Papildomas vairuotojų mokymas greičiausiai bus privalomas tik grubiai prasižengusiems pradedantiesiems vairuotojams.
Kitiems 2 metų vairavimo stažą turintiems vairuotojams nuolatiniai pažymėjimai turėtų būti išduodami be jokių papildomų sąlygų.
Tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms antradienį po svarstymo pritarė Seimas. Už jas balsavo 62 Seimo nariai, prieš buvo 7, 22 susilaikė.
„Jeigu iki priėmimo įstatymas nesikeis, tai galiu pasakyti, kad tie vairuotojai, kurie per 2 metus stažo nepadarė grubių nusižengimų, galės automatiškai gauti nuolatines vairavimo teises, o tie, kurie padarė, turės eiti į tuos mokymus ir mokėti tam tikrą sumą pinigų už 6 ar 8 valandų vienos dienos kursus", - teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Į papildomus mokymus siųsti tik grubius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus padariusius vairuotojus pasiūlė parlamentaras Bronius Pauža. Grubiems pažeidimams, jo siūlymu, būtų priskiriamas greičio viršijimas daugiau kaip 20 km/h, pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, važiavimas esant neblaiviam ar apsvaigusiam, nežymaus sveikatos sutrikdymas ar turto sugadinimas, automobilio vairavimas neturint tam teisės, nepaklusimas stabdyti transporto priemonę ar pasišalinimas iš eismo įvykio vietos ir kt.
Susisiekimo ministerija siūlė į papildomus mokymus siųsti tik daugiau nei du kartus KET pažeidusius pradedančiuosius vairuotojus, o Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto manymu, tokie mokymai turėtų būti privalomi visiems vairuotojams.
Anot E. Masiulio, vairuotojams mokyti specialių centrų steigti nereikėtų, nors to pageidauja kai kurie parlamentarai.
„Susisiekimo ministerijos įsivaizdavimu, šitas paslaugas gali teikti mokymo institucijos, kurios šiai dienai ar profesionalus moko, ar teikia kvalifikacijos kėlimo kursus. Tuo tarpu Seime keliamas klausimas, kad tai turėtų daryti specialiai įsteigti praktinio mokymo centrai. Mes įsitikinę, kad jokių specialių centrų tikrai nereikia. Tada ir kaina bus žymiai didesnė lupama nuo tų žmonių, ir taip toliau", - kalbėjo ministras.
Seimas dėl galutinio sprendimo turės dar kartą balsuoti.
5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus
Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.
Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas
Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę
Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje
Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje
7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse
Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.
Automobilio įtaisų valdymas
Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme
Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \
Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys
Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Kaip vairuoti esant permainingiems orams
Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi
Vairavimas žiemą
Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“
Kaip vairuoti naktį
Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną