Atsinaujinęs „Dacia Duster“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0916
  • IMGP0911
  • IMGP0978
  • IMGP0837
  • IMGP0979
  • IMGP0980
  • IMGP0981
  • IMGP0982
  • IMGP0983
  • IMGP0984
  • IMGP0914

Laukėme ir sulaukėme - mūsų rinkoje debiutavo atsinaujinęs „Dacia Duster". Pažintis su pirmuoju "Duster" paliko teigiamą įspūdį, tad buvo smalsu sėst prie atsinaujinusio „Duster" vairo. Pasikeitimai naujajame modelyje matomi iš pirmo žvilgsnio - automobilis turi kitokio dizaino groteles, žemiau nuleista oro padavimo sistema, „Duster" gavo dvigubus optinius žibintus.

Gražu, tik aš dar tikėjausi dvigubos išmetimo sistemos, kuri šiuo atveju labai tiktų. Deja, bent jau bandytas modelis turėjo tik vieną išmetimo vamzdį.

Automobilis pasikeitė ne tik išorėje, bet ir viduje. Modelis gavo visiškai naują prietaisų skydelį, „firminis", švelniai tariant, nelabai patrauklus, pirmųjų „Dacia" spidometras sėkmingai grimzta užmarštin. Priklausomai nuo sąrangos lygio, „Duster" gali turėti universalią multimedinę sistemą „Dacia MEDIA NAV", apimančią ir „Bluetooth", ir palydovinę navigaciją. Bandytame modelyje visa tai buvo ir ganėtinai neblogai veikė.

Lietumui jautraus ekrano, kuris visgi galėtų būti kiek aukščiau, grafika aiški ir simpatiška, naujas maršrutas, jei vairuotojas persigalvojo, parenkamas labai greitai. Tiesiog važiuok ir tyrinėk neatrastus gimtojo krašto kampelius.

Tiesa, po lietuviškai prabilusios „Renault" „R - Link" sistemos, lietuvių kalbą tikėjausi rasti ir „Duster". Šiuo atveju laukė antras mažas nusivylimas - tarp visų siūlomų kalbų lietuvių, bent jau kol kas, nebuvo. Lauksime toliau.

Modelis gavo ir daugiau naujos papildomos įrangos - bandytame „Duster" buvo ir pastovaus greičio palaikymo sistema ir greičio ribotuvas, atbulinio statymo daviklis. Nors mygtukai tapo gražesni (pasiskolinti iš „Renault"), temperatūros reguliavimo rankenėlės išvaizdesnės, o elektrinių langų atidarymo mygtukai pagaliau įsikūrė vairuotojo durelių ranktūryje, kai kurie abejotini „Dacia" elementai visgi išliko.

Tos pačios temperatūros reguliavimo rankenėlės yra žemai, tad norint jas pasukti, reikia pasilenkti į priekį. „Eco" režimo mygtukas, kažkodėl, sumontuotas dar žemiau. Jį patogu spausti arba automobiliui stovint, arba sėdint keleivio vietoje. Važiuojant, ypač kai automobilių srautas intensyvus, to verčiau nedaryt.

Nors automobilis rimtai atnaujintas, vis tiek lieka neaišku, kodėl gamintojas į kitą vietą neperkėlė veidrodėlių reguliavimo svirtelės. Kaip ir ankstesniame modelyje, ji „saugiai" paslėpta po stovėjimo stabdžio rankena.

„Duster" gavo naujo dizaino kėdes, kuriose nesunku patogiai įsikurti, tačiau turint omenyje tai, kad su tokiu automobiliu dažnai bus malamasi šunkeliais ar pievomis, šoninio palaikymo norėtųsi tvirtesnio.

Standartinė naujojo „Dacia Duster" įranga - elektroninė stabilumo kontrolės sistema. Minėta sistema išlaiko automobilio kursą net ir esant ypač įtemptoms sąlygoms tada, kai reiki išvengti kliūties, taip pat pablogėjus sukibimui posūkiuose ir važiuojant slidžia kelio danga. Kaip sistema veikia slidžiame kelyje išbandyti nepavyko - pasnigo tada, kai automobilį jau turėjau grąžinti, tačiau minėta sistema, kurios išjungti negalima, gerokai trukdė kai reikėjo iš purvyno išstumti užstrigusį „Duster". Nors automobilis ir aukštas, tačiau vien priekinių ratų pasirodė per maža norint įveikti kiek išmaltą kaimo keliuką. Įdomu tai, kad šiuo atveju tai netgi nebuvo rimta bekelė, kokią modelis su visais keturiais varančiais ratais nesunkiai įveikia, o tik pažliugęs išmaltas kaimo keliukas, iš kurio, be papildomos pagalbos, taip ir nebūčiau išvažiavęs. Dar viena proga pamąstyti apie automobilių su visais keturiais varančiais ratais privalumus.

Saugumui Europoje kasmet skiriama vis daugiau dėmesio, tad ir „Dacia" negali nuo šito atsilikti. - naujajame „Dacia Duster" yra  priekinės vairuotojo ir keleivio saugos oro pagalvės bei šoninės galvos ir krūtinės ląstos saugos oro pagalvės.

Bandytas „Dacia Duster" turėjo naują TCe 125 1.2 l 123 AG benzininį variklį ir 6 pabarų MPD ir tik priekinius varančius ratus. Po incidento kaimo keliuke kyla noras tą pačią trasą pabandyti įveikti su visų keturių varančių ratu variantu.

Naujasis keturių cilindrų TCe 125 1,2 l turbo variklis su tiesioginiu įpurškimu, maloniai nustebino. „Duster" nėra mažas automobilis, tačiau šio varikliuko, ypač jei daugiau važinėsite gerais ir prižiūrimais keliais, visiškai užteks. Gamintojo teigimu, naujasis variklis yra labai efektyvus ir ekonomiškas, nereikalaujantis didelių eksploatavimo išlaidų. Degalų sąnaudos turėtų siekti  6,0 l/100 km. Tokių sąnaudų pasiekti nepavyko. Po kelių dienų klajonių kaimo keliukais ir lakstymo autostrada, vidutinės kuro sąnaudos buvo 7,6 l/100 km. Ne toks jau blogas rezultatas, tačiau toli gražu ne 6 l. Naujuose „Dacia Duster" gali būti dviejų versijų 1.5 dCi maitinimo blokai - 90 AJ arba 110 AJ.

Pavarų perjungimo indikatorius (GSI) vizualiniais signalais praneša vairuotojams apie geriausią momentą perjungti aukštesnę ar žemesnę pavarą, tačiau prisiminus eko vairavimo pamokas su patyrusiu instruktoriumi, šio indikatoriaus siūlymų galima ir nepaisyti, nes ir taip pavyks ir sumažinti degalų sąnaudas, ir taršą anglies dioksidu.

Kelyje kažkuo labai nauju „Duster" nenustebino - ta pati patikima, minkšta pakaba, puikiai sugerianti kelio nelygumus ir daugmaž tvarkingai įveikianti posūkius.

Labai pagerėjo naujojo „Dacia Duster" akustinės savybės. Vairavimo patogumą pagerino geresnė salono garso izoliacija ir nuveiktas didžiulis darbas mažinant kelio, vėjo ir variklio keliamą triukšmą. Vairuojant ir kalbant telefonu (laisvų rankų įranga), ne vieną pašnekovą nustebino tyla salone. Net buvo užduotas klausimas ar tikrai dabar vairuoju. Tokios garso izoliacijos galėtų pavydėti ir kai kurie brangesni šio segmento modeliai.

Gerokai gražesnis ir tobulesnis už ankstesnį variantą, bet toks pat sąlyginai pigus, atnaujintas „Duster" turėtų rasti savo vietą mūsų visureigių rinkoje.

 

Techninės „Dacia Duster" charakteristikos

2.0 AT 4x4 Expression

Variklio tipas

Benzinas

Darbinis tūris

1998

Maks. Galia, AG/aps./min.

135/5500

Maks. Sukimo momentas, Nm/aps./min.

195/3750

Varantys ratais

Visi keturi

Transmisija

APD 4

Priekinė pakaba

Nepriklausoma McPherson

Užpakalinė pakaba

Nepriklausoma daugiasvirtė

Stabdžiai

Priekyje - diskiniai vėdinami, gale - būgniniai

Išmatavimai (IхPхA), mm

4315 x 1822 x 1625

Ratų bazė, mm

2673

Prošvaisa, mm

180

Automobilio masė, kg

1299

Maks. Greitis km/val.

172

100 km/val. pasiekia, per s.

10,4

Kuro sąnaudos, mišrus režimas l/100 км

8,7

Bagažinės tūris, l

408-1570

Kuro bako talpa, l

50

Padangos

215/65R16

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...