Tam, kad vairuotojas bet kokiomis sąlygomis galėtų visiškai kontroliuoti savo transporto priemonę, jis turi mokėti gerai ją valdyti. Dauguma veiksmų, susijusių su transporto priemonės valdymu, turėtų būti atliekami automatiškai, kuomet vairuotojas vos žvilgtelėjęs randa būtinus automobilio valdymo įtaisus bei neskirdamas papildomo dėmesio gali jais naudotis.
Vairuotojas turi gebėti savarankiškai naudoti tam tikrus automobilyje esančius įrenginius, kurių prireikia kasdien. Pavyzdžiui, apiplauti priekinį ir galinį stiklą, įjungti arba išjungti galinio stiklo šildymą, langų valytuvus ir žibintus. Šie veiksmai jokiu būdu neturi sumažinti vairuotojo dėmesio ar kelti pavojų kitiems eismo dalyviams.
„Jeigu žmogus prieš perjungdamas pavarą turi į ją žiūrėti, tai tikėtina, jog savarankiškai dalyvauti viešajame eisme jam dar per anksti. Pradedančiajam vairuotojui yra ir taip apie ką galvoti, tad jei jo dėmesį blaškys tokie klausimai, kaip perjungti pavarą ar kaip įjungti valytuvą, tai gali kelti pavojų eismo saugumui. Svarbios gali būti net 2 sekundės", - teigia „Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Ne ką mažiau svarbus ir transporto priemonės tausojimas. Praktikos turintys vairuotojai valdymo prietaisus randa be papildomų pastangų, o štai automobilio tausojimo įgūdžių jiems neretai pritrūksta. Dažnas vairuotojas mėgsta laikyti sankabos pedalą iki galo jo neišmynus, nors to visai nereikia. Kai sankabos pedalas nenaudojamas, rekomenduojama, kad pėda būtų pastatyta šalia, o ne virš pedalo. Toks įprotis gadina automobilio dalis ir spartina jų susidėvėjimą. Tokios pat pasekmės galimos ir tuomet, jei važiuojama mažesniu greičiu nei reikia pagal pasirinktą pavarą.
Kiekvieną antradienį „Regitros" Youtube bei Facebook paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
Tai jau antrasis siužetas, kuris skirtas automobilio įtaisų valdymui. Jį galima rasti čia: http://bit.ly/2zZblYM
5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus
Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.
Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas
Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę
Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje
Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje
7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse
Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.
Automobilio įtaisų valdymas
Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme
Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \
Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys
Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Kaip vairuoti esant permainingiems orams
Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi
Vairavimas žiemą
Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“
Kaip vairuoti naktį
Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną