Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau tik vienas ar kitas modelis priverčia atsisukti ir palydėti jį akimis. „Puikus automobilis, bet, deja, jis ne man", - dažnas tokiu atveju pagalvoja. Nereikia nusivilti anksčiau laiko. Reikalas tas, kad pasižvalgius po skelbimų portalus galima rasti įdomių ir išskirtinių automobilių, kainuojančių iki 6 000 Lt.
Ir tai nebus raritetas, iš garažo ištraukiamas tik vasarą ar per šventes. Tai bus Lietuvoje parduodamos ir kasdienei eksploatacijai tinkančios transporto priemonės. Tiesa, stebuklų tikėtis nevertėtų, nes daugumas jų ne pirmos jaunystės. Be to, priklausomai nuo eksploatacijos sąlygų, būklė gali būti net labai liūdna, tačiau šie automobiliai verti dėmesio ir kai kurie jų, tikėtina, po 10 metų kainuos gerokai daugiau, negu dabar už juos prašoma.
Mūsų dešimtukas (abėcėlės tvarka) atrodo taip:
1. „Alfa-Romeo GTV"
Keturių vietų „Alfa Romeo GTV" buvo gaminamas nuo 1995 iki 2006 m. Jis buvo sukurtas bendradarbiaujant su „Pininfarina" ateljė ir priklauso sportinei „gran turizmo" klasei. Tai rodo ir automobilio išvaizda: originalūs, pusiau elipsiniai žibintai, užkeltas užpakalinis stiklas su STOP signalu, pailgas kėbulas ir gilios linijos.
Automobilio saugumą užtikrina vidinis rėmas, paslėptas po variklio dangčiu ir suteikiantis reikiamą standumą ir tvirtumą. Automobilio kėbulo konstrukcijoje panaudota kompozitinė medžiaga KMS, kurioje yra polistirolo derva ir anglies plastiko pluoštas. Visi „Alfa Romeo GTV" ratai turi diskinius stabdžius su stiprintuvais.
Automobilis galėjo turėti 1,7 l 144 AG, 2,0 l 155 arba 200 AG ir 3,0 l 220 AG variklius.
2. „Audi Coupe"
„Audi Coupe GT" visuomenei pristatyta 1980 m. Po pusmečio pasirodė modelis „Audi Coupe Quattro". Automobilis gavo 115 AG 1 921cm3 variklį ir mechaninę 5 pavarų dėžę. Maksimalus jo greitis siekė 182 km/val., iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,2 sekundės. Deja, šio modelio PD ir stabdžiai nedžiugino.
1983 m. pasirodė antra „Audi Coupe" versija su 2 144 cm3 130 AG varikliu ir 5 pavarų PD. Maksimalus greitis išaugo iki 196 km/val., 100 km/val. greitis buvo pasiekiamas per 9,1 s.
Buvo gaminamas ir modelis „Audi Coupe GL" su 1,6 l ir 1,8 l 75, 80 arba 95 AG varikliais.
1985 m. modelis buvo modernizuotas ir gavo naujus buferius, groteles, užpakalinius žibintus ir naują užpakalinį spoilerį. Versija neteko trumpinio „GT" ir gavo naują 2 226 cm3 variklį. Buvo gaminama ir visais keturiais ratais varoma automobilio versija - iki 1986 m.
3. „Ford Cougar Coupe"
JAV iki pat devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio buvo gaminami „Mercury Cougar", tačiau jie nebuvo skirti nei eksportui, nei Europos rinkai.
Europoje geriau žinomas „Ford Cougar", kurio gamybai panaudota „Ford Mondeo" platforma. Šis trijų durų kupė gavo firminį fordo „New Age" stiliaus dizainą, todėl išsiskiria iš bendros masės. Kadangi modelis ilgesnis už „Ford Mondeo", jame puikiai jaučiasi ir užpakalinių sėdynių keleiviai.
Į automobilius buvo montuojami keturių cilindrų 2 l agregatai, derinami su MPD ir APD, arba V tipo 6 cilindrų 2,5 l varikliai. Galingiausias turi 205 AG, 100 km/val. pasiekia per 7,8 s. Jis buvo gaminamas tik su MPD.
4. „Ford Mustang"
Kalba eis ne apie legendinį pirmosios kartos modelį, gamintą 1965-1973 m., nors, tikėtina, tokį gražuolį turėti norėtų daugelis. Skelbimų portaluose pavyko rasti ketvirtos kartos (1994-2004 m.) automobilį. Tiesa, tik vieną, bet įsigyti Lietuvoje jį galima. Beje, būtent 1994 m. „Mustang" išgyveno pirmą rimtą modernizavimą per paskutinius 15 gamybos metų. Automobilio stilių sukūrė Patrikas Šiavonė, kai kurie elementai priminė pirmosios kartos mustangus.
Bazinis ketvirtos kartos modelis turėjo V tipo 6 cilindrų 3,8 l 145-150 AG agregatą. GT variantas galėjo pasigirti 8 cilindrų 5 l 228 AG varikliu. Buvo išleista ir versija „Cobra" su 5 l 240 AG varikliu.
1996 m. 5 l 215 AG variklį pakeitė 4,6 l V8 tipo variklis. 1998 m. jo galia buvo padidinta iki 225 AG. Beje, tai buvo vieninteliai metai, kai pirkėjams buvo siūlomas „Sport" variantas su juodu vinilu dengtu variklio dangčiu ir į tris dalis padalytais užpakaliniais žibintais.
5. „Mitsubishi 3000 GT"
Pirmą kartą šis automobilis, tiksliau, jo prototipas „HS" publikai buvo pristatytas Tokijo automobilių parodoje 1989 m., o 1990 m. rudenį rinkoje pasirodė „3000 GT". JAV tuo pat metu buvo gaminamas analogiškas „Dodge Stealth" modelis (vieną tokį skelbimuose rasti pavyko, tik jis kainuoja gerokai daugiau už „3000 GT"). V tipo 6 cilindrų 3 l 286 AG variklio maksimalus sukimo momentas buvo 407 Nm. Visais keturiais ratais varomuose modeliuose sukimo momentas po lygiai pasiskirsto abiem ašims.
6. „Mini Cooper"
Kalba eina ne apie naujuosius „BMW Mini", o apie senuosius, kurie daug kam įsiminė kaip „Pono Byno" automobiliukas.
Modelio istorija prasidėjo 1959 m., kai publikai buvo pristatytas pirmasis mažas „Austin Mini" su skersai sumontuotu varikliu. Tai leido gaminti 3 m ilgio automobiliukus su ganėtinai erdviu salonu. Pirmasis „Mini" sukėlė revoliuciją. Jis ne tik tapo mažų automobilių pradininku Didžiojoje Britanijoje, bet ir gavo nemažai naujovių: 1961 m. - galingesnį variklį, diskinius stabdžius ir buvo dažytas dviem spalvomis. Naujoji versija buvo pavadinta „Mini Cooper"; 1963 m. pasirodęs „Mini Cooper S" tapo automobilių sporto legenda.
1969 m. „Mini" tapo kino žvaigžde - filme „Apiplėšimas itališkai" panaudojus automobiliuką buvo sukurta didžiausia kinematografijos istorijoje automobilių spūstis. Kaip ir buvo galima tikėtis, po to automobilis tapo perkamiausiu Senojo pasaulio modeliu.
1989-1990 m. pasirodžius serialui „Ponas Bynas", automobiliukas visiems laikams buvo susietas su šiuo personažu.
7. „Saab 9000"
Tai pirmasis E klasės švedų gamintojo automobilis, gyvavęs 1984-1998 m.
„9000" gavo „Type Four" važiuoklę. Beje šią pačią važiuoklę turi „Fiat Croma", „Lancia Thema" ir „Alfa Romeo 164". Dar viena įdomi detalė - „Thema", „Croma" ir „9000" ganėtinai panašūs, daugumas jų detalių gali būti montuojamos visiems automobiliams, tačiau „Saab 9000" turi savitumo. Automobilio išorę kūrė Džorždeto Džiudžaro.
Šis automobilis turi palyginti didelę ratų bazę ir erdvų saloną. Skirtingai nuo daugelio „Saab" modelių, užvedimo spynelė čia sumontuota prie vairo. Automobilis galėjo turėti nuo 2,0 l 128 AG iki 3,0 l 211 AG variklius.
8. „Volkswagen Corrado"
Šį modelį „Volskwagen" gamino nuo 1988 iki 1995 m. Antrinėje rinkoje gausu išpuoštų modelių, tad norint rasti „švarų" gali tekti pavargti. Laimė, tokių yra. Pirmasis „VW" sportinis modelis buvo „Scirocco", o kai paseno, jį pakeitė „Corrado". Tradiciškai pavadinimas buvo pasiskolintas iš vėjų - „Correr" ispaniškai reiškia „lėkti". Gamintojų sprendimu automobilis buvo kompaktiškas ir nebrangus. Jam suteikta veržli, sportinė išvaizda.
Pagrindinis buvo 1,8 l 16 vožtuvų variklis. Vėliau pasirodė „G-60" su mechaniniu slėgikliu. Gavęs šį variklį, „Corrado" tapo greičiausiu ir galingiausiu (160 AG) to meto „VW" modeliu. Automobilio vidus - kaip klasikinio sportinio kupė, tačiau bazinė sąranga skurdoka. Teoriškai modelis - keturvietis, tačiau dėl žemėjančio stogo užpakalinėje sėdynėje patogiai įsitaisys tik maži keleiviai arba vaikai.
1992 m. varikliai buvo gerokai modernizuoti - modelis gavo 2 l 16 vožtuvų ir VR6 2,9 l 12 vožtuvų agregatus. Modeliuose buvo sumontuotas ir pasiekus 120 km/val. greitį pakylantis užpakalinis antsparnis.
1995 m. automobilio gamyba buvo nutraukta, nes sportinių kupė populiarumas Europoje smuko.
9. „Volkswagen Kafer"
Dar vienas legendinis modelis, žinomas kaip „Volkswagen Beetle", „Escarabajo", „Vabalas". Automobilio istorija jau apžvelgta straipsnyje, tad paminėsime tik keletą įdomesnių momentų.
„Vabalo" kėbulas pagamintas iš storo ir tvirto plieno, tad, susidūrus su moderniu automobiliu, tikėtina, smarkiau nukentės pastarasis. „Vabalo" kėbulas atsparus korozijai ir tarnauja daugelį metų, tad paieškojus rinkoje galima rasti puikiai išsilaikiusių modelių. Nepriklausomos pakabos sukuriamas patogus važiavimas dar ir šiandien lenkia ne vieną modernų automobilį. Dėl užpakalinėje dalyje esančio variklio, automobilio užpakalinė ašis smarkiau apkraunama, tad žiemą jis įveikia net ir prastesnius kelius.
Deja, „Vabalas" turi ir trūkumų: žiemą jame šaltoka, variklis dirba garsiai, matomumas vidutinis, o dinamika tenkins tik tuos, kurie niekur neskuba. Maksimalus automobilio greitis yra ir jo darbinis greitis.
Tipinių „ligų" nėra daug. Perkant reikia patikrinti, ar veikia šildymo užuolaidėlių uždarymas, kuris kartais koroduoja ir stringa. Tokiu atveju liksite be šildymo. Patikrinti reikia ir stovėjimo stabdį ir ar neteka pagrindinė pavara. Perdegęs duslintuvas apie save praneš pats.
10. „Volvo 480"
Dar vienas įdomus ir vis dar mūsų keliais važinėjantis modelis - Volvo 480. Kadangi apie jį yra ištisas mūsų skaitytojo Egidijaus straipsnis, nebesiplėsime.
Keletas įdomesnių faktų - automobilis buvo pristatytas 1986 m. ir tai buvo pirmasis priekiniais ratais varomas „Volvo" modelis bei „400" serijos pradininkas.
Automobilis išsiskyrė ne tik savita ir neįprasta išvaizda, bet ir salonu - jame buvo sumontuotos keturios atskiros kėdės su atskirais saugos diržais.
Varikliai buvo tik du - 2,0 l 109 AG ir 1,7 l 120 AG. 100 km/val. jis pasiekia per 9 sekundes. Pavarų dėžės buvo ir mechaninės, ir automatinės. 1990 m. pasirodė modeliai su 1,7 l 102 AG varikliais. 1993 m. automobilis buvo modernizuotas, tačiau populiarumo jam tai nepridėjo, tad jau 1995 m. jo gamyba buvo nutraukta.
Nuotraukos iš http://en.wikipedia.org/
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė
Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...
Savaitgalis su „Nissan Juke“ arba kaip aš dar labiau įsimylėjau šį žavų mažylį
Džiugu, kad autoreviu.lt bendravimas su ...
„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo
Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...
Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt
Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau
Tikriems vyrams
Ypatingus automobilius, tokius kaip...
„Renault Grand Scenic“
Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...
Lietuvis - vėl brangus pirkėjas
Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja
Išnykę JAV automobilių prekių ženklai
2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.
Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų
Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.
„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos
„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...