Kodėl „Toyota Avensis“? - 1997 - 2003
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bendras__Small_
  • sonas__Small_
  • galas__Small_
  • vidus__Small_

Klausimas

Tenka pripažinti, kad „Toyota“ niekada nebuvo tobulo dizaino, o pastaraisiais metais pradėjo atvirai bandyti pirkėjų kantrybę savo gaminiais lyg sakydama, kad „mes kursime bet ką, o jūs pirkite, nes tai – „Toyota“.

Galima suprasti, kodėl daug dėmesio susilaukė beformė ankstesnės kartos „Toyota Camry“. Prestižinės klasės sedanas kainuoja dvigubai pigiau už „Audi A6“ ar penktos serijos BMW, todėl niekas ilgai negalvoja ir perka. Kodėl ne itin patraukli „Avensis“ taip pat yra lyderė? Panašiai kainuojančių mašinų apstu. Lyginti galima su „Honda Accord“ ar „Mazda6“. Kokybe šie modeliai taip pat nenusileidžia „Avensis“.

Aišku, „Avensis“ turi stiprų kozirį – patogų važiavimą. Kaip ir daugelis kitų „Toyota“ modelių, važiavimo lengvumu ir garso izoliacija ji sudaro aukštesnės klasės ir brangesnės mašinos įvaizdį.

Amerikoje šis modelis parduodamas nebuvo, tad antrinėje rinkoje galima rasti iš Europos atvarytų arba Lietuvoje parduotų automobilių. Antrinėje rinkoje galima sutikti ir benzininių, ir dyzelinių variklių, tačiau apie pastaruosius informacijos trūksta. Žinoma tik, kad jie jautriai reaguoja į kuro kokybę. Benzininiai varikliai gali būti nuo 1,8 iki 2,4 l.

„Avensis“ išsiskiria turtinga sąranga. Net modeliuose su 1,8 l varikliais yra viskas, ko reikia. Brangesni modeliai išskiria ksenoniniais žibintais ir odiniu salonu.

Anglijoje iš europietiškų dalių surenkamos „Toyota Avensis“ yra japoniškai patikimos ir ištvermingos. Bent jau iki šių dienų europietiška automobilių kilmė nėra vertinama neigiamai.

Nedidelės problemos būdingos ir japonų surinktoms „Avensis“. Daugiausia tai – smulkmenos: druskų apgraužtos chromuotos plastikinės apdailos detalės. Yra ir viena rimta su varikliu susijusi problema. Nebūtinai su ja susidursite, bet jei jau tektų...

Variklio „paslaptys“

Jei automobilį renkatės pagal charakteristikas, bazinio 1,8 l 129 AG variklio „Avensis“ užtenka. Tai vienas tų vidutinės klasės automobilyje sumontuotų variklių, kurie susitvarko net su APD. Tiesa, 2 l 147 AG variklis būtų geriau. Jis staigesnis ir malonesnis važiuojant.

2004 m., prabėgus metams nuo paskutinės „Avensis“ kartos, rinkai buvo pristatytas 2,4 l 163 AG variklis. Jis komplektuojamas tik su 5 pavarų APD, o veža gerokai maloniau už 2 l variklį. Deja, tiek naujas, tiek ir dėvėtas kainuoja gerokai brangiau už paprastesnius variantus.

Patikimais galima vadinti visus variklius. Rimtų, būdingų gedimų nepastebėta. Visuose varikliuose yra ne KPM diržas, o „amžina“ grandinė, vožtuvus tenka reguliuoti tik maždaug kas 200 000 km. Net dyzeliniai D4 tipo 2 ir 2,4 l varikliai su tiesioginiu įpurškimu, nepaisant pirminių nuogąstavimų, yra patikimi.

Jei laiku tikrinsite automobilį, keisite žvakes ir profilaktiškai plausite purkštukus, variklis tarnaus ilgai. Vienintelis ypatumas – jis garsiau, stipriau vibruoja dirbdamas tuščia eiga, bet tai nėra gedimas.

Deja, idilišką vaizdą gadina 1,8 l ZZ serijos varikliai. Paprastai „Toyota“ varikliams tepalo riekia nedaug, o šiems po 50 000 km ridos kas 1000 km tekdavo pripilti po 1–2 litrus. Išardžius variklį paaiškėdavo, kad gerokai susidėvėjusi cilindrų ir stūmoklių grupė. 2005 metais pakeista žiedų ir stūmoklių konstrukcija, padidintas pilamo tepalo kiekis. Jei perkate pirmųjų metų laidos ir daugiau kaip 100 000 km nuvažiavusį automobilį, kuriam, užvedus variklį, iš duslintuvo nerūksta mėlyni dūmai, o tepalo sąnaudos normalios, ši problema arba jau išspręsta, arba jos nebuvo. Rizikos grupei priskiriami 50 000–70 000 km nuvažiavę modeliai. Gali būti, kad savininkas pajuto artėjančio pavojaus požymius ir skuba mašiną parduoti.

Jei variklis pradės „ryti“ tepalus, teks keisti stūmoklius ir žiedus (retai padeda) arba perrinkti beveik visą variklį. Kainuos labai nepigiai.

Jei nenorite papildomų problemų, ypač kruopščiai patikrinkite automobilį su 1,8 l varikliu prieš pirkdami. Kita vertus, galima pirkti mašiną su 2 l varikliu. Jos nėra brangesnės, tačiau neturi šios problemos.

Pavarų dėžė – rinktis nėra iš ko

Kokią pavarų dėžę rinktis, sprendžiate jūs. Patikimos abi. MPD bet kokiu atveju bus 5 pavarų, o APD gali būti ir 4, ir 5. MPD tepalą reiktų keisti kas 40 000 km, APD – kas 80 000 km. Sankaba vidutiniškai tarnauja apie 150 000 km.

Rieda, na ir gerai

Pirmųjų metų laidos „Avensis“ pakabai pretenzijų buvo. Laikui bėgant pradėdavo belsti užpakalinės pakabos skersinės svirtys. Mašinose su 1,8 l varikliais ir vairo stiprintuvu, važiuojant nelygiu keliu, pradėdavo belsti vairo kolonėlė. Mašinose su 2 l varikliais vairo pasukimą galėjo lydėti pašaliniai garsai. Laimė, šie gedimai pasirodydavo anksti ir buvo remontuojami pagal garantiją.

Tai bene vienintelės problemos. Šiaip jau „Avensis“ važiuoklė patikima kaip reta. Jei pirksite ne pačiais geriausiais keliais 100 000 km nuriedėjusį automobilį, artimiausiu metu gali tekti keisti tik amortizatorius, stabilizatorių atramas ir vieną ar abi vairo traukes. Daugumas brangių važiuoklės ir vairo sistemos detalių tarnauja daugiau kaip 150 000 km. Jei šią ribą įveikia, jų gali užtekti ir iki 200 000 km. Taigi dauguma važiuoklės remonto darbų teks atlikti trečiajam mašinos savininkui. Antrasis labai daug neinvestuos. Tokią prabangą siūlo reta mašina.

Kaip ir „Corollos“, trumpai tarnauja stabdžių diskai ir būgnai, kurių užtenka dviem trinkelių komplektams. Įvertinus tai, kiek gyvena visos kitos detalės, su šia problema galima susitaikyti. Taip pat laiku reikia tikrinti stabdžių suportų gyvybingumą ir valyti nuo jų purvą, nesunku ir sutvarkyti.

Tikras spindesys

Net pirmųjų laidų mašinos neturi problemų su dažais ar kėbulo korozija, tačiau, kaip ir kituose „Toyota“ modeliuose, dėl agresyvios kelių druskos apsiblausia chromuota išorės apdaila.

Be to, tradiciškai apsiblausia priekiniai žibintai, o kai kuriose mašinose – ir užpakaliniai. Juose kondensatas kaupiasi taip aktyviai, kad greitai susidaro maži akvariumai. Keičiant reikia keisti ir žibintus, ir jų užpakalinius dangtelius, nes kitaip problema liks.

Elektros įrangoje pastebėta tik viena problema. Ištraukiamas stiklinės stovas yra virš magnetolos, tad didelė tikimybė ją aplaistyti. Dažnai gesdavo sėdynių šildymo elementai, tačiau dabar daugumoje mašinų ši problema išspręsta.

Būtina profilaktika

Žvakės turėtų tarnauti apie 30 000 km, kas 40 000 km rekomenduojama profilaktiškai praplauti įpurškimo purkštukus, oro sąnaudų matuoklį ir droselinės sklendės bloką. Pagalbinių agregatų diržas keičiamas maždaug kas 80 000 km.

Kartais sugenda koks nors deguonies daviklis, prietaisų skydelyje užsidega „check engine“. Gedimas greitai išaiškinamas ir pašalinamas. AZ serijos 2 l ir 2,4 l varikliuose gali sugesti kuro rampos slėgio sklendės reguliatorius. Krenta variklio galia, sklendę tenka keisti. Kelių druskos gali pragraužti aušinimo sistemos radiatorių, tačiau pasitaiko ganėtinai retai.

Baigiant

Jei susidursite su padidėjusio tepalo sąnaudų problema greičiausiai visam amžiui atsisakysite ne tik „Avensis“, bet ir visų „Toyota“. Nepamirškite, kad rimtų gedimų gali pasitaikyti bet kuriame modelyje. Be to, niekas neverčia pirkti mašiną su 1,8 l varikliu. Imkite 2 l ar 2,4 l ir tokių problemų nebus.

Be to, „Avensis“ – vienas patikimiausių ir mažiausiai problemų keliantis vidutinės klasės modelis. Perkate 100 000 km nuriedėjusią mašiną ir dar 2–3 metus važinėjate be rimtų investicijų.

Yra ir kita šio reikalo pusė – dėl patikimumo ir „Toyota“ ženklo „Avensis“ pinga labai lėtai. Jei ją prižiūrėsite, vėliau galėsite parduoti su mažais nuostoliais.

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Sedanas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Ilgis

4630 mm

Plotis

1760 mm

Aukštis

1480 mm

Ratų bazė

2700

Minimali bagažinės talpa

520 l

VARIKLIS

Variklio tūris

1794 cm3

KMP mechanizmas

dohc

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Galia

129/6000 AG

Sukimo momentas

170/4200 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

Pavarų skaičius, APD

4

PAKABA

Priekinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

hidraulinis

Vairo sistema

Krumpliastiebis-dantratis

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIAI

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

Brake Assist

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

60 l

100 km/val. pasiekia

10,3 (11,6) s.

Maksimalus greitis

200 (185) km/val.

Kuro sąnaudos, užmiestis

5,8 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

9,4 l/100 km

Kuro sąnaudos. Mišrus ciklas

7,2 (7,7)

Automobilio masė

1270 kg

Leidžiama automobilio masė

1820 kg

Padangų dydis

205/55 R16

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/

Nusibodo turimas modelis? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

„Renault Grand Scenic“

Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...

Lietuvis - vėl brangus pirkėjas

Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja

Išnykę JAV automobilių prekių ženklai

2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.

Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų

Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.

„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...