Pagaliau sulaukėme – „Dacia Duster“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP7097__Large_
  • IMGP7102__Large_
  • IMGP7103__Large_
  • IMGP7101
  • IMGP7105
  • IMGP7106
  • IMGP7107
  • IMGP7110
  • IMGP7111
  • IMGP7113
  • IMGP7116
  • IMGP7114
  • IMGP7117

Krosroveriai ar visureigiai nėra „Nissan-Renault" išradimas, tačiau panašu, kad aljansas nusprendė atsiriekti savo „pyrago dalį" ir šiame rinkos segmente. „Nissan" Lietuvos rinkai pristatė ryškų ir gal net kiek įžūlų modelį „Juke" ir pagaliau sulaukėme Europoje jau senokai debiutavusio „Dacia Duster". Apie „Juke" jau esame rašę, o šiandien pristatysime savo skaitytojams „Dacia Duster", taip pat pretenduojantį tapti "Metų automobiliu".

Pirmieji „Dacia" modeliai atrodė švelniai tariant šiaip sau. „Duster" išvaizda jau žymiai gražesnė. Gali susidaryti įspūdis, kad automobilį sudaro trys dalys - priekis, durelės ir užpakalinė dalis. Priekis ir užpakalis išpūsti, vidurinė dalis plokščia. Visgi aišku, kad tai - visureigis.

Dacia išvaizda ir toliau tobulėja

Be to, automobilis aukštas, tad į jį patogu ne tik įsėsti, tačiau ir sumažėja pavojus, kad parkuojantis bus nutrinti bamperiai. Automobilis labai erdvus - patogiai įsitaiso ne tik vairuotojas ir priekinis keleivis, bet ir užpakalinės sėdynės keleiviai. Erdvės pojūtį dar labiau sustiprina aukštos automobilio lubos. Matomumas iš vairuotojo vietos puikus, dideli šoniniai veidrodėliai jį dar labiau pagerina.

Tradiciniai dideli Dacia veidrodėliai

Neblogai matyti ir per užpakalinio vaizdo veidrodėlį, bet, jei į tokį automobilį persėsite iš mažesnio, įsirenkite ir parkavimo sistemą. Blogiau tikrai nebus.

Bagažinė taip pat didelė, įkėlimas nėra aukštai, tad patogu krauti ir sunkesnius daiktus. Turtingesnę sąrangą turintys modeliai gauna ir stogo bagažinę. Šiam automobiliui tai pliusas.

Stogo bagažinė padidina galimų pervežti krovinių kiekį

Nors šiuo metu visuomenėje susiformavo nuomonė, kad visureigis - prabangos simbolis, „Duster" prabangos elementų ieškoti neverta.

Salonas - spartietiško stiliaus

Viduje atpažįstamas spartietiškas ir minimalistinis „Dacia" stilius - pigus plastikas, kietas ir nelabai malonus liesti vairas, jau pažįstamas prietaisų skydelis, po stovėjimo stabdžio rankena „paslėpta" veidrodėlių reguliavimo rankenėlė, centrinėje konsolėje sumontuoti elektrinių langų pakėlimo mygtukai.

Veidrodėlių reguliavimo rankenėlės teko paieškoti

Beje, taupydami lėšas gamintojai ir užpakalinių langų pakėlimo mygtukus (modeliuose su elektriniais langais) sumontavo ne durelėse, o tarp priekinių sėdynių...

Lizdai langų pakėlimo/nuleidimo mygtukams

Ir tai dar ne viskas. Panašu, kad „Duster" gamintojai nusprendė priversti automobilio vairuotojus „pasportuoti". Klimato kontrolės reguliavimo rankenėlės sumontuotos žemai, tad norint jas pasiekti iš vairuotojo vietos reikia pasilenkti. 2/4 varančių ratų jungiklis sumontuotas dar žemiau, tad jį perjungti patogu tik automobiliui sustojus. Šviesos aukščio reguliavimo rankenėlė sumontuota taip, kad atsisėdus vairuotojo vietoje jos nematyti - ją sėkmingai uždengia kairė vairuotojo koja.

Šviesos aukščio reguliavimas tikrai per žemai

Pagirti gamintojus galima nebent už tai, kad borto kompiuterio valdymas sumontuotas langų valytuvų svirtelės gale, tad perjungti jį patogu tiek važiuojant, tiek ir stovint. Prie vairo iškelti ir radijo valdymo mygtukai. Deja, bet langų apiplovimas nesuderintas su valytuvų veikimu. Tai yra, patraukus svirtelę į save, langai apipurškiami, tačiau valytuvus reikia įjungti atskirai. Kiek toliau nuo priekinio panelio galėtų būti ir užvedimo spynelė. Kišant į ją raktą ranka jau remiasi į panelį. Taip pat tokiam automobiliui neprošal būtų guminiai grindų kilimėliai - jie taip greit  nesusiteptų ir valyti juos būtų paprasčiau.

Kita vertus, šis automobilis buvo kurtas ne kaip „įvaizdžio dalis", o kaip „darbinis arkliukas". Potencialūs pirkėjai, tikėtina, rinksis jį dėl aukštumo, pravažumo, mažos kainos, o ne dėl „technikos naujovių", kurių apstu kituose visureigių segmento modeliuose. Juo labiau, kad „Duster" gavo laiko patikrintus „Renault" variklius. Automobiliai gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklį. Mechaninės pavarų dėžės taip pat dvi - 5 pavarų benzininiam 1,6 l 105 AG ir 1,5 l 85 AG dyzeliniam varikliui bei 6 pavarų - 1,5 l 110 AG dyzeliniam (su turbininiu įpūtimu) agregatui. Varantys gali būti tik priekiniai arba visi keturi ratai. Tiesa, modeliuose su visais keturiais varančiais ratais bagažinė bus kiek mažesnė.

Automobilis aukštas ir erdvus

Išvažiavus su „Dacia Duster" į kelią juntamos tiek stipriosios, tiek ir silpnosios automobilio valdymo pusės. Iškart pasijaučia, kad garso izoliacijos šiam modeliui pagailėta. Džiugina tik tai, kad dyzelinis variklis dirba labai tyliai, tad bent jo negirdėti. Važiuojant asfaltu tai įprastas priekiniais ratais varomas automobilis. Vairo sistema nepasižymi aštrumu, tačiau tai gerokai palengvina vairavimą palikus gerą kelią. Inžinieriams pavyko rasti didelių pretenzijų automobiliui nekeliančių pirkėjų poreikius tenkinantį sprendimą. Prastame kelyje automobilio pakaba tvarkingai įveikia visus nelygumus, pasižymi minkštumu (kaip ir „Dacia Sandero"), automobilio nemėto į šalis.

„Duster" neturi pažemintos pavaros, bet tai bekelei pritaikytas automobilis. Reikalas tas, kad pirma pavara labai trumpa. Prie šito reikia priprasti ir mieste tai atrodo keistai, tačiau išsukus į kelininkų dėmesio gyvenime nesulaukusį miško keliuką situacija pasikeičia - dėl trumpos pavaros automobilis užtikrintai įveikia visas balas, išplautus kelius, purvynus ir pan. Važiuojant „Duster" dažnai kelias yra ten, kur ruošiesi važiuoti.

Duster puikiai valdomas ir kelyje, ir ten, kur kelio nėra

Gamintojų teigimu, jis gali įveikti ir nedidelius upelius, tačiau būdamas miške vienas nerizikavau išbandyti.

Apie tai, kaip „Duster" seksis Lietuvos rinkoje, dar anksti spėlioti, tačiau Europos pavyzdys rodo, kad tai visai neblogas kainos ir kokybės santykis - gamintojas pirkėjams siūlo naują, patobulintą (lyginant su ankstesnėmis „Dacia") tačiau pigesnį už konkurentų, visureigį. Būtent dėl neplanuotai didelės šio automobilio paklausos Vakarų Europoje jis mūsų rinką pasiekė tik rudenį.

„Dacia Duster" techninės charakteristikos

VARIKLIS

dCi 110

 

4x4

Transmisijos tipas

Šešių greičių rankinė

Emisijos lygio standartas

Euro 5

Sėdynių skaičius

5

Variklio tipas

K9K THP

Oro įsiurbimas

Turbokompresoriumi

VARIKLIO TIPAS


Variklio tipas

K9K 898

Tūris kubiniais centimetrais

1461

Cilindro skersmuo x taktai (mm)

76 x 80,5

Cilindrų / vožtuvų skaičius

4 vienoje linijoje / 8

Kompresijos rodiklis

15,7

Maksimali galia kW EEB (AG DIN)

80 (109)

kai (rpm)

4,000

Maksimalus sukimo momentas Nm EEB

240

kai (rpm)

1,750

Kuro įpurškimo tipas

Tiesioginė, "Common rail" sistema + sudėtinio įpurškimo

Kuro tipas

Dyzelinas

Kietųjų dalelių filtras

Standartas

PAVARŲ DĖŽĖ


Pavarų dėžės tipas ir indeksas

TL8*000

Važiavimo į priekį greičių skaičius

6

Greitis, kai apsisukimų skaičius per minutę siekia 1000 rpm -  1-oje pavaroje

5,79

2-oje pavaroje

9,97

3-oje pavaroje

15,80

4-oje pavaroje

23,16

5-oje pavaroje

31,83

6-oje pavaroje

41,82

VAIRAVIMAS


Vairo stiprintuvas (tipas)

Vairo stiprintuvas (hidraulinis)

Sukimo ciklas tarp kraštų / sienelių (m)

10,44 / 10,76

Vairo pasukimo skaičius nuo vieno užsifiksavimo iki kito

3,3

PAKABA


Priekinė pakaba

MacPherson tipo su stačiakampiu apatiniu trikampiu balansyru ir svyravimo stabilizatoriumi

Galinė pakaba

MacPherson tipo su sudėtiniu tvirtinimu

RATAI IR PADANGOS


Standartiniai ratai

6,5 J 16

Standartinės padangos

215/65 R 16 M+S

STABDŽIAI


Stabdymo kontūro tipas

X

ABS Bosch 8.1

Standartas

Avarinio stabdymo pagalba

Standartas

Elektrinis stabdymo jėgos paskirstymas

Standartas

ESP elektroninė stabilumo programa

- / pasirinktinai (priklausomai nuo varianto)

Vėdinami priekiniai diskai: skersmuo (mm) / storis (mm)

280 / 24

Galinių stabdžių cilindrai: skersmuo (coliais)

9 coliai

EKSPLOATACINĖS SAVYBĖS


Tempimo koeficientas Cd / A (m²)

0,42 / 2,42

Maksimalus greitis (km/h)

168

0-100 km/h (s)

12,5

400 m, pradedant stovėjimo padėtyje (s)

18,7

1000 m, pradedant stovėjimo padėtyje (s)

34,3

KURO SĄNAUDOS IR EMISIJOS


CO2 (g/km)

145

Važiavimo mieste ciklas - pradedant važiuoti neįšilusiu varikliu (litrai/100km)

6,5

Papildomas važiavimo mieste ciklas (litrai/100km)

5,3

Mišrus važiavimo ciklas (litrai/100km)

5,6

TŪRIAI


Kuro bako tūris (litrais)

50

SVORIAI (kg)


Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris (kg)

1,294

Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris, tenkantis priekiniams ratams (kg)

766

Nepakrauto automobilio be vairuotojo svoris, tenkantis galiniams ratams (kg)

528

Bendras automobilio svoris (GVW) (kg)

1,844

Bendras sąstato svoris (BSS) (kg)

3,344

Naudingoji apkrova (kg)

550

Maksimalus priekabos su stabdžiais svoris (priskiriant BSS)(kg)

1,500

Maksimalus priekabos be stabdžių svoris (priskiriant BSS) (kg)

680

(Lentelė Premier Partner)

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: