Trinkelių aikštelės automobiliams įrengimas
Atnaujinta: 2025-05-15

Trinkelių aikštelė turi savo privalumų ir trūkumų lyginant su asfalto ar betono aikštele. Trinkelių aikštelės įrengimas bus brangesnis, tačiau tinkamai įrengus eksploatacija gali būti pigesnė. Taip pat trinkelių aikštelės estetika gerokai patrauklesnė.
   Trinkelių klojimas intensyviai naudojamoms aikštelėms, kur numatomas automobilių stovėjimas ar sunkesnė technika, turi prasidėti nuo tinkamos dangos apkrovos vertinimo. Paprastai reikalingas stiprus, laikančiųs apkrovas pagrindas, kurio sudėtį lemia tiek grunto savybės, tiek numatomas dangos naudojimo intensyvumas.

Populiariausias sprendimas yra trinkelių klojimas ant tankintos skaldos pagrindo. Tokiu atveju iš pradžių iškasamas reikiamo gylio sluoksnis, paklojama geotekstilė, tuomet formuojamas apie 20 cm storio skaldos sluoksnis (naudojama 16-32 mm frakcija). Skalda tankinama vibroplokšte sluoksniais, o ant viršaus paskleidžiamos atsijos arba sausas sijotas smėlis.

Trinkelių aikštelės automobiliams įrengimas

Alternatyvus variantas – trinkelių klojimas ant betoninio pagrindo. Tokia sistema pasirenkama, kai reikia ypač tvirtos dangos, pavyzdžiui, sunkiojo transporto eismui. Betoninis sluoksnis (ne plonesnis nei 12 cm) armuojamas polipropileniniu pluoštu. Po betono sukietėjimo paviršius padengiamas atsijomis, kurios užtikrina trinkelių tarpų stabilumą.

betoninis pagrindas trinkelėms

Renkantis trinkeles, svarbu atsižvelgti į dangos apkrovą. Automobilių ir technikos eismui rekomenduojamos 8 cm storio presuotos betoninės trinkelės. Jos atsparios dilimui ir šalčiui, tinkamos ilgalaikei eksploatacijai. Klinkerio trinkelės taip pat tinkamos, jei klojamos ant kieto, stabilaus pagrindo.

Prieš klojant trinkeles, reikėtina sumontuoti bortelius, kurie palaikys dangos kraštus ir neleis jiems išsiplėsti. Borteliai montuojami ant betoninės pagalvės, išlaikant reikiamus aukščius ir nuolydžius. Pats trinkelių klojimas prasideda nuo tiesios linijos, nuolat tikrinant aukščius vandens gulsčiuku. Tarpai tarp trinkelių paliekami 2–3 mm pločio, į juos įtrinamos atsijos.

Pabaigus klojimą, visas paviršius sutankinamas vibroplokšte su guminiu padu. Tai padeda galutinai stabilizuoti dangą. Kuo kokybiškiau atliktas pagrindo formavimas, tuo ilgesnį laiką danga išliks stabili, nebus sėdimų zonų ar deformacijų.

Trinkelių klojimas tokiose aikštelėse reikalauja ne tik tikslaus pagrindo įrengimo, bet ir atidumo formuojant siūles bei išlaikant bendrą paviršiaus lygumą. Tai ne dekoratyvinis, o inžinerinis darbas, nuo kurio tiesiogiai priklauso dangos ilgaamžiškumas ir funkcionalumas.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ko nepamiršti įsigyjant automobilį

Naudingi patarimai, kokių svarbių dalykų nepamiršti prieš ir po įsigijus transporto priemonę ir norint ją įregistruoti savo vardu.

Patikrinimas: kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas

Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis" ar „frankenšteinas" yra patikimas automobilis

Naudoto automobilio pirkimas: ką reikėtų žinoti?

Praktiniai patarimai iš teisinės pusės

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

10 brangiausių automobilių Pasaulyje

1963 m. „Ferrari 250 GTO" tapo brangiausiu automobiliu Pasaulyje...

Dubajuje likimo valiai paliekam super automobiliai

Vienuose miestuose veriasi smegduobės, kituose gatves nukloja šiukšlės...

Mažiausiai pirkėjų dėmesio sulaukusių automobilių penketukas

Modeliai, kuriais nusivylė ir gamintojas, ir pirkėjai...

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...