Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien
Atnaujinta: 2020-03-09
  • sunkve_imi_

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų. Kai kurie vežėjai ir krovinių pervežimu užsiimančios įmonės linkę kaltinti draudimo agentūras savivale.

Antai, vežėjų portalas „Vežėjų Gidas", kovo vidury nurodė, kad draudimo kompanijų darbą ypatingai kritikavo vienos didžiausių krovininio transporto įmonių - UAB „Transekspedicija" vadovas Vidmantas Pelėda.

„Nenormalu, kai atskiros draudimo kompanijos džiūgauja 50 mln. litų ir didesniais metiniais pelnais, o vežėjus, padariusius net ir nežymią žalą, „smaugia" iki kelių dešimčių tūkst. litų siekiančiomis draudimo įmokomis už vieną civilinės atsakomybės metinį polisą," - perteikia V. Pelėdos nuomonę portalas.

Vadovą palaiko ir kitos vežėjų įmonės - UAB „Vedautos autotransportas" vadovas Erlandas Mikėnas. Pasak „Vežėjų gido", E. Mikėnas atkreipė dėmesį, kad draudikai galimai savavaliauja, o „Linavai" ypatingai vangiai sprendžia privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainų klausimus.

Pranešėjas paminėjo, kad draudikai už draudimą vienam automobiliui siūlo nuo 7.000 iki 90.000 litų, tad, jeigu valstybė delegavo privalomąjį draudimą, tai ne draudikai, o valstybė galėtų reguliuoti draudimo kainas. Kaimyninėje Latvijoje toks draudimas kainuoja 2.000 - 2.500 Lt, o Lenkijoje - iki 3.500 Lt", - rašo vežėjų portalas.

Savo ruožtu, draudikai atmeta tokius kaltinimus ir nurodo, kad draudimo kainą lemia objektyvūs kriterijai. Portalo Autoreviu.lt, kalbinta draudimo bendrovės „If' Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė, paaiškino, kad daugiausiai įtakos draudimo kainai turi ne draudimo agentūros, o pervežimais užsiimančios įmonės.

„Kalbant apie vežėjų transporto civilinės atsakomybės draudimą, įmoką lemia keli esminiai kriterijai. Pirmiausiai - įvykių dažnis. Dažniausiai šis kriterijus parodo įmonės vairuotojų drausmingumą, įvykių prevencinės sistemos buvimą įmonėje, kartais netgi bendrąją tvarką įmonėje.

Įtaką draudimo įmokai daro ir transporto priemonės tipas bei naudojimo pobūdis. Be to, įmoka priklauso ir nuo, kuriose valstybėse yra naudojama transporto priemonė: ar tik Lietuvoje, ar Baltijos šalyse, ar kitose užsienio valstybėse.

Vežėjai, kurie įsigyja rusiškus draudimo polisus, padaro meškos paslaugą sau - sumoka nemažus pinigus už draudimą, kuris neretai negalioja atsitikus įvykiui. Be to, Lietuvos draudikai nebemato šio vežėjo istorijos, todėl vežėjui vėl grįžtant pas juos, vežėjo rizika vertinama kaip didesnė, todėl ir įmoka būna didesnė.

Taigi, kaip matome, situacija vilkikų, pervežimų ir krovinių draudimo rinkoje yra ganėtinai aiški ir skaidri. Daugiausia įtakos draudimo kaina turi ne draudimo agentūros, o pervežimais užsiimančios įmonės", - sakė O. Mašalė.

Daugiau apie vilkikų ir krovinių draudimo aktualijas skaitykite gruodžio mėnesį portalo Autoreviu.lt paskelbtame interviu.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

ESTT: nubrėžtos automobilio durelės stovėjimo aikštelėje – draudiminis (eismo) įvykis

Kai automobilis apgadinamas transporto priemonėms stovint vietoje, šiuo metu draudikai atsisako išmokėti draudimo išmoką. Vis dėlto tokia išmoka asmeniui priklauso.

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

5 klasikinės situacijos, kurias gali tekti spręsti savarankiškai net ir turint privalomą vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.

Gyvenk greitai, mirk jaunas arba kai „GTA“ tampa realybe

Daugelis yra jei ne žaidęs, tai bent girdėjęs apie žaidimų seriją „GTA"...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Automobilių vagysčių industrija

Paradoksalu, tačiau automobilių vagystės...

Kas dažniau sukelia eismo įvykius – vyrai ar moterys?

Nepriklausomai nuo šalies ir jos gyventojų plaukų spalvos, beveik visame pasaulyje populiarūs anekdotai apie ...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.