Reprezentacinis automobilis

2006-dabar

 

Volkswagen Caddy Kasten

Mažas krovininis automobilis

2006-dabar

 

Volkswagen Transporter / Caravelle / Multivan

Vidutinis furgonas

1991-dabar

Volkswagen Multivan

Volkswagen Crafter

Didelis furgonas

2006-dabar

 

Volkswagen Transporter
Vidutinis furgonas
1950-dabar Prireikus pervežti daugiau - „Volkswagen Transporter"

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: