Važinėti užšalusio ežero ar pievos ledu gali būti ne tik saugu, bet ir naudinga, teigia buvęs lenktynininkas Darius Jonušis. Pasak jo, tam būtina sąlyga - profesionalų vadovavimas tokiems pasivažinėjimams: „Bet koks greitas važiavimas automobiliu neįprastomis sąlygomis be profesionalų priežiūros yra žaidimas su likimu. Čia kaip dalyvavimas lenktynėse ir lakstymas gatvėmis - 200 km/h greitis uždaroje varžybų trasoje yra nesulyginamas su tokiu pat greičiu kelyje. Taip ir važiavimas ledu gali tapti saugaus vairavimo pamoka arba pasibaigti kriminalinių įvykių suvestinėje."
Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, pavienis savavališkas važinėjimas ledu yra traktuojamas kaip chuliganiškas elgesys, tačiau organizuoti renginius ant užšalusių vandens telkinių įstatymai nedraudžia.
„Ne bauda ar įspėjimas turėtų sustabdyti vairuotojus nuo noro gerai pasidraskyti automobiliu ant ledo. Neįvertinus gamtos sąlygų ir pervertinus savo vairavimo gebėjimus, tokie pasilinksminimai, kaip žinia, baigiasi tragedijomis. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad dideliu greičiu nevaldomai palakstę ant ledo vairuotojai gauna adrenalino, užsiaugina sparnus ir taip pat beprotiškai lekia gatvėmis, sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams," - sako BMW vairavimo akademijos vadovas bei instruktorius Darius Jonušis.
Jau 14 metų kitus saugiai vairuoti mokantis lenktynininkas mano, jog savavališko ir organizuoto vairavimo ant ledo net negalima lyginti: „Renginys, ar tai būtų lenktynės, ar vairavimo pamokos, yra atskira tema, neturinti nieko bendro su taip intensyviai kritikuojamu begalvišku lakstymu ant ledo. Pavyzdžiui, mūsų vairavimo sesijose viskas vyksta suderinus su atitinkamomis tarnybomis, vadovaujant profesionaliems instruktoriams vairuotojai ne tik įgyja žinių kaip elgtis automobiliui slystant ir kaip nepasimesti kritinėje situacijoje. Jie taip pat supranta savo galimybių ribas kasdieniniame vairavime, dėl ko tampa saugesniais eismo dalyviais."
Dariaus Jonušio teigimu, jokiomis kitomis sąlygomis vairuotojai neturi galimybės pajusti automobilio stabdymo kelio bei suprasti kokiam greičiui ir išcentrinėms jėgoms esant prasideda automobilio šoninis slydimas nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems. Pasak BMW vairavimo akademijos vadovo, "Visiškai uždrausti važinėjimą ledu būtų nesąmonė, net ir estai ar suomiai užšalus jūrai naudojasi ledo keliais, tad vien dėl aplinkosaugos ir pavienių chuliganų atimti iš vairuotojų galimybę išmokti vairuoti saugiau ir tobulinti įgūdžius būtų trumparegiška."
5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus
Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.
Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas
Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę
Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje
Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje
7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse
Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.
Automobilio įtaisų valdymas
Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme
Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \
Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys
Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Kaip vairuoti esant permainingiems orams
Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi
Vairavimas žiemą
Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“
Kaip vairuoti naktį
Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną