Siuntų pervežimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Siunt__gabenimo_transportas

XXI a. yra logistikos amžius. Palyginti su srautais prieš dvidešimt metų, krovinių srautai daugelyje sričių padidėjo dešimt kartų. Siuntos, kurios anksčiau buvo gabenamos savaitėmis, dabar atgabenamos per dieną ar per kelias dienas. Visas šis logistikos ūkis tvarkomas sudėtingomis logistikos programomis ir transportavimo sistemomis. Gabenti prekes geriausiai yra patikėti transporto ir logistikos bendrovėms. Viena iš svarbesnių logistikos sričių yra krovinių logistikos organizavimas tarp verslo bendrovių.

Verslo bendrovės sutelkia dėmesį ties savo pagrindine veikla patikėdamos logistiką profesionalioms logistikos bendrovėms. Tai vyksta dėl to, kad logistikos bendrovė turi daug daugiau galimybių pagerinti krovinių pervežimo procesus. Pasak bendrovės „HRES" pardavimų vadovo Kęsto Laugalio, šiuolaikinei bendrovei labai svarbūs krovinio pristatymo terminai. Paslaugos atlikimo greitis šiuolaikiniame versle yra vienas iš didžiausių konkurencinių pranašumų. Kiekviena bendrovė turi savo specifiką ir pagal ją yra organizuojami individualūs logistikos sprendimai. Dėl to labai padidėja konkretaus gabenimo partnerio patikimumo svarba. Bendrovės ieško ne pigiausio varianto, bet partnerio, kuris patikimai suorganizuos krovinio gabenimą, ir su kuriuo ekstremaliais atvejais visada galima bus susisiekti ir išspręsti problemą.

Logistikos proceso organizavimas bendrovėje.

Šiuolaikinėje gamybinėje ar paslaugų bendrovėje susiduriama su dideliais atsargų ir prekių kiekiais, kurių srautų suvaldymas reikalauja daug žinių ir modernių technologijų. Dažnai bendrovės veikloje naudojamos dešimtys tūkstančių skirtingų prekių ir perkama skirtingais kiekiais, skirtingu dažnumu ir iš daug tiekėjų. Suvaldyti tokius procesus be specialių kompiuterinių programų ir logistikos bei gabenimo bendrovės pagalbos būna praktiškai neįmanoma.

Bendrovės prekių apyvartoje būna žaliavų, gaminio komplektinių dalių, pagamintos produkcijos ir prekių, skirtų perparduoti. Organizuojant logistiką skaičiuojama, kaip pagerinti transportavimo ir sandėliavimo išlaidas, kad nenukentėtų gamybinio ir prekybinio proceso kokybė. Perkant ir gabenant didesniais kiekiais vieną prekę bus mažesnės išlaidos, tačiau įsigyjant didesnį kiekį, bus didesnės sandėliavimo ir atsargų priežiūros išlaidos bei daugiau apyvartinių lėšų bus įšaldytos. Bendrovės specialistai, bendradarbiaudami su partneriais ir logistikos bendrove, turėtų surasti geriausią logistinį sprendimą.

Krovinių gabenimas iš žaliavos tiekėjo ar komplektinių dalių gamintojo į gamyklą ar surinkimo cechą.

Gamyklose gaminamos prekės labai dažnai surenkamos iš įvairiose šalyse gaminamų komplektinių dalių. Gamybinės bendrovės retai turi komplektinių dalių dideliais kiekiais. Dažniausiai prekių laikoma tiek, kiek reikia pagaminti konkretų užsakymą. Dėl to taupomos apyvartinės lėšos bei sumažėja sandėlių poreikis. Gamyboje reikalingos komplektinės dalys tiekiamos pagal poreikį. Prekių poreikis dažniausiai sekamas vidinėmis bendrovės valdymo sistemomis, kurios gali būti sujungiamos su logistikos bendrovės procesų valdymo sistema ir gali automatiškai pateikti užsakymus bei stebėti, kaip vykdomas užsakymas. Tokios sistemos taip pat gali būti sujungtos su komplektinių detalių tiekėjo programa iš karto užsakant reikiamas detales ir iš karto įtraukiant užsakymą į logistikos sistemą. Šiose sistemose svarbiausia yra užtikrinti stabilų tiekimą naudojant išankstines poreikio prognozes. Itin svarbu nepraleisti visų grandžių stabilaus tiekimo, nes dėl vienos komplektinės dalies trūkumo gali sustoti gamyba. Vykdant tokią logistiką verta pasirinkti vieną ar kelis partnerius, su kuriais pavyktų sujungti bendrovės valdymo sistemas.

Smulkių krovinių siuntų gabenimas tarp verslo partnerių.

Autodetalių tiekėjai ir panašaus profilio bendrovės retai savo sandėliuose turi didelius kiekius atsarginių dalių. Būtų sudėtinga prognozuoti detalių poreikį nežinant numatomų darbų profilio. Sandėliuose dažniausiai laikomos prekės, kurių poreikis yra stabilus, ir kurių logistika organizuojama naudojant poreikio prognozes. Kita užsakymų dalis formuojama priklausomai nuo galutinių vartotojų užsakymų. Dažniausiai galutinis užsakovas yra konkretus autoservisas ar kitokia techninės priežiūros bendrovė. Tai dažniausiai paplitęs verslo ir logistikos būdas. Tokias sistemas naudoja statybinių medžiagų tiekėjai, prekiautojai baldais, elektrotechnika. Šiuo atveju be procesų suderinamumo labai svarbu ir logistikos bendrovės lankstumas, kai reikalingi nestandartiniai sprendimai ar bendradarbiavimas ne įprastinėmis darbo valandomis.

Prekių tiekimas pagal užsakymą.

Prabangios ir brangesnės prekės sandėliuojamos retai. Gana dažnai gavus užsakymą jos pradedamos gaminti. Dažniausiai šioms brangioms prekėms skiriamas atskiras dėmesys, kad transportuojant jos nebūtų sugadintos. Pavyzdžiui, siuntos su stiklo ar dūžtančiais gaminiais papildomai pritvirtinamos prie automobilio šonų. Rekomenduojama, kad tokias siuntas priimtų kaip galima mažiau tarpinių terminalų.

Prekių paklausos prognozavimas.

Prekių paklausos prognozavimas ir tinkamo prekių atsargų kiekio palaikymas yra vienas iš svarbiausių gamybinio proceso dalių. Bendrovės turi skirtingus gamybinius ir prekybinius procesus, todėl kiekvienai bendrovei prekių ir jų atsargų valdymas kuriamas individualiai. Dažniausiai prognozuoti naudojamos sistemos, prognozuojančios pagal fiksuoto užsakymo dydį ir fiksuotais tarpais tarp užsakymų.

Taikant fiksuoto užsakymo dydžio prognozes naudojamos kelios prekių kiekio ribos. Tai minimalus būtinas kiekis, maksimalus reikalingas kiekis ir tarpinis slenkstis, kai pasiekiama tam tikra prekių atsargų riba, kai imamas formuoti naujas užsakymas. Atsižvelgiant į prekių ar dalių pristatymo laiką neturi būti peržengta minimali prekių riba.

Fiksuotais tarpais tarp užsakymų prekių užpirkimo sistema dažniausiai naudojasi bendrovės, kurių prekių paklausa yra prognozuojama. Naudojantis tokia sistema ciklinis pirkimo kiekis nustatomas labiau atsižvelgiant į prekės sandėliavimo išlaidas ir gaunamą pirkimo kainą. Paskaičiuojama, kas labiau apsimoka: ar laikyti didesnį kiekį sandėlyje, įšaldyti daugiau apyvartinių lėšų ir gauti geresnę pirkimo kainą, ar pirkti dažniau mažinant sandėliavimo išlaidas ir išlaisvinant apyvartines lėšas kitai veiklai.

Kaip pasirinkti atsakingą už siuntų pristatymą bendrovę.

Įprasta, kad pagamintos prekės logistika rūpinasi gamintojas. Dažniausiai gamintojo prekių užsakymai valdomi verslo ir prekių valdymo (sandėliavimo) kompiuterinėmis programomis. Dideliame verslo pasaulyje prekė iš Lietuvos gali būti reikalinga ir Latvijoje, ir Australijoje. Į šias šalis prekė skirtingų prekių ir siuntų gabenimo tarnybų bus gabenama taikant skirtingus įkainius ir skirtingu greičiu. Gamintojai sudaro sutartis su keliomis ar daugiau prekių ir siuntų gabenimo bendrovėmis, kurios nurodo gabenimo įkainius į skirtingas šalis. Tada užsakovas pirkdamas gali pasirinkti gabentoją jam priimtiniausiomis sąlygomis.

Siuntų paieška (siuntų sekimas) yra vienas iš svarbesnių siuntų gabenimo bendrovės privalumų. Tai gana svarbu, nes tai galimybė laiku pastebėti siuntų gabenimo problemas. Net pati patikimiausia bendrovė kartais daro klaidų, gali būti padarytos klaidos ir užsakyme neteisingai nurodant gavimo adresą. Galima užsisakyti paslaugą, kad informacija apie prekės judėjimą būtų suteikiama SMS žinute. Siuntos sekimas svarbus, jei prekės užlaikomos muitinėje dėl kokios nors informacijos trūkumo. Esant problemoms galima operatyviai pateikti trūkstamus dokumentus.

Siuntų uzsakymo sistema
Hres siuntų užsakymo ir siuntų pristatymo stebėjimo programa

Logistikos terminalai ir sandėliai yra svarbi krovinių gabenimo grandis. Nuo modernaus terminalo įrengimo labai priklauso tai, kaip greitai perskirstomi atgabentų siuntų kiekiai. Taip pat modernių logistikos programų ir sistemų naudojimas mažina klaidingų siuntimų skaičių. Siuntų logistikai labai svarbu tai, kokiuose transporto mazguose ir kaip tankiai išdėstomi terminalai. Pavyzdžiui, geriausi bendrovės „HRES" rezultatai Baltijos regione (Lietuva, Latvija, Lenkija, Estija, Švedija, Suomija, Rusija) yra dėl 7 modernių terminalų pagrindiniuose šių valstybių miestuose. Siuntų terminalai yra Vilniuje, Varšuvoje, Taline, Rygoje, Sankt Peterburge, Helsinkyje ir Stokholme. Terminalai išdėstyti šalia didelio pralaidumo magistralių, tai užtikrina itin didelį greitį transportuojant siuntas automobiliais. Terminalai išdėstyti taip, kad paskirstomos siuntos būtų pristatomos nedideliu atstumu iki gabenimo vietų. Dėl specializacijos konkrečiame regione ir atitinkamai didesnių regioninių siuntų kiekių galima išvengti tarpinių krovinių perskirstymų terminaluose.

Siuntų gabenimo bendrovė turėtų turėti ISO standarto sertifikatą. Siekdama gauti ISO standarto sertifikatą bendrovė turi labai tiksliai susitvarkyti visas vykstančias procedūras. Dėl to darbo metu galima išvengti daugybės nesklandumų ir pašalinti problemą per trumpesnius terminus.

Kaip organizuojamas transporto ir logistikos bendrovės darbas.

Yra didelės tarptautinės bendrovės, krovinių gabenimą organizuojančios visame pasaulyje, tokios kaip ''''. Yra regioninės bendrovės, kurios labiau įsisavina konkrečias kryptis. Pavyzdžiui, Skandinavijos, Baltijos šalių ir Lenkijos rinkoje specializuojasi siuntų ir krovinių gabentojas „HRES". Logistikos ir transporto bendrovės susideda iš trijų pagrindinių skyrių, tai krovininio transporto skyrius, sandėliavimo ir siuntų paskirstymo terminalai ir sandėliai, logistikos skyrius, kuriame organizuojamas krovinių gabenimo procesas. Norint užtikrinti patikimą krovinių gabenimą, yra geriausia, jei visos šios dalys yra vienoje bendrovėje.

Transporto skyrių dažniausiai sudaro nuosavų ar lizingu gautų automobilių parkas. Didžioji dalis bendrovių automobilių priežiūra neužsiima, jie patiki krovininių automobilių remontą ir techninę priežiūrą specializuotoms sunkvežimių remonto bendrovėms. Dažnai transporto skyrius būna susijęs su logistikos skyriumi.

Vilniaus siuntų ir krovinių paskirstymo terminalas
Hres siuntų gabenimo terminalas Vilniuje

Be prekių paskirstymo logistikos terminalai gali atlikti ir sandėliavimo funkciją. Kai kurios bendrovės siuntų bendrovės terminale sandėliuoja savo prekes. Gavusi užsakymą siuntų bendrovė savarankiškai pakuoja siuntą ir išvežioja pas užsakovus.

Hres Vilniaus krovinių terminalas
Siuntų sandėliavimas Hres siuntų terminale

Logistikos skyriaus pagrindinis darbas yra išskirstyti siuntas vietiniams gavėjams. Jie taip pat prižiūri visus siuntų paėmimo ir gabenimo procesus - nuo užsakovo iki gavėjo.

Kaip parengti konkursą siuntų gabenimo bendrovei.

Renkantis siuntų gabenimo partnerį rengiami konkursai arba kainos ir galimybių apklausos. Tam, kad nebūtų gaišinamas kitų laikas, reikėtų suformuoti konkrečius norus ar reikalavimus krovinių gabenimo bendrovei ir pateikti savo užsakymo apimtis.

Apie bendrovę reikėtų pateikti:

 

  • koks planuojamas krovinių skaičius per mėnesį,
  • kokie numatomi siuntos gabaritai ir koks svoris,
  • gal yra poreikis konkrečiuose miestuose pristatyti konkrečią valandą.

 

Siuntų bendrovės reikėtų užklaust:

 

  • pristatymo greitis konkrečia kryptimi,
  • ar turi ISO sertifikatą,
  • ar turi siuntos pristatymo stebėjimo sistemą,
  • kiek laiko dirba terminalas, ar galima atsiimti tiesiai iš terminalo,
  • Kiek bus tarpinių terminalų. Šis klausimas labai svarbus gabenant siuntas su dūžtančiais daiktais,
  • Verta netgi sužinoti, kaip elgiamasi, jei pakeliui sugenda siuntą gabenantis automobilis. Verta rinktis tuos, kas gali operatyviai atsiųsti naują automobilį ir perkrauti,
  • kuo vėlesni pakrovimai ir kuo ankstesnis pristsymo laikas,
  • pervežimo kaina.

 

siunta su elektroniniu parasu
Siuntų užsakymo lapas

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Vežėjo atsakomybės už krovinį pradžia ir pabaiga.

Nuo kurio momento krovinio vežėjas turėtų būti laikomas atsakingu už jam perduodamą krovinį ir kada tokia atsakomybė pasibaigia

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Kelių eismo taisyklių nesilaikymas - viena protesto formų?

Skaudžios eismo nelaimės Lietuvos keliuose vėl primena apie...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Kėdainiuose seminaras apie sunkiojo krovininio transporto valdymą

Seminare dalyvavo šiomis problemomis suinteresuotų žinybų atstovai

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija