Tarptautiniam krovinių vežimui – elektroniniai važtaraščiai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • volvo

Lietuvos vežėjai, kelių transportu vežantys krovinius tarptautiniais maršrutais, artimiausiu metu galės naudoti elektroninius važtaraščius. Vyriausybė šiandien nutarė kreiptis į šalies Prezidentą su prašymu pateikti Seimui ratifikuoti Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos (CMR) papildomą protokolą dėl elektroninio važtaraščio.
Pagal šiuo metu galiojančias CMR konvencijos nuostatas važtaraštis, naudojamas tarptautiniu maršrutu vežant krovinį kelių transportu, turi būti popierinis dokumentas. Įteisinus elektroninius važtaraščius, jie bus lygiaverčiai iki šiol reikalautiems popieriniams dokumentams ir turės tokią pat įrodomąją vertę. Tokio važtaraščio autentiškumas bus patvirtinamas elektroniniu parašu ar kitu elektroniniu autentifikavimo metodu, leidžiamu šalyje, kurioje važtaraštis surašomas.
Elektroninio pranešimo būdu taip pat galės būti surašomas bet koks paklausimas, deklaracija, instrukcija, prašymas, išlyga ar kitas pranešimas, susijęs su vežimo sutarties, kuriai taikoma CMR konvencija, vykdymu.
Tai suteiks galimybę vežėjams greičiau ir paprasčiau pildyti dokumentus, elektroniniu būdu registruoti ir tvarkyti duomenis. Lietuvos vežėjai ir ekspeditoriai galės paprasčiau sudaryti, o esant reikalui - keisti krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais sutartis. Bus taupomas laikas ir mažinamos sąnaudos, pagerės sąlygos verslui.
Pažymėtina, kad elektroninis duomenų perdavimas jau yra naudojamas tarptautiniais maršrutais vežant krovinius geležinkelių, oro, jūrų bei vidaus vandenų transportu.
Prie Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos (CMR) Lietuva prisijungė 1993 m. Papildomas šios konvencijos protokolas, kuriuo siekiama įteisinti elektroninį duomenų perdavimą vežant krovinius tarptautiniais maršrutais, pasirašytas Ženevoje 2008 m. Lietuvoje šis protokolas įsigalios, kai šalis atliks visas būtinas vidaus teisines procedūras.

LR Vyriausybė

Nuotrauka www.volvo.com

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Vežėjo atsakomybės už krovinį pradžia ir pabaiga.

Nuo kurio momento krovinio vežėjas turėtų būti laikomas atsakingu už jam perduodamą krovinį ir kada tokia atsakomybė pasibaigia

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Kelių eismo taisyklių nesilaikymas - viena protesto formų?

Skaudžios eismo nelaimės Lietuvos keliuose vėl primena apie...

Krovinių ir vilkikų draudimas – padėtis Lietuvoje šiandien

Lietuvoje kyla aistros dėl krovinių ir krovininio transporto draudimo kainų.

Kėdainiuose seminaras apie sunkiojo krovininio transporto valdymą

Seminare dalyvavo šiomis problemomis suinteresuotų žinybų atstovai

Naujoji „Ford Fiesta Van“ – taupus ir išmanus verslo pagalbininkas

Mažasis komercinis automobilis 100 kilometrų kelio sunaudos vos 3,3 litro degalų

Ekonomiškas vilkikų vairavimas

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija