Gyvename laikotarpiu, kai gyvenimo tempas nuolat didėja. Šis greitėjimas pasireiškia visose srityse - modernesni telefonai, spartesnis internetas greitesni, galingesni automobiliai ir kitos transporto priemonės. Aišku, kad šie pasikeitimai neaplenkia ir tokių, atrodytų, statiškų erdvių kaip sandėliai. Juose taip pat auga prekių apdorojimo ir kitų technologinių procesų greitis. Visa tai verčia iš naujo pažvelgti į gerokai anksčiau priimtas saugos normas ir taisykles. Sandėlių kompleksų vadovai turi ne tik kontroliuoti situaciją, bet ir užtikrinti, kad darbuotojai darbo vietose būtų maksimaliai saugūs.
Sandėlių kompleksams, kaip ir daugeliui, su transportu ar logistika susijusių sričių, reikalavimai nuolat griežtėja. Auga krovinių apyvarta, todėl tenka spartinti jų iškrovimą, transportavimą ir pakrovimą. Kiekvienas sandėlio darbuotojas ir vežėjas žino, kad prekes būtina tinkamai, racionaliai išdėstyti, užtikrinti reikalingas saugojimo sąlygas ir išsaugoti prekinę išvaizdą. Apgadinus prekes gali prasidėti ilgi ginčai ar net teisminiai procesai, tad visoms pusėms norisi apsieiti be papildomų problemų.
Siekiant šito išvengti, sandėlių kompleksuose diegiamos naujausios technologijos. Laimei, progresas taip pat nestovi vietoje, tad paprasčiau tampa spręsti anksčiau sudėtingais buvusius klausimus. O klausimų, siekiant užtikrinti tinkamą sandėlio darbą, kyla nemažai.
Viena iš esminių didelių sandėlių kompleksų problema - sunkvežimių srautai. Jeigu šios transporto priemonės judės nekontroliuojamos, tai gali tapti avarijų ir kitų nelaimių priežastimi. Sandėlių darbuotojai turi būti ypač atidūs dirbdami greta krovinius pervežančio transporto. Tai pat reiktų nepamiršti, kad sandėlio teritorijoje nuolat kursuoja keltuvai, elektriniai vėžimėliai ir kitas, sandėlio darbe naudojamas transportas. Pervežant paletes su kroviniu, transporto priemonės vairuotojo matomumas gerokai suprastėja. Išvažiuodamas iš stelažų tarpo ar sukdamas iš už kampo, tokios transporto priemonės vairuotojas turi būti ypač atidus, kad išvengtų susidūrimo su žmogumi, kliūtimi ar kita transporto priemone. Elektros krautuvo masė ir taip nėra maža, o kai pervežamas krovinys, ji dar labiau išauga, tad susidūrimo, jei toks įvyktų, pasekmės gali būti labai skaudžios. Ir kalbama ne tik apie materialinius nuostolius dėl sugandintų krovinių. Be to, reikia įvertinti tai, kad jei pervežamas krovinys išbyrės, gali sutrikti darbas toje sandėlio dalyje, kurioje toks incidentas įvyko.
Norint išvengti tokių nemalonumų, reiktų pasirūpinti prevencinėmis priemonėmis. Pastarųjų yra tikrai užtektinai.
Sandėliuose įvedamas greičio ribojimas, nustatomos specialios taisyklės, montuojami šviesoforai, taikomos kitos technikos naujovės.
Efektyvus ir ganėtinai pigus būdas - apžvalginių veidrodžių montavimas problematiškiausiose sandėlio vietose. Tokie veidrodžiai nedūžta ir specialiai gaminami tam, kad būtų statomi gatvėse, ties išvažiavimais iš kiemų ir tokiuose vietose, kur matomumas ribotas, tačiau būtina užtikrinti eismo saugumą. Tokių veidrodžių naudojimas gerokai sumažina avarijos tikimybę. Transporto priemonės vairuotojas puikiai mato ne tik tai, kas vyksta tiesiai prieš jį, tačiau ir tai, kas vyksta už kampo ar „aklosiose zonose". Matomumas gerokai prasiplečia dėl išgaubtos tokių veidrodžių formos.
Sandėliuose yra apstu vietų, kur tokie veidrodžiai yra tiesiog būtini. Tai pakrovimo - iškrovimo zona, stambiagabaričio transporto stovėjimo vietos, lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelės, pavojingi, staigūs posūkiai, uždari išvažiavimai ir t.t. Dažnai tokie veidrodžiai montuojami prie išvažiavimų iš teritorijos ar patikros punktų. Taip apsauginis, net neišeidamas iš kabinos, gali matyti viską, kas vyksta aplinkui. Apžvalgos veidrodžiai reikalingi visur, kur, siekiant kontroliuoti padėtį, būtinas geras aplinkos matomumas.
Veidrodžiai kronšteinais tvirtinami arba prie pastato sienos, arba prie bet kurios kitos stabilios ir tvirtos konstrukcijos. Kronšteinai turi būti reguliuojami, kad, esant reikalui, būtų galima nesunkiai pakeisti veidrodžio „apžvalgos" kampą. Pro šalį važiuojančios transporto priemonės taip pat neturi kliudyti veidrodžių.
Tokio tipo veidrodžiai, paprastai, gaminami iš akrilo. Jeigu atsitiks taip, kad dėl kokios nors priežasties veidrodis nukris, nieko baisaus neatsitiks. Veidrodis ne tik nedūžta, bet ir mažai sveria, tad net užkritęs ant žmogaus sužeisti jo neturėtų.
Yra du apžvalginių veidrodžių tipai. Vieni skirti naudojimui lauke, kiti - patalpose. Kalbant apie montuojamus patalpose dar galima išskirti kupolinius veidrodžius, kurie tvirtinami prie pastato lubų. Tiesa, naudojimui sandėliuose jie nėra labai tinkami, nes gerokai iškraipo vaizdą.
Jeigu patalpose šilta, galima naudoti patalpoms skirtus veidrodžius, tačiau specialistai rekomenduoja ir tokiu atveju montuoti gatvėms pritaikytus apžvalgos veidrodžius. Reikalas tas, kad jie nebijo staigių temperatūros šuolių, atsparesni neigiamam aplinkos poveikiui. Dėl to, kad turi standumo rėmus, tokie veidrodžiai atlaiko gerokai didesnes apkrovas, specialus paviršiaus padengimas saugo jį nuo nepalankių gamtinių sąlygų - ledo, krušos ir t.t. Akrilas neleidžia ant veidrodžio paviršiaus susidaryti kondensatui.
Dar vienas plastikinių veidrodžių, lyginant su stikliniais, pliusas tame, kad jie - ilgaamžiai. Jų sugebėjimas atspindėti objektus laikui bėgant nemažėja, jie nedūžta ir neapsiblausia. Taigi, jei turite sandėlį ir norite būti tikri, kad darbas jame vyks sklandžiai, įsigykite kelis apžvalgos veidrodžius.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama
Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai
Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...
Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®
Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...
Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas
Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...
„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje
Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...
Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas
Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų
Ekonomiškas vilkikų vairavimas
Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija
Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?
Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...
Paroda „Kauno automobilių dienos 2012“
Parodoje lankytojai galėjo ...
Darbdaviai atranda naujų įdarbinimo būdų
Nedarbo lygiui šalyje siekiant per 13 proc...
„Renault Master“ – susipažįstame su komerciniu transportu
Komerciniai automobiliai - specifinė ir labai įdomi...