Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0825
  • IMGP0827
  • IMGP0832
  • IMGP0835
  • IMGP0836

Vasaros sezonas baigėsi. Orai šąla, prastėja, vairuotojai pamažu mauna savo transportui „žieminį apavą", tad pats laikas aptarti naująsias „Michelin Energytm Saver +" padangas, su kuriomis buvo važinėta nuo pat šių metų balandžio mėnesio.

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas naujomis „Michelin" padangomis. Gamintojo teigimu, naujosios padangos „MICHELIN ENERGYTM Saver+" tūrėtų iki 200 l sumažinti kuro sąnaudas, palyginti su kitomis padangomis, kurios atitinka Europos reglamente dėl padangų ženklinimo apibrėžtą minimalų eksploatacinių savybių lygį. Tiesa, toks taupymas pasimato nuvažiavus tik apie 45 000 km, tad per šią vasarą bent jau mums, nuvažiavusiems apie 10 000 km, to pastebėti nepavyko. Galima tik teigti, kad degalų sąnaudos tikrai neaugo ir per visus tuos kilometrus į degalines dažniau užsukti nereikėjo.

Oficialiame pranešime buvo rašoma, kad „Michelin" inžinieriai pakeitė padangų konstrukciją taip, kad naujųjų „MICHELIN ENERGYTM Saver+" sukibimo plotas būtų optimalus. Kadangi šių padangų atspaudas yra 10 proc. didesnis, palyginti su ankstesnės kartos padangomis, naujosios padangos pasižymi puikiu sukibimu ir su šlapia, ir su sausa kelio danga. Dėl to „MICHELIN ENERGYTM Saver+" sutrumpina stabdymo kelią ant šlapios dangos 16 m, palyginti su padangomis, turinčiomis minimalų įvertinimą pagal Europos padangų ženklinimo sistemą.

Norint patikrinti tai praktikoje, kelionėms buvo pasirinkti pažįstami, ne kartą įveikti maršrutai. Buvo važiuota tiek asfaltu, tiek betonine kelio danga, tiek ir miško bei kaimo keliukais. Visi maršrutai anksčiau buvo įveikti „mūvint" kito, kiek mažiau žinomo gamintojo, padangomis.

Skirtumas, nesvarbu kuria kelio danga buvo važiuojama, buvo aiškiai juntamas. Automobilis su „Michelin Energytm Saver +" padangomis, važiavo gerokai tyliau.

Jis tvirtai laikėsi kelyje ir. lyginant su ankstesniais važiavimais, buvo gerokai stabilesnis posūkiuose. Įveikiant posūkius trajektorija visada buvo aiški ir nuspėjama. Poreikio mažinti greitį, koks kildavo anksčiau, nebuvo.

Patikimiau automobilis judėjo ir šlapia kelio danga. Jei anksčiau pliaupiant smarkiam lietui kartais kildavo noras sustoti ir pastovėti šalikelėje, nes automobilį tekdavo „gaudyti" po kelią, tai dabar, pajautus kaip tvirtai automobilis laikosi ant kelio, kildavo noras lėkti toliau taškant balas ir lenkiant kitus eismo dalyvius.

Be to, tiesiose kelio atkarpose, įjungus laisvą pavarą, automobilis riedėjo lengviau ir nuriedėdavo gerokai toliau negu anksčiau.

Gamintojas skelbė, kad naujosiose padangose „MICHELIN ENERGYTM Saver+" buvo naudojamos papildomos kryžminės jungtys, siekiant taip dar labiau sustiprinti gumos mišinio vientisumą ir padidinti jo atsparumą dilimui.

„MICHELIN ENERGYTM Saver+" yra pirmosios padangos, gaminamos naudojant „Eco and Grip Compound" - naują patentuotą gumos mišinį, kurį sukūrė Ladoux technologijų centre dirbantys tyrėjai. Šis naujoviškas mišinys riboja šilumos išsiskyrimą ir tuo pačiu mažina padangų sugeriamos energijos kiekį. Stiprusis šios technologijos aspektas yra tai, kad ji nedaro neigiamos įtakos kitoms padangos savybėms: maksimaliai saugai bet kokiomis važiavimo sąlygomis ir didesnei ridai.

Nesigilinant į technines naujojo mišinio charakteristikas, po pusmetį trukusio padangų eksploatavimo jų protektorius buvo 7 mm., naujų padangų protektorius yra 8 mm. Taigi, per 6 mėnesius ir beveik 10 000 km, nusitrynė tik 1 mm padangos protektoriaus. Kitaip sakant, jeigu automobilio savininkas per šiltąjį sezoną nuvažiuoja ne daugiau 10 000 km, važinėja ganėtinai tvarkingai, saugo ne tik automobilį, bet ir padangas, nedriftina, tokių padangų jam turėtų užtekti 6 sezonams.

Bet kokiu atveju, po 5 - 6 metų jau reiktų galvoti apie padangų keitimą, nes automobilių padangos irgi sensta. Be to, kasmet gamintojai sukuria kažką naujesnio, geresnio, patikimesnio, negu anksčiau.

Tarkim šiemet, artėjant žiemai, Vokietijos automobilistų klubas „ADAC" išbandė naujas žiemines padangas: 16 naujų žieminių 205/55 R16 H dydžio ir 15 165/70R14 T dydžio padangų, skirtų mažalitriams automobiliams.

Kaip ir buvo galima tikėtis, geriausius įvertinimus pelnė Premium padangų segmento atstovai, tarp kurių buvo ir „Michelin", šiemet rinkai be kitų naujovių pristatęs ir trečia „MICHELIN X-ICE North 3" padangų kartą.

Nors ši padanga skirta Rusijos ir Šiaurės šalių regiono rinkai, kur keliai visą žiemą padengti sniegu ir ledu, bet mes tikimės, kad vieną dieną galėsime ne tik paskaityti, bet ir realiomis sąlygomis išbandyti „MICHELIN X-ICE North 3" apsnigtuose Lietuvos keliuose.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Specialus pasiūlymas

Nauji traktoriai

Naujo traktoriaus charakteristikos. Kaip išsirinkti naują traktorių, kokios inovacijos pagerino šiuolaikinių traktorių eksploatavimą

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas

Ne tik oro sąlygos, bet ir padangų raštas bei jų mišinys turi įtakos, ar spėsite laiku sustoti ir išvengti nelaimės.

Svarbiausi žingsniai ruošiant automobilį žiemai: vien apie padangas galvoti nepakanka

10 žingsnių, kaip tinkamai paruošti automobilį žiemai.

Autoreviu.lt baigė ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Priminsime, kad pavasarį mūsų automobiliukas buvo apmautas

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Ratlankių lyginimas

Kaip jau esame rašę, laikai keičiasi ir dažnas automobilis „apmaunamas" dideliais...

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Nauja „Michelin“ A ir B klasės sunkvežimių padangų serija leis sutaupyti iki 515 l degalų

Vasario mėn. antrinėje padangų rinkoje pristatytos sunkvežimių padangos „Michelin X® Line

Žiema, lijundra, plikledis ir kiti pavojai

Kaip elgtis, kad žiemos keliai nekeltų pavojaus

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: