Japonijos rinkoje pasirodė 2017 m. versijos „Mazda3", kurioje pirmą kartą įdiegta naujausia „Mazda Motor Corporation" SKYACTIV technologija. Šįkart „Mazda" inžinieriai beveik tiesiogine ta žodžio prasme sujungė vairuotoją ir kelio paviršių - SKYACTIV G-Vectoring Control (GVC) sistema valdo variklio darbą ir paskirsto trauką atsižvelgdama į vairo judesius.
GVC tapo SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologijos, padedančios sujungti transmisiją, variklį, važiuoklę, vairo mechanizmą ir vairuotoją į vieną darniai veikiančią sistemą, dalimi. Šia technologija „Mazda" stiprina taip vadinamo Jinba-Ittai (raitelis ir arklys kaip vienas kūnas) pojūtį.
GVC išmaniai valdo variklio trauką siekdama pagerinti važiuoklės darbą ir važiavimo komfortą. Tai pirmoji sistema pasaulyje, keičianti variklio sukimo momentą, atsižvelgiant į vairo judesius: GVC seka skersinės ir išilginės pagreitėjimo ir sulėtėjimo jėgos veikimą ir pagal tai derina traukos paskirstymą varantiesiems ratams. Tokiu būdu sistema optimizuoja variklio darbą, daugiau galios skirdama tam ratui, kuris turi daugiau galimybių tą galią realizuoti. Automobilis prisitaiko prie vairuotojo ketinimų - gerokai padidina vairavimo sklandumą, sumažina net ir nesąmoningų vairo korekcijų poreikį ir nevargina vairuotojo. GVC sistemai paskirstant trauką, sumažėja kėbulo vibravimas, o tai taip pat padidėja komforto jausmas.
Ši technologija pritaikyta visiems vairuotojams, nepriklausomai nuo jų vairavimo įgūdžių. Ji pravers nedidelio greičio kelionėms mieste, važiuojant dideliu greičiu užmiestyje, vingiuotuose keliuose ir net kritinių manevrų metu. Tiesą sakant, kaip tik važiuojant sudėtingomis eismo sąlygomis ir šiurkščiomis kelio dangomis, tarkime, neasfaltuotais keliais, GVC sistemos privalumai geriausiai ir atsiskleidžia. GVC yra suderinama su bet kokia transporto priemone, turinčia SKYACTIV variklį. To reikia, kad būtų galima tiksliai kontroliuoti sukimo momentą ir SKYACTIV-važiuoklę.
Atletiško kūno „Mazda3", kurioje įmontuota GVC sistema, pasižymi patogia vairo ergonomika, išsiskiria spalvotu vairuotojo prietaisų skydeliu (Active Driving Display)). Pasirūpinta ir keleivių saugumu - įmontuota susidūrimų prevencijos įranga (Smart City Brake Support, SCBS), priekinė jutiminė kamera, aptinkanti kitas transporto priemones bei pėsčiuosius, eismo dalyvių neakinantys žibintai.
2017 metų „Mazda3" jėgainių linijoje - trys SKYACTIV-G benzininiai varikliai: SKYACTIV-G 1,5 litro darbinio tūrio su 100 AG bei du SKYACTIV-G 2,0 litro darbinio tūrio agregatai su 120 ir 165 AG. Taip par du ekologiški dyzeliniai varikliai: SKYACTIV-D 1.5 litro darbinio tūrio su 105 AG bei SKYACTIV-D 2,2 litro su 150 AG. Visos jėgainės dirba išvien su jautraus perjungimo šešių laipsnių SKYACTIV-MT mechanine arba SKYACTIV-Drive automatine transmisija.
2017 m. versijos „Mazda3" modelio kainos Lietuvoje bus skelbiamos šių metų lapkritį, o prekybą Lietuvoje planuojama pradėti kitų metų vasarį.
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
Europoje išbandyti penki nauji automobiliai
„Euro NCAP" paskelbė penkių naujų automobilių avarinius bandymus
Laukiamiausi 2012 metų automobiliai
7 naujovės, kurių nekantriai visi laukia.
Automobilių rinkos klasifikacija
Informacija apie Lietuvoje parduodamus automobilius (atnaujinta 2011 m. rugpjutį)
Vairuotojau, gali atsipalaiduoti!
Kokiose mašinose galima jaustis daugiau ar mažiau ramiai?
Naujų automobilių salonai nuodingi
Paaiškėjo, kad pavojingi ir nauji automobiliai.